Aktualności

LINK4 z dodatnim wynikiem technicznym po raz pierwszy od dwóch lat 

Link4 podsumował swoje wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. Spółka po raz pierwszy od dwóch lat osiągnęła dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. To efekt skutecznych działań w zakresie zarządzania ryzykiem, optymalizacji kosztów i efektywnego bilansowania portfela ubezpieczeń. 

Przełomowy kwartał dla LINK4 

Po raz pierwszy od dwóch lat LINK4 osiągnął w pierwszym kwartale 2025 dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. Oznacza to, że wpływy z tytułu składek przewyższyły wypłaty odszkodowań i koszty rezerw. Warto podkreślić, że ubezpieczyciel od miesięcy wdrażał zmiany operacyjne oraz wzmacniał analitykę ryzyka w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych i turystycznych. 

  Znacznie lepsze wyniki LINK4 po pierwszym kwartale 2025 roku są dla nas potwierdzeniem, że zapoczątkowane przez zarząd w połowie minionego roku zmiany, których celem jest dochodowy i zdrowy biznes, przynoszą już pierwsze pozytywne efekty. To także solidna podstawa do kolejnych działań transformacyjnych. Szczególne podziękowania kieruję do całego zespołu LINK4, który w tak krótkim okresie był w stanie przedefiniować swoje zadania, stosownie do nowych ambicji biznesowych nastawionych na wynik finansowy prowadzonej działalności, a nie walkę o udział w rynku. Stabilność finansowa ubezpieczycieli jest gwarantem stabilności rynku i zabezpieczenia interesów klientów – podkreśla Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, prezes zarządu LINK4. 

Efektywna strategia i konkurencyjna oferta 

Jak możemy przeczytać, firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedażowe w kanale call center, a założenia przekroczono o 3,9%. Tym samym, ubezpieczyciel utrzymuje silną pozycję w tym kanale sprzedaży. Warto też przypomnieć, ostatnim czasie firma rozszerzyła swoją ofertę produktową, a także usprawniła procesy obsługi klienta Dodatni wynik techniczny jest dowodem na to, że strategia ubezpieczyciela przynosi efekty. 

– Cieszymy się, że wdrażane od roku działania pricingowo-produktowe przynoszą efekty w postaci wyników finansowych, szczególnie w zakresie produktów dobrowolnych. Nadal koncentrujemy się na polepszaniu portfela ubezpieczeń OC poprzez zastosowanie zaawansowanych technik modelowania wspieranych AI oraz poszerzanie zakresu danych zewnętrznych wpływających na ocenę i wycenę ryzyka – mówi Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4. 

Wzrost wykorzystania w LINK4 formularzy obsługowych o 37% w połączeniu z automatyzacją procesów skrócił w pierwszym kwartale 2025 r. czas generalnej obsługi klientów do 2,7 dnia i podniósł ich satysfakcję do 91%. 

– Naszym celem jest nie tylko przyspieszenie procesu likwidacji szkód, ale także podniesienie jakości obsługi klienta dzięki inteligentnym technologiom. Wdrażane rozwiązania pozwalają nam lepiej zarządzać danymi, eliminować opóźnienia i tworzyć nowy standard w obsłudze poszkodowanych – mówi Michał Gomowski, wiceprezes zarządu LINK4. 

Sukces wpisujący się w wyniki Grupy PZU 

Z opublikowanych informacji wynika, że spółka planuje dalsze inwestycje w digitalizację i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. 

 Zdrowy portfel to wyzwanie jakiego się podjęliśmy i konsekwentnie realizujemy to nasze zobowiązanie wobec Grupy PZU. Mnóstwo pracy za nami, ale mnóstwo jeszcze przed nami. Prawdziwe wyzwanie handlowe, ale z takim zespołem „impossible is nothing”. Głęboko wierzę, że nasze działania  inspirują też cały rynek ubezpieczeń – nie muszę tłumaczyć, że zarabiać na sprzedawanych produktach zawsze warto, choć nie wszyscy chyba to jeszcze rozumieją. Dziękuję tym Partnerom dystrybucyjnym, którzy nam zaufali i na pewno na tym zyskali – podkreśla Mikołaj Ciaś, wiceprezes LINK4. 

Przypominamy, że pozytywne wyniki LINK4 korelują z rekordowym pierwszym kwartałem Grupy PZU, która w tym samym okresie zanotowała 40% wzrost zysku netto rok do roku, osiągając prawie 1,8 miliarda złotych. 

Źródło: LINK4 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Prawie 3,5 tysiąca brokerów wzięło udział w szkoleniach UNIQA 

W 2025 roku UNIQA po raz kolejny zrealizowała program Akcelerator Wiedzy Brokera, wspierający rozwój kompetencji…

1 tydzień ago

InterRisk zachęca klientów do korzystania z powiadomień UFG 

Niestety coraz częstsze próby wyłudzeń polis komunikacyjnych zmuszają właścicieli pojazdów do większej czujności. Dlatego InterRisk apeluje, by…

1 tydzień ago

Jak przygotować szkic kolizji drogowej? 

Szkic sytuacyjny często decyduje o tym, jak ubezpieczyciel oceni przebieg zdarzenia. Prosty rysunek potrafi rozwiać…

2 tygodnie ago

Cyfrowa zmiana w PZU nabiera tempa – nowa strategia IT na lata 2025–2027 

Grupa PZU uruchamia nową strategię IT na lata 2025–2027. Jej celem jest rozwój kompetencji technologicznych,…

2 tygodnie ago

Sieć Placówek Partnerskich Generali liczy już 500 lokalizacji 

Generali zakończyło pierwszy etap rozwoju sieci Placówek Partnerskich. W całej Polsce działa już 500 punktów ubezpieczyciela.…

2 tygodnie ago

PZU podsumowuje rok wyjątkowym projektem edukacyjno-kulturalnym 

PZU zakończyło rok projektem, który przypomniał o 1000-letniej historii Polski. W ośmiu miastach uczestnicy mogli poznawać tradycję…

2 tygodnie ago