Osoby zaciągające kredyty gotówkowe, coraz rzadziej muszą wykupywać obowiązkowe ubezpieczenie. Zmiany te wiążą bezpośrednio z zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego.
W chwili obecnej pożyczki gotówkowe są oferowane zwykle bez obowiązkowych ubezpieczeń
Banki pod naciskiem Komisji Nadzoru Finansowego musiały zmienić swoją taktykę. Zmiana zasad sprzedażowych przez kredytodawców nie oznacza jednak, że kredyty gotówkowe stały się przez to „tańsze”. Osoby poszukujące kredytów bez ubezpieczenia, mają jednak o wiele większy wybór.
Rekomendacja U ograniczyła sprzedaż ubezpieczeń przez banki
To właśnie działania KNF-u miały największy wpływ na zmianę polityki sprzedażowej banków w zakresie kredytów z polisami. Rekomendacja U wydana przez Komisję Nadzoru Finansowego w czerwcu 2014 roku, utrudniła kredytodawcom zarabianie na ubezpieczeniach dołączanych do produktów finansowych (głównie kredytów).
Z dniem 31 marca 2015 roku, zaczęły obowiązywać następujące zasady dotyczące ubezpieczeń dystrybuowanych przez banki:
Wprowadzenie wymienionych zasad dystrybucji i obsługi ubezpieczeń sprawiło, że polisy dołączane do kredytów, stały się mniej atrakcyjne dla banków
Ta zmiana dotyczyła przede wszystkim grupowych polis. W wielu przypadkach, banki skompensowały sobie mniejszą atrakcyjność sprzedaży ubezpieczeń, poprzez podwyższenie prowizji za udzielenie kredytu (tzw. prowizji przygotowawczej). Do takich działań, zachęcał również niski limit oprocentowania (maksymalnie 10,00% w skali roku od marca 2015 r.).
Źródło: www.ebroker.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…