pawel-kowalik

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań wśród agentów ubezpieczeniowych których szkolę jest pytanie „skąd brać leady ubezpieczeniowe wysokiej jakości?” Już na wstępie warto zaznaczyć, że jest to pytanie które wskazuje, że agent jest świadomym profesjonalistą ubezpieczeniowym. Skoro wie, że leady mogą być różnej jakości. Zacznijmy jednak od podstaw. Czym jest lead w ubezpieczeniach?

Co to jest lead ubezpieczeniowy

To formularz kontaktowy świadomie wypełniony przez klienta zainteresowanego ubezpieczeniami. Na uwagę zasługuje słowo „świadomie”. Zależy nam bowiem na klientach, którzy faktycznie są zainteresowani ubezpieczeniem. Leady wygenerowane przez nieświadomych klientów, powstają zwykle na drodze konkursów, loterii, czy nie do końca zgodnego z prawem zbierania danych osobowych. Opisaliśmy więc właśnie pierwszy czynnik, który wpływa na jakość leadów ubezpieczeniowych. Świadomość klienta oraz intencja stojąca za wypełnieniem leada.

Źródło leadów ubezpieczeniowych

Powiązany z tym czynnikiem jest kolejny punkt. Źródło leadów ubezpieczeniowych. Prawidłowa intencja zakupowa stojąca za wypełnianiem leada ubezpieczeniowego zwykle kryje się za konkretnymi źródłami leadów.

Najlepsze źródło leadów ubezpieczeniowych

W mojej opinii najlepszym obecnie źródłem leadów ubezpieczeniowych jest wyszukiwarka Google.Dotyczy to zarówno leadów pozyskiwanych poprzez płatne kampanie w Google Adwords, jak i leadów zdobytych poprzez zajęcie wysokich pozycji w wynikach organicznych Google. Dlaczego Google jest moim zdaniem najlepszym źródłem leadów ubezpieczeniowych? Odpowiedź jest prosta. Właśnie w Google użytkownik wprost pokazuje swoje intencje, potrzeby. Również ubezpieczeniowe. Robi to poprze zadanie do wyszukiwarki pytania. Poprzez konkretne frazy.

Przykłady:

  • „Ile kosztuje ubezpieczenie na życie”
  • „Ubezpieczenie oc Szczecin”
  • „Kto musi skorzystać z PPK”

Będąc ze swoim formularzem kontaktowym (leadowym) w odpowiednim miejscu w Google dla tych i podobnych fraz kluczowych – zwiększamy swoje szanse na pozyskanie nowego, wartościowego leada ubezpieczeniowego.Jak zacząć pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych dzięki Google? Zacznij od założenia wizytówki Google Moja Firma. Wypełnij ją rzetelnie informacjami o tym jakie ubezpieczenia oferujesz. Zadbaj o rekomendacje od klientów.

Tylko Ty dostajesz leady? Najlepiej!

Czynnikiem często ignorowanym przez agentów, a wpływającym na jakość leadów ubezpieczeniowych jest ekskluzywność.Jeżeli dany lead trafi do więcej niż jednego agenta – jego jakość spada dramatycznie.

Kiedy obdzwaniać leady ubezpieczeniowe?

Warto też od razu obdzwaniać leady. Czyli kontaktować się z potencjalnym klientem. Wyniki badań wskazują, że prawdopodobieństwo konwersji spada 100-krotnie, jeśli skontaktujesz się z pozyskanym leadem od 5 do 30 minut, po jego zdobyciu. Możesz więc samodzielnie zdecydowanie poprawić lub pogorszyć jakość leada który otrzymałeś jako agent.

Kreatywne sposoby na zdobywanie leadów ubezpieczeniowych

Są jednak też inne drogi niż Google. Szukasz leadów na ubezpieczenia na życie? Dogadaj się ze szkołą rodzenia. Młodzi rodzice tuż przed narodzinami dziecka mają potrzeby ubezpieczeniowe. Później już nie będą mieli do tego głowy.Szukasz leadów na ubezpieczenia komunikacyjne dla młodych kierowców? Rozpocznij współpracę ze szkołą nauki jazdy.  Tam średnio co cztery tygodnie pojawia się nowa grupa Twoich potencjalnych klientów. Jak widzisz w obu kreatywnych przykładach punktem wyjścia jest zrozumienie, gdzie jest Twoja grupa docelowa. Oba przykłady działają.

Marcin Kowalik / marcinkowalik.online