Allianz nie ustaje w swoich działaniach, których celem jest maksymalne uproszczenie możliwości kontaktu klientów z ubezpieczycielem. Prostota – nie tylko procesów związanych z zakupem ubezpieczenia, ale przede wszystkich w obsłudze jest niezwykle ważna dla Allianz. – Chcemy, żeby nasi klienci, mieli w nas wsparcie, szczególnie w trudnych sytuacjach takich jak zgłaszanie szkody – Bartosz Fijałkowski, koordynator zespołu wsparcia operacyjnego szkód, Allianz Polska
Allianz sukcesywnie wdraża rozwiązania, które pomagają klientom w zgłaszaniu szkód. W sierpniu ubezpieczyciel zmodyfikował i maksymalnie uprościł zgłaszanie roszczeń życiowych dzięki dedykowanemu formularzowi internetowemu. Teraz przyszła kolej na wdrożenie zmian w formularzu do zgłaszania szkód komunikacyjnych. Dzięki zmianie klient może zgłosić zdarzenie zaledwie w kilka minut, z dowolnego miejsca, bez podawania numerów polis i zbędnych formalności. – Chcemy, aby wszystkie nasze procesy były proste i intuicyjne. Zależy nam na tym, aby w przypadku powstania szkody, która z założenia jest zdarzeniem nieprzyjemnym, klient mógł bardzo łatwo się z nami skontaktować i powiedzieć nam co się wydarzyło. Jesteśmy przekonani, że nowy formularz na to pozwoli – dodaje Bartosz Fijałkowski, Allianz Polska.
Klient, który chce zgłosić szkodę powinien wejść na www.allianz.pl gdzie będzie mógł wypełnić formularz. Ubezpieczyciel zapyta w nim o rodzaj zdarzenia, opis sytuacji, gdzie i kiedy zdarzenie miało miejsce oraz co zostało uszkodzone. Dedykowane pola w formularzu automatycznie będą zapisywać informacje a na koniec klient otrzyma potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i link do Asystenta Szkody. – Asystent Szkody to aplikacja internetowa, dzięki której jesteśmy w bieżącym kontakcie z klientem np. informując o potrzebnych dokumentach. Ale to także miejsce, w którym klient może dodać zdjęcia powstałej szkody, a my informujemy o wycenie i o statusie napraw, jeśli klient zdecydował się na bezgotówkową naprawę – tłumaczy Bartosz Fijałkowski.
Nowy formularz jest intuicyjny i został zaprojektowany tak, aby klient od razu wiedział co kliknąć by zgłosić swoją szkodę. Czytelne ikony i jasny opis rubryk pozwala na szybkie przejście całego procesu. Dodatkowo klienci zgłaszając szkodę nie muszą mieć przy sobie żadnych dodatkowych dokumentów (np. numeru zawartej polisy) – wystarczy opis zdarzenia i dane klienta. – Cały formularz jest skonstruowany tak, aby klient nie musiał znać się na produktach ubezpieczeniowych i nie musiał orientować się w specyficznym dla ubezpieczeń żargonie. To my się na tym znamy, a klienta prosimy tylko, aby opowiedział nam o tym, co mu się przytrafiło – podsumowuje Bartosz Fijałkowski.
Nowy formularz znajduje się na stronie https://www.allianz.pl/pl_PL/motor-claim-online.html#/start-claim. W dalszym ciągu klienci mogą także zgłosić szkodę telefonicznie, dzwoniąc na infolinię ubezpieczyciela pod numer 224 224 224.
Film o nowym formularzu i całym procesie:
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…