KNF na stronach internetowych objaśnia jak postępować w procesie likwidacji szkód w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych.
W opracowaniu pt.: „Likwidacja szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych – podstawowe problemy”, urząd przedstawia poszczególne zagadnienia w taki sposób, aby uczestnicy rynku ubezpieczeniowego mogli skorzystać z wiedzy. Urzędnicy tłumaczą, że powszechność używania pojazdów mechanicznych oraz złożoność problematyki związanej z likwidacją szkód skłoniło autorów publikacji do jej opracowania tak, aby podnieść poziom świadomości ubezpieczeniowej społeczeństwa. Publikacja przedstawia podstawowe problemy występujące na rynku ubezpieczeniowym, związane z praktyką postępowań likwidacyjnych prowadzonych przez zakłady ubezpieczeń w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych w zakresie szkód w pojazdach. Opracowanie, stanowiące kompendium wiedzy, opisuje takie zagadnienia jak m.in.:
1. terminowość wypłaty odszkodowań,
2. zasady kontaktowania się z likwidatorem zakładu ubezpieczeń,
3. zasady stosowania metody kosztorysowej w procesie wyceny szkody,
4. zasady rozliczania szkody całkowitej i częściowej,
5. zasady stosowania poszczególnych rodzajów części zamiennych,
6. kwestie dotyczące zwrotu wydatków poniesionych na najem pojazdu zastępczego oraz ustalenia w ramach odszkodowania utraty wartości handlowej.
W osobnym rozdziale opisano zagadnienia dotyczące zgłaszania skarg do zakładów ubezpieczeń w kontekście obecnie obowiązującego prawa. Z opracowaniem można zapoznać się na TUTAJ.
Źródło: www. knf.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…