Z badań przeprowadzonych przez IBRiS* wynika, że ponad połowa kierowców godzi się na sprawdzenie swojej historii kredytowej w zamian za możliwość rozłożenia płatności ubezpieczenia na raty.
Możliwość płacenia w systemie ratalnym za ubezpieczenie jest dla kierowców wartością uzasadniającą badanie wiarygodności kredytowej. Badania wykazują też, że nawet 22 proc. kierowców uznało za bardzo prawdopodobne, a 30 proc. za raczej prawdopodobne, że zgodziliby się podczas zakupu ubezpieczenia samochodu w miesięcznych ratach na automatyczne sprawdzenie w biurach informacji gospodarczej lub kredytowej swojej historii płatniczej np. za telefon, pożyczkę, telewizję, czynsz, prąd itp. Możliwość płacenia w systemie ratalnym za ubezpieczenie jest dla kierowców wartością uzasadniająca badanie wiarygodności kredytowej.
Tak wynika z badań naukowych, np. przeprowadzone przez BIK i UFG, które pokazują, że kierowcy, którzy terminowo spłacają pożyczki, kredyty, czynsze i abonamenty, powodują mniej wypadków. Dla firm ubezpieczeniowych jest to bardzo istotna informacja, ponieważ znając historię płatniczą klienta są w stanie przewidzieć, jak wysokie odszkodowanie mogą wypłacić w przyszłości. Wpisuje się to w najnowszy trend innowacyjny w branży ubezpieczeniowej – scoring kredytowy. Polega on na analizie historii płatniczej klienta w celu lepszej wyceny produktów ubezpieczeniowych, np. OC i AC. Ubezpieczyciel różnicuje cenę tym klientom, którzy dobrze płacą swoje zobowiązania i tym klientom, którzy mają np. opóźnienia w spłacie. Coraz częściej zakłady ubezpieczeń wdrażają innowacyjne rozwiązania, aby zautomatyzować ten proces. Jest to także ważna informacja dla agentów. Przy rosnących cenach składek ubezpieczeń mogą zaoferować swoim klientom zniżki. Piotr Kujawa z Bacca wyjaśnia
Wiarygodność klientów jest dla ubezpieczycieli bardzo ważna: „ Obserwujemy wzrost świadomości klientów. Coraz częściej konsekwentnie budują swoją historię kredytową i są gotowi do jej udostępnienia na potrzeby taryfikacji np. OC w ratach. Zarówno klienci, jak i branża ubezpieczeniowa mogą tylko na tym skorzystać. Wiarygodność kredytowa jest jednym z kluczowych czynników oceny ryzyka i oferowania korzystnych dla klientów bezszkodowych stawek. Według nas scoring kredytowy stanie się jedną z najszybciej rozwijających się innowacji w branży ubezpieczeniowej. Już teraz rozwijamy zaawansowane narzędzia analityczne, aby wspierać branżę w zarządzaniu ryzykiem i pozyskiwaniu formalnej zgody na badanie historii kredytowej od ubezpieczających się”.
Badanie przeprowadzone przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) i Biuro Informacji Kredytowej (BIK)1 wskazuje, że informacje o sposobie płatności klienta (głównie historia spłat kredytów innych niż mieszkaniowe) mogą w 10-20% prognozować przyszłą szkodowość ubezpieczeniową klienta. Wiedząc o takiej zależności, Bacca od kilku lat współpracuje z Grupą BIK. Od 2015 roku jest zintegrowana online i wymienia się danymi nt. płatności wykonywanych przez klientów zgodnie z przepisami prawa. Co ważne, weryfikacja klienta przez Bacca nie wpływa w żaden sposób na jego historię i zdolność kredytową. Bacca specjalizuje się w dostarczaniu Klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom wygodnych i elastycznych planów ratalnych w ubezpieczeniach.
Źródło www.bik.pl www.ufg.pl www.bacca.pl
*Badanie zrealizowało IBRiS na zlecenie Bacca w lutym 2016 r., na ogólnopolskiej próbie, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu mieszkańców Polski (dane wg GUS), metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…