Categories: Aktualności

Kredyty gotówkowe coraz częściej bez obowiązku ubezpieczenia

Osoby zaciągające kredyty gotówkowe, coraz rzadziej muszą wykupywać obowiązkowe ubezpieczenie. Zmiany te wiążą bezpośrednio z zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego.

W chwili obecnej  pożyczki gotówkowe są oferowane zwykle bez obowiązkowych ubezpieczeń
 
Banki pod naciskiem Komisji Nadzoru Finansowego musiały zmienić swoją taktykę. Zmiana zasad sprzedażowych przez kredytodawców  nie oznacza jednak, że kredyty gotówkowe stały się przez to „tańsze”. Osoby poszukujące kredytów bez ubezpieczenia, mają jednak o wiele większy wybór.
 
Rekomendacja U ograniczyła sprzedaż ubezpieczeń przez banki
 
To właśnie działania KNF-u miały największy wpływ na zmianę polityki sprzedażowej banków w zakresie kredytów z polisami. Rekomendacja U wydana przez Komisję Nadzoru Finansowego w czerwcu 2014 roku, utrudniła kredytodawcom zarabianie na ubezpieczeniach dołączanych do produktów finansowych (głównie kredytów).
Z dniem 31 marca 2015 roku, zaczęły obowiązywać następujące zasady dotyczące ubezpieczeń dystrybuowanych przez banki:

  • Bank nie może zmuszać klienta do zakupu polisy grupowej (wspomniana zasada nie dotyczy ubezpieczeń interesu banku);
  • Wynagrodzenie banku za sprzedaż ubezpieczeń musi być uzależnione od kosztów tej sprzedaży;
  • Bank nie może występować jednocześnie jako pośrednik i podmiot ubezpieczający;
  • Klient musi otrzymać kartę produktu zawierającą najważniejsze informacje o proponowanej polisie;
  • W przypadku ubezpieczeń grupowych, bank uzyskuje od klienta jedynie zwrot kosztów zawarcia i obsługi umowy;
  • Klient może zakupić wymaganą polisę kredytową spoza oferty banku, jeśli takie ubezpieczenie zapewni odpowiedni zakres ochrony;
  • Bank musi reprezentować swojego klienta posiadającego polisę grupową oraz jego spadkobierców w relacjach z ubezpieczycielem.

 
Wprowadzenie wymienionych zasad dystrybucji i obsługi ubezpieczeń sprawiło, że polisy dołączane do kredytów, stały się mniej atrakcyjne dla banków
 
Ta zmiana dotyczyła przede wszystkim grupowych polis. W wielu przypadkach, banki skompensowały sobie mniejszą atrakcyjność sprzedaży ubezpieczeń, poprzez podwyższenie prowizji za udzielenie kredytu (tzw. prowizji przygotowawczej). Do takich działań, zachęcał również niski limit oprocentowania (maksymalnie 10,00% w skali roku od marca 2015 r.).
 
Źródło: www.ebroker.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago