Kim chciałeś zostać będąc dzieckiem? Kiedyś najpopularniejszymi odpowiedziami były lekarz, strażak lub weterynarz. Co ciekawe teraz dzieci najbardziej marzą o tym by zostać youtuberami. Komunikacja za pomocą różnych kanałów zatacza coraz szersze kręgi. Towarzystwa Ubezpieczeniowe również komunikują się za pomocą YouTube. Sprawdziliśmy, które kanały mają najwięcej subskrybentów i jak wygląda ich aktywność.
Sprawdziliśmy, które wiodące Towarzystwa Ubezpieczeniowe mają najwięcej subskrybentów na kanale YouTube. Wyniki i liczby na stan z dnia 3.10.2019.
Największy polski ubezpieczyciel zgromadził aż 5,66 tys. subskypcji. Sam kanał powstał 22 grudnia 2009 i dzieli swoje filmy na takie kategorie jak „Reklamy PZU”, „#nowePZU – w Twoich rękach 2019”, „Youtuberzy dla PZU” oraz „Możesz na nas polegać”. Najnowszy spot reklamowy „PZU – z myślą o bezpieczeństwie: Prowadzisz? Odłóż telefon” w 2 tygodnie został obejrzany ponad 850 tys. razy.
Grupa Warta z 4,56 tys. subskrypcji i 82 filmami uplasowała się na drugim miejscu. Kanał powstał 6 grudnia 2010 i służy do publikowania reklam ubezpieczyciela. Najpopularniejszy film to obecnie „Warta – dobre zakończenia – ubezpieczenie turystyczne lato – Marcin Prokop – Reklama”, który został zaprezentowany 17 kwietnia 2019 roku. Obejrzano go ponad 3,5 mln razy.
Grupa Ergo Hestia na swoim kanale posiada 302 filmy. Filmy pogrupowane są w kategoriach „#MistrzowskaOchrona”, „Artystyczna Podróż Hestii”, „Ergo Hestia z Pasją” praz „Ergo Hestia – filmy szkoleniowe”. Co ciekawe ubezpieczyciel poleca także swoje inne kanały jak Artystyczna Podróż Hestii (21 subskrypcji) oraz ERGO ARENA (1,28 tys. subskrypcji).
Spoty reklamowe Prudential z serii „Młodzi Bogowie” można było zobaczyć w telewizji. Ciekawostką jest to, że oprócz filmów promujących swoje usługi na kanale znajduje się także program edukacyjny Cha Ching. To cykl filmów animowanych dla najmłodszych poruszający kwestie szeroko pojętego bezpieczeństwa.
Link4 to najbardziej „rozśpiewany” ubezpieczyciel. Na kanale oprócz wpadających w ucho spotów reklamowych można także obejrzeć filmy poradnikowe i wypowiedzi ekspertów. Najpopularniejszą produkcją Link4 jest film z udziałem Kasi Moś w spocie „REKLAMA LINK4 Smart Casco Wichura”, który został obejrzany 1,7 mln razy.
Na kolejnym miejscu plasuje się kanał Avivy z 1,19 tys. subskrypcji i 156 filmami. Na kanale znajdziemy nie tylko spoty reklamowe, ale także wypowiedzi ekspertów i relacje np. z imprez sportowych takich jak bieg AirRun AVIVA 2018. W filmach ubezpieczyciela możemy także zobaczyć znaną aktorkę Małgorzatę Kożuchowską.
Kanał Nationale-Nederlanden Polska powstał dość późno bo dopiero w 2015 roku. Mimo to uzyskał 525 subskrypcje. Oprócz spotów reklamowych możemy obejrzeć filmy edukacyjne, podnoszące świadomość klientów. Do takich zaliczamy m.in. serię filmów „Zrób rakowi wspak” oraz cykl edukujący jak przeprowadzić pierwszą pomoc.
Allianz Polska na Youtube śledzi 356 osób, a łączna liczba wyświetleń filmów to 474 530. Na kanale oprócz filmów z komentarzami ekspertów znajdziemy także produkcje sportowe jak Wings for Life oraz Allianz Junior Football Camp.
Liczba subskrypcji kanału AXA jest zadziwiająco mała. Wynosi ona tylko 355. Na kanale możemy zobaczyć m.in. sporty reklamowe, wypowiedzi ekspertów oraz cykl filmów m.in. z Macieje Stuhrem pt. Maciej Stuhr Kierunek: „Pasja”.
Generali Polska na swoim kanale pokazuje przede wszystkim spójną koncepcję animowanych filmów w kolorystyce ubezpieczyciela. Oprócz tego publikowane są tutaj wywiady z ekspertami, którzy poruszają ważne ubezpieczeniowe tematy. Kanał śledzi 193 osoby.
Jakiś czas temu mogliśmy usłyszeć, że UNIQA Polska startuje z nowym profilem na Facebooku. O ile komunikacja za pomocą FB wygląda dobrze, to wchodząc na kanał na YouTubie liczyliśmy na więcej. Spoty reklamowe, wypowiedzi ekspertów oraz cykl filmów z Jerzym Janowiczem. O tym, że w tej kwestii można jeszcze popracować pokazuje najpopularniejszy spot, który zebrał 624 tys. wyświetleń („Pomyśl UNIQA – reklama z Jerzym Janowiczem”), ale został wypuszczony 4 lata temu.
Tutaj nie jest dobrze. Europa Ubezpieczenia na swoim kanale ma tylko 4 filmy i zostały one opublikowane rok temu. Jest więc nad czym pracować.
Aegon Polska to 71 subskrypcji i 23 filmy. Na stronie głównej wita nas najnowszy spot reklamowy z udziałem Olgi Borys. Reszta produkcji na kanale to także filmy reklamowe, a najpopularniejszy z nich „A jak…? Aegon!”, zaprezentowano rok temu i został on obejrzany 385 tys. razy.
49 subskrypcji i 7 filmów z przed ponad roku pokazuje, że kompletnie zapomniano o tym kanale. Zapomniano także o zmianie nazwy kanału na Wiener. Wpisując „Wiener” w youtube możemy zabłądzić i natrafić na kawałek „KREIML & SAMURAI feat. MONOBROTHER – Wiener”.
Kanał InterRisk to jeden z najmłodszych kanałów ubezpieczyciela na YouTube. Powstał 16 maja 2017 roku i dostępnych jest obecnie 21 filmów o produktach i usługach InterRisk. Najpopularniejszy film to „Irek – Nowy Dom Max”, który został obejrzany 1,1 tys. razy.
Reso Europa Service swój kanal na YouTubie posiada od 5 listopada 2018 roku. 10 filmów i okrągłe zero subskrypcji pokazuje, że nie jest dobrze. Dziwne, że nawet pracownicy Reso nie subskrybują tego kanału. Pomysł na początku był, ale „im dalej w las, tym gorzej”.
Sprawdzając liczbę subskrypcji poszczególnych Towarzystw Ubezpieczeniowych można śmiało powiedzieć, że kanałom na Youtubie sporo brakuje do liczb, które wykręcają znani youtuberzy. To nie znaczy jednak, że nie warto śledzić tych kanałów. Na poszczególnych profilach można znaleźć ciekawe treści, które dotyczącą ubezpieczeń, porad, spotów reklamowych i wypowiedzi ekspertów. Często każda produkcja skrojona jest w charakterystyczne dla danego TU kolory, loga i fonty.
Chcesz zareklamować się na łamach Obau.pl? – Sprawdź ofertę reklamową
źródło: YouTube.com, opracowanie własne (stan na dzień 3-4.10.2019)
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…