Komisja Nadzoru Finansowego obniżyła kary nałożone na PZU i Wartę w związku ze stwierdzonymi przypadkami opóźnień w przyznawaniu i wypłacie odszkodowań z tytułu OC komunikacyjnego oraz niedopełnieniem obowiązków informacyjnych w tym zakresie.
Komisja wyjaśnia decyzję o obniżeniu kary dla PZU
W komunikacie z posiedzenia Komisji w dniu 26 maja nadzorca poinformował, że jednogłośnie uchylił decyzję KNF-u z 4 listopada 2014 r. nakładającą na PZU karę w wysokości 150 tysięcy złotych za niewypłacenie w terminie odszkodowań z obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz niewywiązanie się w ustawowym terminie z obowiązku poinformowania osoby występującej z roszczeniem, że odszkodowanie jej nie przysługuje lub przysługuje w innej wysokości niż określona w zgłoszonym roszczeniu. Jednocześnie Komisja nałożyła na PZU karę w niższej kwocie, wynoszącej 140 tysięcy złotych. W uzasadnieniu Komisji czytamy: „ W związku z ponowną oceną zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego dokonano zmian w zakresie ustaleń faktycznych dotyczących postępowań likwidacyjnych w sprawach czterech poszkodowanych”.
Podobną decyzję podjęto w stosunku Warty
Za niewypłacenie odszkodowań tego samego typu oraz niedopełnienie obowiązków informacyjnych Warta ma zapłacić karę nie w wysokości 600 tysięcy złotych, jak zdecydowała Komisja 14 marca br., ale 590 tysięcy złotych. W tym przypadku natomiast Komisja wyjaśnia: „W toku niniejszego postępowania procedowanego w wyniku złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej zaskarżoną Decyzją, potwierdzono przypadki naruszeń przepisów prawa w latach 2007-2013, a więc w okresie zarówno przed, jak i po zastosowaniu przez Komisję środków nadzorczych w postaci nałożenia kar pieniężnych. Jednakże w toku niniejszego postępowania dokonano zmian w zakresie ustaleń faktycznych dotyczących postępowań likwidacyjnych w sprawach trzech poszkodowanych. Mając na uwadze powyższe Komisja rozpatrzyła tę okoliczność na korzyść Strony w toku postępowania prowadzonego z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i miarkowania wysokości nałożonej kary pieniężnej – wyjaśnia Komisja w podsumowaniu 356. posiedzenia.
Źródło: www.bankier.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…