W dniu wczorajszym (03.09) firma PZU SA poinformowała, że AMCU, (Komitet Antymonopolowy Ukrainy) wyraził zgodę na nabycie akcji Alior Banku uprawniających ubezpieczyciela do wykonywania więcej niż 25% głosów w najwyższym organie banku.
W komunikacie podano: „Przedmiotowa decyzja powoduje spełnienie się jednego z warunków zawieszających umowy zawartej w dniu 30 maja 2015 r. między PZU SA a akcjonariuszami Banku tj. spółką Alior Lux S.à r.l. & Co. S.C.A. oraz spółką Alior Polska sp. z o.o., na mocy której, po spełnieniu warunków w niej wskazanych, PZU SA nabędzie łącznie 18.318.473 akcji Banku, stanowiących około 25,25% kapitału zakładowego Banku oraz ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Banku.”
Po przejęciach na rynku ubezpieczeniowym i medycznym największy ubezpieczyciel zdecydował się na Alior Bank. Cena za jedną akcję wyniesie 89,25 zł. Łączna cena za nabywane akcje wyniesie ponad 1,6 mld zł. Wybór padł na Alior Bank prawdopodobnie dlatego, że chodzi o rentowność i szybki rozwój banku. Jest to bowiem najszybciej rosnący bank w Polsce, liczący już 3 mln klientów i specjalizujący się głównie w kredytach gotówkowych, czyli w tego rodzaju pożyczkach, które posiadają najwyższe marże.
Kilka miesięcy wcześniej Alior przejął Meritum Bank, dzięki czemu teraz posiada wyłączność na oferowanie produktów finansowych klientom sieci Tesco. W sumie usługi Aliora są sprzedawane w 1,8 tys. punktach w Polsce.
Źródło: www.wyborcza.biz.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…