Ochrona autocasco (AC) daje szeroką ochronę, która może przydać się w wieku kryzysowych sytuacjach. Jak jednak wskazują statystyki tylko co czwarty właściciel samochodu decyduje się na tego typu ochronę. Dane KNF wskazują, że w II kwartale br. polisą autocasco objętych było zaledwie 27 proc. pojazdów w naszym kraju. Dlaczego tylko tyle? Kierowców odstraszają nie tylko wysokie ceny polis, ale też niezbyt dobre doświadczenia z zakupem polisy.
To niewątpliwe jedna z najważniejszych części podpisywanej z ubezpieczycielem umowy. Warunki określają na jakich zasadach towarzystwo udziela nam ochrony, w tym również określa zakres ochrony. W ten sposób mamy szanse dobrać polisę do sowich indywidualnych potrzeb.
Właścicieli samochodów w wyborze ubezpieczenia kierują przede wszystkim ceną polisy. Kierowcy muszą jednak wiedzieć, iż taka rozbieżność cenowa spowodowana jest przez wiele czynników. Wybierając polisę, należy zwrócić uwagę m.in. na rodzaj części używanych do naprawy pojazdu oraz wkład własny w likwidacji szkód.
Niewątpliwie największy wpływ na obliczenie składki jest zgoda ubezpieczonego na samodzielne pokrycie części kosztów związanych z naprawą pojazdu, w postaci udziału własnego bądź franszyzy redukcyjnej.
Studiując zakres pomocy jaką oferuje nam ubezpieczyciel warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów: zwracamy wiec uwagę na to, czy: pomoc przysługuje nam w każdym przypadku (obejmuje awarie i wypadki, pomyłkę przy tankowaniu, zatrzaśnięcie kluczyków w aucie itp.), czy w umowie nie określono limitu kilometrów dla holowania lub jego zasięgu.
Porównując oferty należy tez zwrócić uwagę na konsumpcję sumy ubezpieczenia. W praktyce oznacza to, że jeśli podczas trwania jednej polisy wydarzy się kilka zdarzeń – po wypłacie odszkodowania za każde z nich, suma ubezpieczenia będzie odpowiednio pomniejszana. Aby tego uniknąć TU podsiadają ofertę z tak zwaną odnawialną sumą ubezpieczenia. Oznacza to, iż suma ubezpieczenia pozostaje bez zmian pomimo kolejnych szkód. Zazwyczaj taka opcja także wiąże się z podwyższeniem składki.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…