Categories: Bez krawata

Kolejne niebieskie serca trafią w ręce kierowców

Miniony weekend minął w niektórych miastach pod hasłem: „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Wspólna akcja policji i wolontariuszy PZU – wzbudziła po raz kolejny wielkie zainteresowanie kierowców.
 

Kolejna impreza, podobnie jak poprzednie polegała na bezpośrednim kontakcie wolontariuszy PZU i policji z osobami kierującymi. Kierowcy w ramach kontroli mogli porozmawiać o kwestiach bezpieczeństwa o tym co w ich mniemaniu należy zmienić, poprawić, jak według nich wygląda kwestia bezpieczeństwa w ich mieście.
 
Każdy z kierowców otrzymał także niebieskie serce, które ma przypominać o ostrożnej jeździe, szczególnie w okolicach miejsc wyznaczonych dla przejścia dla pieszych. Celem tegorocznej kampanii Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym jest zwrócenie uwagi, że zarówno kierowca, jak i pieszy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze i wspólnie powinni zadbać o jego poprawę. 
 


 
Na zlecenie fundacji PZU przeprowadzono badania, z których wynika, że tylko 18% kierowców zawsze przestrzega przepisów drogowych w pobliżu przejścia dla pieszych. Ponad 33% badanych zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje w ostatniej chwili. Takie zachowania kierowców są dużym zagrożeniem. Jednak wypadkom na przejściach nie są winni sami kierowcy. Piesi tez nie zachowują podstawowych zasad bezpieczeństwa – 74% przyznaje bowiem, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu. Patrole wolontariuszy i Policji pojawiły się na ulicach m.in.: Bydgoszczy, Poznania, Leszna, Katowic, Zabrza, Rzeszowa, Częstochowy, Piły, Rybnika, Olsztyna, Torunia i Włocławka.
 
Źródło: pzu.pl
Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago