Działalność Grupy UNIQA w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych i affinity rozwija się sukcesywnie od 2011 roku. Zaczynając od niewielkiego portfela z wolumenem wynoszącym ok. 100 milionów euro, wdrożony model biznesowy znacząco urósł na przestrzeni kolejnych lat. Ambicją Grupy jest umocnienie pozycji lidera rynkowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Od 2022 roku z sukcesem wdrażamy strategię Corporate & Affinity. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy w zakresie ryzyka i underwritingu, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii możemy zaoferować wszystkim klientom unikalne rozwiązania. Szeroka gama standardowych lub modułowych produktów, a także wysoce spersonalizowane rozwiązania ubezpieczeniowe, pozwalają nam obsłużyć praktycznie każdą firmę w regionie CEE – podkreśla Olivera Böhm-Rybak, dyrektor ds. korporacyjnych i affinity w Grupie UNIQA. – Wspieramy naszych klientów z jednej strony w zarządzaniu ryzykiem, a z drugiej w zapewnianiu bezpieczeństwa swoim pracownikom. Z kolei nasze rozwiązania w zakresie affinity otwierają również dodatkowy potencjał wzrostu dla klientów korporacyjnych – dodaje.
UNIQA realizuje wielopoziomowe podejście do klientów korporacyjnych. Mikroprzedsiębiorstwom oferuje proste i gotowe produkty ubezpieczeniowe. MŚP mogą wybierać spośród modułów, które pozwalają dopasować produkt ubezpieczeniowy do ich potrzeb. Ofertę w pełni zindywidualizowaną dedykuje dużym firmom, które często działają na arenie międzynarodowej i wymagają specyficznych rozwiązań w różnych krajach i regionach.
– Polska jest największym po Austrii rynkiem w Grupie UNIQA i znacząco przyczynia się do dobrych wyników w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych i affinity w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Docenieniem naszej roli było powierzenie UNIQA w Polsce utworzenia na początku 2024 roku i poprowadzenia międzynarodowego Centrum Kompetencyjnego dla firm działających transgranicznie, które obsługuje 15 rynków w naszym regionie. Dzięki takiemu kompleksowemu podejściu, a jednocześnie ujednoliceniu oferty, jesteśmy w stanie jeszcze lepiej zaopiekować się naszymi klientami – podkreśla Adam Łoziak, członek zarządu ds. klientów korporacyjnych i mieszkalnictwa UNIQA Polska.
UNIQA zapewnia ofertę dla każdego segmentu klientów korporacyjnych, między innymi ubezpieczenie majątku, odpowiedzialności cywilnej czy floty pojazdów mechanicznych. Oprócz tradycyjnego ubezpieczenia przeniesienia ryzyka, oferuje rozwiązania w zakresie ubezpieczeń grupowych dla pracowników firm. Ponadto istnieją rozwiązania oparte na affinity, których firmy używają do różnicowania i udoskonalania swoich podstawowych produktów i usług dla klientów końcowych.
– Przy wolumenie składek przekraczającym w 2023 roku 200 milionów euro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej rozwiązania w zakresie świadczeń pracowniczych stały się mocnym filarem modelu biznesowego – zaznacza Olivera Böhm-Rybak.
Oprócz tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych dla klientów korporacyjnych, UNIQA oferuje także rozwiązania affinity. Są to produkty ubezpieczeniowe, które klienci korporacyjni mogą oferować swoim klientom końcowym, jako uzupełnienie podstawowej oferty produktowej.
Grupa UNIQA zapowiada dalszy rozwój oferty usług 360 stopni dla klientów korporacyjnych.
– Celem jest umocnienie pozycji wiodącego ubezpieczyciela korporacyjnego na naszych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz specyficznych dla branży rozwiązań ubezpieczeniowych w obszarach affinity i świadczeń pracowniczych, koncentrujemy się także na usługach doradczych wykraczających poza tradycyjne ubezpieczenia, np. w obszarach ESG i zarządzania ryzykiem – dodaje Wolfgang Kindl, członek zarządu ds. klientów i rynków międzynarodowych w Grupie UNIQA.
Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…
Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…
Już po raz kolejny Warta znalazła się na szczycie rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań „Rzeczpospolitej”. Ubezpieczyciel zajął pierwszą pozycję, w kategorii…
Wystartowała trzecia edycja kampanii promującej PZU, jako dobre miejsce do rozwoju zawodowego dla profesjonalistów z branży IT. Ubezpieczyciel zaprasza do…
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…