Aktualności

KNF obniżyła kary dla PZU i Warty za opóźnioną wypłatę odszkodowań

Komisja Nadzoru Finansowego obniżyła kary nałożone na PZU i Wartę w związku ze stwierdzonymi przypadkami opóźnień w przyznawaniu i wypłacie odszkodowań z tytułu OC komunikacyjnego oraz niedopełnieniem obowiązków informacyjnych w tym zakresie.
 
Komisja wyjaśnia decyzję o obniżeniu kary dla PZU 
 
W komunikacie z posiedzenia Komisji w dniu 26 maja nadzorca poinformował, że jednogłośnie uchylił decyzję KNF-u z 4 listopada 2014 r. nakładającą na PZU karę w wysokości 150 tysięcy złotych za niewypłacenie w terminie odszkodowań z obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz niewywiązanie się w ustawowym terminie z obowiązku poinformowania osoby występującej z roszczeniem, że odszkodowanie jej nie przysługuje lub przysługuje w innej wysokości niż określona w zgłoszonym roszczeniu. Jednocześnie Komisja nałożyła na PZU karę w niższej kwocie, wynoszącej 140 tysięcy złotych. W uzasadnieniu Komisji czytamy: „ W związku z ponowną oceną zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego dokonano zmian w zakresie ustaleń faktycznych dotyczących postępowań likwidacyjnych w sprawach czterech poszkodowanych”.
 
Podobną decyzję podjęto w stosunku Warty
 
Za niewypłacenie odszkodowań tego samego typu oraz niedopełnienie obowiązków informacyjnych Warta ma zapłacić karę nie w wysokości 600 tysięcy złotych, jak zdecydowała Komisja 14 marca br., ale 590 tysięcy złotych. W tym przypadku natomiast Komisja wyjaśnia: „W toku niniejszego postępowania procedowanego w wyniku złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej zaskarżoną Decyzją, potwierdzono przypadki naruszeń przepisów prawa w latach 2007-2013, a więc w okresie zarówno przed, jak i po zastosowaniu przez Komisję środków nadzorczych w postaci nałożenia kar pieniężnych. Jednakże w toku niniejszego postępowania dokonano zmian w zakresie ustaleń faktycznych dotyczących postępowań likwidacyjnych w sprawach trzech poszkodowanych. Mając na uwadze powyższe Komisja rozpatrzyła tę okoliczność na korzyść Strony w toku  postępowania prowadzonego z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i miarkowania wysokości nałożonej kary pieniężnej – wyjaśnia Komisja w podsumowaniu 356. posiedzenia.
 
Źródło:  www.bankier.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago