Categories: Aktualności

Kolejne ułatwienie dla klientów Allianz – uproszczeniu uległ proces zgłaszania szkód komunikacyjnych OC i AC

Allianz nie ustaje w swoich działaniach, których celem jest maksymalne uproszczenie możliwości kontaktu klientów z ubezpieczycielem. Prostota – nie tylko procesów związanych z zakupem ubezpieczenia, ale przede wszystkich w obsłudze jest niezwykle ważna dla Allianz. – Chcemy, żeby nasi klienci, mieli w nas wsparcie, szczególnie w trudnych sytuacjach takich jak zgłaszanie szkody – Bartosz Fijałkowski, koordynator zespołu wsparcia operacyjnego szkód, Allianz Polska

Allianz sukcesywnie wdraża rozwiązania, które pomagają klientom w zgłaszaniu szkód. W sierpniu ubezpieczyciel zmodyfikował i maksymalnie uprościł zgłaszanie roszczeń życiowych dzięki dedykowanemu formularzowi internetowemu. Teraz przyszła kolej na wdrożenie zmian w formularzu do zgłaszania szkód komunikacyjnych. Dzięki zmianie klient może zgłosić zdarzenie zaledwie w kilka minut, z dowolnego miejsca, bez podawania numerów polis i zbędnych formalności. – Chcemy, aby wszystkie nasze procesy były proste i intuicyjne. Zależy nam na tym, aby w przypadku powstania szkody, która z założenia jest zdarzeniem nieprzyjemnym, klient mógł bardzo łatwo się z nami skontaktować i powiedzieć nam co się wydarzyło. Jesteśmy przekonani, że nowy formularz na to pozwoli – dodaje Bartosz Fijałkowski, Allianz Polska.

Jak to działa?

Klient, który chce zgłosić szkodę powinien wejść na www.allianz.pl gdzie będzie mógł wypełnić formularz. Ubezpieczyciel zapyta w nim o rodzaj zdarzenia, opis sytuacji, gdzie i kiedy zdarzenie miało miejsce oraz co zostało uszkodzone. Dedykowane pola w formularzu automatycznie będą zapisywać informacje a na koniec klient otrzyma potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i link do Asystenta Szkody. – Asystent Szkody to aplikacja internetowa, dzięki której jesteśmy w bieżącym kontakcie z klientem np. informując o potrzebnych dokumentach. Ale to także miejsce, w którym klient może dodać zdjęcia powstałej szkody, a my informujemy o wycenie i o statusie napraw, jeśli klient zdecydował się na bezgotówkową naprawę – tłumaczy Bartosz Fijałkowski.

Korzyści dla klienta

Nowy formularz jest intuicyjny i został zaprojektowany tak, aby klient od razu wiedział co kliknąć by zgłosić swoją szkodę. Czytelne ikony i jasny opis rubryk pozwala na szybkie przejście całego procesu. Dodatkowo klienci zgłaszając szkodę nie muszą mieć przy sobie żadnych dodatkowych dokumentów (np. numeru zawartej polisy) – wystarczy opis zdarzenia i dane klienta. – Cały formularz jest skonstruowany tak, aby klient nie musiał znać się na produktach ubezpieczeniowych i nie musiał orientować się w specyficznym dla ubezpieczeń żargonie. To my się na tym znamy, a klienta prosimy tylko, aby opowiedział nam o tym, co mu się przytrafiło – podsumowuje Bartosz Fijałkowski.

Nowy formularz znajduje się na stronie https://www.allianz.pl/pl_PL/motor-claim-online.html#/start-claim. W dalszym ciągu klienci mogą także zgłosić szkodę telefonicznie, dzwoniąc na infolinię ubezpieczyciela pod numer 224 224 224.

Film o nowym formularzu i całym procesie:

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

8 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

8 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

8 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago