Aktualności

KNF obniżyła kary dla PZU i Warty za opóźnioną wypłatę odszkodowań

Komisja Nadzoru Finansowego obniżyła kary nałożone na PZU i Wartę w związku ze stwierdzonymi przypadkami opóźnień w przyznawaniu i wypłacie odszkodowań z tytułu OC komunikacyjnego oraz niedopełnieniem obowiązków informacyjnych w tym zakresie.
 
Komisja wyjaśnia decyzję o obniżeniu kary dla PZU 
 
W komunikacie z posiedzenia Komisji w dniu 26 maja nadzorca poinformował, że jednogłośnie uchylił decyzję KNF-u z 4 listopada 2014 r. nakładającą na PZU karę w wysokości 150 tysięcy złotych za niewypłacenie w terminie odszkodowań z obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz niewywiązanie się w ustawowym terminie z obowiązku poinformowania osoby występującej z roszczeniem, że odszkodowanie jej nie przysługuje lub przysługuje w innej wysokości niż określona w zgłoszonym roszczeniu. Jednocześnie Komisja nałożyła na PZU karę w niższej kwocie, wynoszącej 140 tysięcy złotych. W uzasadnieniu Komisji czytamy: „ W związku z ponowną oceną zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego dokonano zmian w zakresie ustaleń faktycznych dotyczących postępowań likwidacyjnych w sprawach czterech poszkodowanych”.
 
Podobną decyzję podjęto w stosunku Warty
 
Za niewypłacenie odszkodowań tego samego typu oraz niedopełnienie obowiązków informacyjnych Warta ma zapłacić karę nie w wysokości 600 tysięcy złotych, jak zdecydowała Komisja 14 marca br., ale 590 tysięcy złotych. W tym przypadku natomiast Komisja wyjaśnia: „W toku niniejszego postępowania procedowanego w wyniku złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej zaskarżoną Decyzją, potwierdzono przypadki naruszeń przepisów prawa w latach 2007-2013, a więc w okresie zarówno przed, jak i po zastosowaniu przez Komisję środków nadzorczych w postaci nałożenia kar pieniężnych. Jednakże w toku niniejszego postępowania dokonano zmian w zakresie ustaleń faktycznych dotyczących postępowań likwidacyjnych w sprawach trzech poszkodowanych. Mając na uwadze powyższe Komisja rozpatrzyła tę okoliczność na korzyść Strony w toku  postępowania prowadzonego z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i miarkowania wysokości nałożonej kary pieniężnej – wyjaśnia Komisja w podsumowaniu 356. posiedzenia.
 
Źródło:  www.bankier.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

12 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

12 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago