Aktualności

LINK4 dołącza do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód

Od października klienci z polisą OC w LINK4 będą mogli zlikwidować bez dodatkowych kosztów szkodę u swojego ubezpieczyciela, a nie w firmie, w której ubezpieczony był sprawca zdarzenia. To dzięki przystąpieniu spółki do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód.

Bezpośrednia Likwidacja Szkód (BLS) to system, w którym poszkodowany w stłuczce zgłasza szkodę do swojego ubezpieczyciela i to on wypłaca odszkodowanie po przeprowadzeniu postępowania likwidacyjnego. To duże ułatwienie dla poszkodowanego, który nie musi już kontaktować się z firmą ubezpieczeniową sprawcy, także należącą do tego systemu. Poszkodowany nie bierze również udziału w procesie rozliczania się swojego ubezpieczyciela z ubezpieczycielem sprawcy.

– Dołączamy do systemu BLS, bo w ten sposób możemy pomóc jeszcze większej grupie naszych klientów. Mamy bardzo dobrze ułożony proces likwidacji szkody i chcemy, by w razie potrzeby także klienci z ochroną OC mogli z niego skorzystać. Wystarczy jeden telefon do nas, a my zajmiemy się wszystkim. Tak rozumiemy prostotę ubezpieczeń i realne wsparcie w stresujących sytuacjach – wyjaśnia Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.

Bezpośrednia likwidacja szkody jest dla klientów bezpłatna. Mogą z niej skorzystać uczestnicy stłuczki pod warunkiem, że obie strony zdarzenia posiadają wykupione polisy ubezpieczeniowe OC w firmach należących do systemu BLS, a wartość szkody nie przekracza 30 tys. zł. Poza LINK4 do systemu BLS należy 8 towarzystw ubezpieczeniowych, których lista dostępna jest na stronie nawypadekgdy.pl. Organizatorem systemu jest Polska Izba Ubezpieczeń.

– Kolejna firma dołącza do systemu bezpośredniej likwidacji szkód, który stworzyliśmy w 2015 r. Obecność LINK4 oznacza, że już 8 na 10 kierowców, może w Polsce skorzystać z bezpośredniej likwidacji szkód. Ten system to proste i wygodne rozwiązanie dla kierowców, pozwalające naprawiać auto z pomocą swojego ubezpieczyciela OC. PIU w najbliższym czasie będzie przypominała kierowcom w kampaniach informacyjnych, że mogą kontaktować się ze swoim ubezpieczycielem, nie tylko w celu likwidacji szkody, ale też by otrzymać wskazówki, jak postąpić w razie stłuczki – mówi J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Mogą jednak zdarzyć się sytuacje, w których ubezpieczyciel sprawcy nie jest stroną porozumienia BLS lub wartość szkody przekracza 30 tys. zł. Wtedy warto mieć wykupiony w LINK4 dodatek do polisy OC – „Pomoc po wypadku”, dzięki któremu ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie swojemu klientowi, niezależnie od uczestnictwa w BLS. Suma ubezpieczenia w ofercie „Pomoc po wypadku” jest wyższa niż w BLS i wynosi 300 tys. zł. Składka roczna to koszt wynoszący 10 zł.

– Jesteśmy w pełni przygotowani, by sprawnie zająć się szkodami naszych klientów z polisami OC, zarówno w systemie BLS, jak i z dodatku „Pomoc po wypadku” – zapewnia Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód w LINK4. – Od kilku lat wdrażamy nowe technologie, które ułatwiają naszym klientom zgłoszenie szkody, a nam pozwalają szybciej wypłacić odszkodowanie. Dzięki uproszczonej ścieżce likwidacji nasi klienci otrzymują świadczenia już następnego dnia po zarejestrowaniu szkody, a rekordzista otrzymał pieniądze na konto w ciągu 4 godzin od zgłoszenia – dodaje.

Z uproszczonej ścieżki likwidacji może skorzystać każdy klient LINK4, którego szkoda nie wymaga wizyty rzeczoznawcy na miejscu. Wystarczy, że za pomocą przeglądarki w telefonie wypełni krótki formularz i załączy zdjęcia pojazdu. W ten sposób  obsługiwanych jest już ponad 40 proc. szkód komunikacyjnych  i ponad 60 proc.  szkód majątkowych w LINK4. Dużym zainteresowaniem cieszą się także oględziny online, gdzie opiekunowie szkód przeprowadzają klienta przez ten proces całkowicie zdalnie.

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

6 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

6 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago