Categories: Bez krawata

Kolejne niebieskie serca trafią w ręce kierowców

Miniony weekend minął w niektórych miastach pod hasłem: „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Wspólna akcja policji i wolontariuszy PZU – wzbudziła po raz kolejny wielkie zainteresowanie kierowców.
 

Kolejna impreza, podobnie jak poprzednie polegała na bezpośrednim kontakcie wolontariuszy PZU i policji z osobami kierującymi. Kierowcy w ramach kontroli mogli porozmawiać o kwestiach bezpieczeństwa o tym co w ich mniemaniu należy zmienić, poprawić, jak według nich wygląda kwestia bezpieczeństwa w ich mieście.
 
Każdy z kierowców otrzymał także niebieskie serce, które ma przypominać o ostrożnej jeździe, szczególnie w okolicach miejsc wyznaczonych dla przejścia dla pieszych. Celem tegorocznej kampanii Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym jest zwrócenie uwagi, że zarówno kierowca, jak i pieszy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze i wspólnie powinni zadbać o jego poprawę. 
 


 
Na zlecenie fundacji PZU przeprowadzono badania, z których wynika, że tylko 18% kierowców zawsze przestrzega przepisów drogowych w pobliżu przejścia dla pieszych. Ponad 33% badanych zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje w ostatniej chwili. Takie zachowania kierowców są dużym zagrożeniem. Jednak wypadkom na przejściach nie są winni sami kierowcy. Piesi tez nie zachowują podstawowych zasad bezpieczeństwa – 74% przyznaje bowiem, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu. Patrole wolontariuszy i Policji pojawiły się na ulicach m.in.: Bydgoszczy, Poznania, Leszna, Katowic, Zabrza, Rzeszowa, Częstochowy, Piły, Rybnika, Olsztyna, Torunia i Włocławka.
 
Źródło: pzu.pl
Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

12 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

12 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago