Od października klienci z polisą OC w LINK4 będą mogli zlikwidować bez dodatkowych kosztów szkodę u swojego ubezpieczyciela, a nie w firmie, w której ubezpieczony był sprawca zdarzenia. To dzięki przystąpieniu spółki do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód.
Bezpośrednia Likwidacja Szkód (BLS) to system, w którym poszkodowany w stłuczce zgłasza szkodę do swojego ubezpieczyciela i to on wypłaca odszkodowanie po przeprowadzeniu postępowania likwidacyjnego. To duże ułatwienie dla poszkodowanego, który nie musi już kontaktować się z firmą ubezpieczeniową sprawcy, także należącą do tego systemu. Poszkodowany nie bierze również udziału w procesie rozliczania się swojego ubezpieczyciela z ubezpieczycielem sprawcy.
– Dołączamy do systemu BLS, bo w ten sposób możemy pomóc jeszcze większej grupie naszych klientów. Mamy bardzo dobrze ułożony proces likwidacji szkody i chcemy, by w razie potrzeby także klienci z ochroną OC mogli z niego skorzystać. Wystarczy jeden telefon do nas, a my zajmiemy się wszystkim. Tak rozumiemy prostotę ubezpieczeń i realne wsparcie w stresujących sytuacjach – wyjaśnia Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.
Bezpośrednia likwidacja szkody jest dla klientów bezpłatna. Mogą z niej skorzystać uczestnicy stłuczki pod warunkiem, że obie strony zdarzenia posiadają wykupione polisy ubezpieczeniowe OC w firmach należących do systemu BLS, a wartość szkody nie przekracza 30 tys. zł. Poza LINK4 do systemu BLS należy 8 towarzystw ubezpieczeniowych, których lista dostępna jest na stronie nawypadekgdy.pl. Organizatorem systemu jest Polska Izba Ubezpieczeń.
– Kolejna firma dołącza do systemu bezpośredniej likwidacji szkód, który stworzyliśmy w 2015 r. Obecność LINK4 oznacza, że już 8 na 10 kierowców, może w Polsce skorzystać z bezpośredniej likwidacji szkód. Ten system to proste i wygodne rozwiązanie dla kierowców, pozwalające naprawiać auto z pomocą swojego ubezpieczyciela OC. PIU w najbliższym czasie będzie przypominała kierowcom w kampaniach informacyjnych, że mogą kontaktować się ze swoim ubezpieczycielem, nie tylko w celu likwidacji szkody, ale też by otrzymać wskazówki, jak postąpić w razie stłuczki – mówi J. Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Mogą jednak zdarzyć się sytuacje, w których ubezpieczyciel sprawcy nie jest stroną porozumienia BLS lub wartość szkody przekracza 30 tys. zł. Wtedy warto mieć wykupiony w LINK4 dodatek do polisy OC – „Pomoc po wypadku”, dzięki któremu ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie swojemu klientowi, niezależnie od uczestnictwa w BLS. Suma ubezpieczenia w ofercie „Pomoc po wypadku” jest wyższa niż w BLS i wynosi 300 tys. zł. Składka roczna to koszt wynoszący 10 zł.
– Jesteśmy w pełni przygotowani, by sprawnie zająć się szkodami naszych klientów z polisami OC, zarówno w systemie BLS, jak i z dodatku „Pomoc po wypadku” – zapewnia Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód w LINK4. – Od kilku lat wdrażamy nowe technologie, które ułatwiają naszym klientom zgłoszenie szkody, a nam pozwalają szybciej wypłacić odszkodowanie. Dzięki uproszczonej ścieżce likwidacji nasi klienci otrzymują świadczenia już następnego dnia po zarejestrowaniu szkody, a rekordzista otrzymał pieniądze na konto w ciągu 4 godzin od zgłoszenia – dodaje.
Z uproszczonej ścieżki likwidacji może skorzystać każdy klient LINK4, którego szkoda nie wymaga wizyty rzeczoznawcy na miejscu. Wystarczy, że za pomocą przeglądarki w telefonie wypełni krótki formularz i załączy zdjęcia pojazdu. W ten sposób obsługiwanych jest już ponad 40 proc. szkód komunikacyjnych i ponad 60 proc. szkód majątkowych w LINK4. Dużym zainteresowaniem cieszą się także oględziny online, gdzie opiekunowie szkód przeprowadzają klienta przez ten proces całkowicie zdalnie.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…