Obecna sytuacja epidemiologiczna w kraju sprawiła, że dla własnego bezpieczeństwa musimy ograniczyć kontakty społeczne do minimum. Niestety może się zdarzyć jednak tak, że w tym trudnym czasie będziemy potrzebowali zakupić polisę. Jak więc zawrzeć umowę ubezpieczenia bez wychodzenia z domu?

#Zostańwdomu kupuj zdalnie

Pandemia koronawirusa zrewidowała nasz sposób życia. Dla własnego bezpieczeństwa zostaliśmy w domu i ograniczyliśmy kontakty z innymi do miniumium. Wielu ubezpieczycieli w tym trudnym czasie umożliwiło sprzedaż zdalną polis. Jak w takim razie kupić ubezpieczenie bez wychodzenia z domu?

Po pierwsze skontaktuj się ze swoim agentem

Zakup ubezpieczenia na odległość może odbyć się drogą telefoniczną, mailową lub poprzez wideo rozmowę. Agent dokona ustaleń w formie, która będzie najbardziej odpowiadała klientowi. By kupić nową polisę konieczne będzie skontaktowanie się z pośrednikiem ubezpieczeniowym, który będzie mógł przygotować ofertę. W przypadku wznowienia umowy agenci zazwyczaj sami inicjują kontakt ze swoimi klientami w celu odnowienia polisy przygotowując ofertę na dotychczasowych warunkach.

Po drugie wybierz zakres ochrony

Po wybraniu dogodnej formy kontaktu klient będzie musiał podać swoje dane osobowe oraz dane osób, które będą również figurowały na umowie ubezpieczenia (jest to zależne od rodzaju zawieranej polisy). Konieczne będzie podanie podstawowych informacji na temat przedmiotu ubezpieczenia np. danych pojazdu w przypadku ubezpieczenia komunikacyjnego lub nieruchomości przy ubezpieczeniu domu lub mieszkania. Ma to wpływ na wysokość ostatecznej składki. Klient w rozmowie powinien również uwzględnić dodatkowe elementy ochrony, której będzie potrzebował. Zazwyczaj jednak agent tak prowadzi rozmowę tak umiejętnie, by przygotować kompleksową ofertę ubezpieczenia z zakresem potrzebnym klientowi.

Po trzecie odbierz dokumenty mailowo

Ważne jest to, by potwierdzić zakres ochrony, który był ustalony podczas rozmowy z agentem. Zazwyczaj ta część zakupu polis odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zawarcie umowy ubezpieczenia jest często możliwe na specjalnym portalu ubezpieczycieli, który został stworzony z myślą o zdalnej sprzedaży. Odbywa się to w ten sposób, że agent przygotowuje i wysyła ofertę wraz z ostateczną składką. Wysłane dokumenty opisują także umowę (np. Ogólne Warunki Ubezpieczenia) i kwestie regulaminowe. Do wiadomości może zostać dołączony link, który przekieruje klienta do portalu na którym może sfinalizować zakup.

Ważne jest, by klient sprawdził dokładnie czy przesłana oferta jest tożsama z wcześniejszymi ustaleniami. W tym momencie można jeszcze dokonać zmian w zakresie ochrony.

Po czwarte zaakceptuj ofertę i sposób płatności

W momencie gdy przesłana propozycja ubezpieczenia jest zgodna z ustaleniami, których klient dokonał w rozmowie z agentem może zakupić polisę bez wychodzenia z domu. Do finalizacji transakcji może dojść w portalu po potwierdzeniu, że oferta jest zgodna z potrzebami klienta, który otrzymał i co ważne przeczytał ogólne warunki ubezpieczenia. Konieczne jest także zapoznanie się z informacjami dotyczącymi zarządzania danymi osobowymi i zadeklarowanie zapłaty za polisę. Zazwyczaj polisę można opłacić przelewem bankowym lub przez system PayU.

Przy aktualnym rozwoju technologicznym branży ubezpieczeń zdalny zakup polisy jest bezpieczny i prosty. Bez wychodzenia z domu można zakupić wiele rodzajów ubezpieczeń wystarczy skontaktować się z agentem.