

Intensywne deszcze, wichury i lokalne podtopienia niestety stają się coraz częstsze. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzega przed ryzykiem powodzi, a Warta przypomina, co należy zrobić, gdy nasz dom lub dobytek ucierpi w wyniku gwałtownej pogody. Jak krok po kroku zabezpieczyć swoje interesy i uzyskać odszkodowanie?
W związku z ogłoszonym przez Rządowe Centrum Bezpieczeństwa zagrożeniem powodziowym, Warta przypomina, jak zgłosić szkodę, jeśli wichura lub burza zniszczyła dach, dom czy sprzęt. I chociaż po takim zdarzeniu pierwszym odruchem może być sprzątanie i usuwanie zniszczeń, najważniejsze jest wcześniejsze dokładne udokumentowanie szkody. Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań należy wykonać zdjęcia miejsca zdarzenia i widocznych zniszczeń. Co istotne, ubezpieczyciel może również poprosić o zachowanie uszkodzonych elementów, takich jak dachówki, fragmenty sprzętów czy elementy konstrukcyjne. Dodatkowo warto sporządzić listę uszkodzonych przedmiotów z dokładnym opisem: typ, ilość, marka i model. To znacznie przyspieszy proces likwidacji szkody i pozwoli uniknąć wszelkich nieporozumień.
Nie wszyscy wiedzą, że każdy wydatek poniesiony w związku z usuwaniem skutków zdarzenia może być uwzględniony w rozliczeniu z ubezpieczycielem. Warto, więc zachować wszystkie faktury i rachunki – zarówno za naprawy, jak i działania prewencyjne, np. wypompowanie wody, zabezpieczenie dachu, wynajem sprzętu czy zakup materiałów. Tego typu dokumentacja pozwala nie tylko udowodnić wysokość poniesionych kosztów, ale też potwierdza, że właściciel nieruchomości działał zgodnie z zasadami minimalizowania szkody – co często jest wymogiem w umowach ubezpieczeniowych.
Zgłoszenie szkody warto zrealizować niezwłocznie po zabezpieczeniu miejsca zdarzenia i zebraniu dokumentacji. W przypadku posiadania ubezpieczenia w Warcie można to zrobić przez formularz online dostępny na stronie internetowej lub dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta pod numer +48 502 308 308 (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7–21 oraz w soboty 8–16). Podczas kontaktu należy mieć przygotowany opis szkody, zdjęcia i listę zniszczeń. Im pełniejsze zgłoszenie, tym szybciej ubezpieczyciel będzie w stanie podjąć decyzję i rozpocząć wypłatę odszkodowania. Warto też śledzić komunikaty lokalnych służb i oczywiście, jeśli jest to możliwe zabezpieczyć mienie przed kolejnymi falami niepogody.
Źródło: WARTA
Wielu właścicieli mieszkań jest przekonanych, że polisa chroni ich w każdej sytuacji. Jednak ubezpieczenia standardowo…
PZU wprowadza nowoczesny system wczesnego wykrywania cyberzagrożeń, który monitoruje internet, deep web oraz darknet. Narzędzie…
W czasie Wszystkich Świętych i weekendu z okazji Święta Niepodległości na drogach pojawi się więcej…
Nie każdy wie, że nagrobki można ubezpieczyć tak samo jak mieszkanie czy dom. Biuro Rzecznika…
Generali Polska rusza z nową kampanią promującą grupowe ubezpieczenie zdrowotne „Generali, z myślą o zdrowiu…
InterRisk rozpoczęło akcję „Bezpieczna Zima z AC w InterRisk”. Kierowcy, którzy wykupią pakiet Auto+ z…