Polska Agencja Prasowa organizuje debatę, której celem jest omówienie sytuacji, jaka obecnie panuje na rynku ubezpieczeń. Spotkanie zatytułowane „2016 rok – przełomowy w ubezpieczeniach majątkowych. Prognozy i wyzwania” odbędzie się w dniu jutrzejszym w Warszawie.
Wzrost świadomości i oczekiwań konsumentów w 2016
Jak wynika z przewidywań ekspertów, obecny rok w branży ubezpieczeniowej przyniesie wzrost świadomości i oczekiwań konsumentów, nowe inicjatywy młodych przedsiębiorców inspirowanych sukcesami start-upów, takich jak Oscar czy Guevara, oraz nacisk na zarządzanie ryzykiem w związku z europejskimi wymogami Solvency II. Osoby biorące udział w spotkaniu postarają się znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak w nowe trendy wpiszą się osiągnięcia ubiegłego roku, m.in. BLS, nowe regulacje prokonsumenckie, e-polisy, nowoczesne kanały i sposoby sprzedaży, polisy na raty.
Główne tematy spotkania
Temat 1. W stronę rynku klienta Jak taryfikować i sprzedawać lepiej? Wykorzystanie możliwości lepszej oceny potrzeb, wyceny pakietu i dostosowanie do możliwości płatniczych klienta (raty i dodatkowe ubezpieczenia). Jak budować trwałe relacje z klientami, jak odpowiadać na ich potrzeby? Nowoczesne formy promocji – spersonalizowana sprzedaż na przykładzie Bacca. Na jakich klientach zależy TU. Kto ubezpieczy resztę?
Temat 2. Jak obsłużyć klienta wygodnie i tanio – planowane innowacje Przygotowanie TU do nowoczesnej sprzedaży i obsługi klientów. Jakie innowacje wprowadzają; gdzie upatrują wzrostu? Rola disruptive technologii w TU – trend na świecie – o różnych modelach dystrybucji, technologii umożliwiającej lepszą wycenę ryzyka, ale też o regulacjach i rosnącym nacisku na przejrzystość – żeby klient zawsze wiedział, co kupuje i za co płaci. Podejście do wyceny ryzyka badania BIK. Agenci do zadań specjalnych? Rola agenta – innowacje w dystrybucji.
Temat 3. W branży siła – koalicja na rzecz lepszych ubezpieczeń Cele na ten rok dla rynku i dla TU. Co ważnego zostanie wdrożone i poprawi sytuację w tym o kolejnych latach. Co powinna zrobić branża aby budować świat lepszych ubezpieczeń? Jakie będę strategie koncentracji oraz zarządzania markami?
W debacie udział wezmą: Sławomir Grzelczak – wiceprezes Biura Informacji Kredytowej, Witold Jaworski – ekspert rynkowy, były prezes Allianz i wiceprezes PZU SA, Andrzej Jarczyk – prezes UNIQA, Andrzej Maciążek – wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, Andrzej Popielski – członek zarządu Blue Finance, Jarosław Szwajgier – wiceprezes Compensa, Wojciech Soleniec – partner EY, Magdalena Szczepańska – dyrektor Biura Obsługi Klienta Gothaer, Cezary Świerszcz – prezes Bacca, Artur Stępień – zastępca dyrektora Oddziału BTA Insurance Company.
Spotkanie odbędzie się w dniu jutrzejszym tj. 23 lutego 2016 r., w godzinach od 10.00 do 12.00 w
Centrum Prasowym PAP, Warszawa, ul. Bracka 6/8.
Źródło: www.pap.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…