Categories: Aktualności

LINK4 świętuje 10 lat współpracy z agentami

Dokładnie 18 maja 2010 roku została sprzedana pierwsza polisa ubezpieczeniowa LINK4 w kanale agencyjnym. 10 lat później agenci generują ponad połowę przypisu firmy. We współpracy ubezpieczyciel stawia na innowacyjne rozwiązania.

Pierwsza polisa ubezpieczeniowa w kanale agencyjnym LINK4 została sprzedana za pośrednictwem multiagencji Unilink i było to ubezpieczenie pojazdu. Od tego czasu ubezpieczyciel sukcesywnie zwiększał poziom sprzedaży agencyjnej w swojej działalności, by od kilku lat utrzymywać udział kanału agencyjnego i direct na zbliżonym poziomie. W całym 2019 roku LINK4 współpracujący z firmą agenci wygenerowali ponad 560 mln zł składki przypisanej brutto. To ponad połowa ubiegłorocznego przypisu, który firma zamknęła na poziomie 1,02 mld zł.

– 10 lat temu startowaliśmy ze 160 agentami, którzy sprzedawali nasze polisy, a dziś jest ich ponad 20 tys. Co ciekawe, wciąż współpracujemy z ok. 60 agentami, z którymi zaczynaliśmy przygodę dekadę temu – zauważa Łukasz Jantz, dyrektor Pionu Sprzedaży Agencyjnej LINK4. – Wspólnie z agentami wykonaliśmy ogrom pracy, by móc dziś mówić, że ta współpraca jest naprawdę dobra. Nie zawsze było łatwo, ale z każdej lekcji wyciągaliśmy wnioski i szliśmy do przodu – dodaje.

Dziś kanał agencyjny LINK4 to prężnie działający zespół ludzi, którzy dbają o relacje z agentami, wspierają ich produktowo i technologicznie. Współpracujący z firmą agenci mogą korzystać m.in. ze Strefy Agenta LINK4, za pośrednictwem której mogą przekazywać dokumenty polisowe klientów, a także dedykowanej infolinii Zespołu Wsparcia Agenta, która na bieżąco rozwiązuje wszystkie problemy związane z obsługą techniczną oraz wspiera informacyjnie agentów. Tylko w 2019 roku Zespół Wsparcia Agenta odebrał blisko 340 tys. telefonów. Jest też jedną z najlepiej ocenianych na rynku infolinii agencyjnych, a satysfakcja z kontaktu za jej pośrednictwem utrzymuje się od kilku lat na poziomie ok. 95 proc.

Innowacje wspierają agentów

LINK4 jako jeden z najbardziej innowacyjnych na rynku ubezpieczycieli, wspiera w tym zakresie także agentów. W 2018 roku jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku podjął współpracę z firmą Bacca, która dostarcza terminale płatnicze Tubapay. Dzięki nim współpracujący z firmą agenci mogą szybko rozliczyć płatności bezgotówkowe za sprzedane polisy. Z kolei w 2019 roku LINK4 wdrożył aplikację mobilną dla agentów, która pozwala m.in. na wykonanie zdjęć do oględzin pojazdu czy przygotowanie oferty dla klienta.

2020 rok przyniósł kolejne udogodnienia dla agentów. W czasie pandemii LINK4 przyspieszył prace nad polisą zdalną, umożliwiając w tydzień od wprowadzenia stanu epidemicznego zawieranie umów na odległość, bez konieczności podpisu klienta na dokumentach polisowych. W tym samym czasie wdrożył także możliwość przeprowadzania inspekcji bez udziału agenta. Klient może samodzielnie zrobić zdjęcia szkody i przesłać je do agenta, który po ich weryfikacji załącza je do Strefę Agenta LINK4 online.

– Dziś świętujemy wspólną rocznicę w dość niecodziennych warunkach, ale tak jak 10 lat temu tak i teraz pokazujemy, że nasze doświadczenia ze zdalnych kanałów sprzedaży potrafimy dobrze przenieść na grunt agencyjny i pomóc w bezpiecznym zarządzaniu i budowaniu biznesów – podkreśla Agnieszka Wrońska, prezes zarządu LINK4. – Agent ma dziś bardzo mocną pozycję na polskim rynku, dlatego że każdego dnia nieustannie wspiera swoich klientów. A jak pokazują kolejne badania, to wsparcie w oczach klientów jest bezcenne – dodaje.

W 2019 roku LINK4 rozwinął strukturę organizacyjną sprzedaży agencyjnej, tworząc po raz pierwszy w historii LINK4 model terenowy. Ubezpieczyciel podzielił Polskę na 13 obszarów i powołał regionalnych kierowników sprzedaży, którzy odpowiadają za współpracę z agentami na gruncie lokalnym. Koncepcja pod nazwą Bliżej Agenta ma na celu dotarcie z ofertą do mniejszych agentów, którzy do tej pory nie mieli możliwości sprzedaży produktów LINK4. Firma zaproponowała współpracę tym agencjom, które nie mają podpisanych umów z dotychczas współpracującymi z ubezpieczycielem ogólnopolskimi agencjami sieciowymi. – Do każdej nowej umowy o współpracy podchodzimy indywidualnie, mając na względzie budowanie przyjaznych i długofalowych relacji. I to podejście niezmiennie towarzyszy nam od 10 lat – podsumowuje Łukasz Jantz.

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

8 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

8 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

8 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago