Przedstawiciel firmy Link4 wystosowali list do agencji współpracujących, w którym zaznaczają swoje niezadowolenie z sytuacji w których agent sprzedaje ubezpieczenia towarzystwa i jednocześnie oferuje swoją pomoc przy uzyskiwaniu odszkodowań. Pracownicy zgodnie twierdzą, że taka sytuacja jest szkodliwa zarówno dla wizerunku firmy, jak i dla całej branży.
Tomasz Tarkowski, prezes Link4 jest zdania, że odnotowane przypadki współpracy pośredników z kancelariami odszkodowawczymi są sprzeczne z interesami branży ubezpieczeniowej: „Reprezentowanie kancelarii odszkodowawczej przed klientami sugeruje, że do wyegzekwowania świadczenia z tytułu umowy ubezpieczenia konieczne jest skorzystanie z usług pośrednika. Nie bez znaczenia są przy tym – w wielu przypadkach – skrajnie niekorzystne warunki oferowane poszkodowanym przez kancelarie odszkodowawcze oraz metody ich działania”.
Link4 jest zdania, że taka sytuacja jest typowym przykładem konfliktu interesów , który polega na powstaniu sprzeczności między interesem towarzystwa a interesem agenta, będący jednocześnie działaniem w imieniu tego towarzystwa. Takie praktyki są również bezprawne w kwestii danych osobowych. Te bowiem ubezpieczyciel mogą być przetwarzane tylko i wyłącznie w celu zawarcia i wykonania umów ubezpieczenia, a nie w celu pośredniczenia w usługach dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez osoby trzecie.
Jak dodaje prezes Link4: „Wszystkie odnotowane przypadki opisanych zachowań będą przez nas analizowane celem podjęcia decyzji o dalszej współpracy biznesowej. Wierzymy jednak, że nasza argumentacja spotka się ze zrozumieniem ze strony pośredników, a ewentualne konflikty interesów zostaną wyeliminowane bez konieczności interwencji ze strony Link4”.
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…