Categories: Bezpieczeństwo

W Japonii możesz ubezpieczyć się od demencji

Statystyki pokazują, że populacja ludzi cierpiących na demencję w Japonii stale się powiększa. Zdają sobie z tego sprawę ubezpieczyciele, którzy wzmacniają ofertę takich polis.


Szacuje się, że jedna na pięć osób powyżej 65 lat do roku 2025 będzie chorować na demencję. Ministerstwo Zdrowia, Pracy i Opieki Zdrowotnej informuje, że na demencję chorować może nawet 7 milionów ludzi.

Konkurencja ubezpieczycieli

Towarzystwa Ubezpieczeniowe w Japonii zdają sobie sprawę z rosnącej liczby ludzi chorujących na demencję i konkurują ze sobą oferowanymi produktami i usługami. Na początku października 2017, firma Sompo Japan Nipponkoa Himawari Life Insurance Inc. zapewnia ochronę osobom, u których zdiagnozowano wczesne objawy demencji. Jeśli u ubezpieczonego rozwinie się choroba, to możliwe jest otrzymanie świadczenia w wysokości do 2300 dolarów.

Takie ubezpieczenie sprzedaje również Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co. i zapewnia pokrycie kosztów związanych z transportem i innych kosztów związanych z poszukiwaniem zaginionych osób. Rzecznik ubezpieczyciela zaznacza, że najbardziej niepokojące dla rodzin chorych jest informacja o ich zniknięciu.

Ile kosztuje takie ubezpieczenie?

Ubezpieczenie kosztuje 1300 ¥ miesięcznie i pokrywa szkody do 100 milionów ¥, gdy osoba chora na demencję wejdzie na tory i opóźni ruch pociągów.

Firma Tayio Life Insurarance Co.  uruchomiła sprzedaż polis w marcu 2016 roku. Ubezpieczony może otrzymać nawet świadczenie wynoszące 3 miliony ¥, gdy zdiagnozowano u niego demencję. Ogólnie sprzedano już ok. 380 tysięcy takich polis.

Źródło: www.japantimes.co.jp

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

4 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

4 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

4 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

5 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

5 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

6 dni ago