Link4 podsumował swoje wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. Spółka po raz pierwszy od dwóch lat osiągnęła dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. To efekt skutecznych działań w zakresie zarządzania ryzykiem, optymalizacji kosztów i efektywnego bilansowania portfela ubezpieczeń.
Po raz pierwszy od dwóch lat LINK4 osiągnął w pierwszym kwartale 2025 dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. Oznacza to, że wpływy z tytułu składek przewyższyły wypłaty odszkodowań i koszty rezerw. Warto podkreślić, że ubezpieczyciel od miesięcy wdrażał zmiany operacyjne oraz wzmacniał analitykę ryzyka w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych i turystycznych.
– Znacznie lepsze wyniki LINK4 po pierwszym kwartale 2025 roku są dla nas potwierdzeniem, że zapoczątkowane przez zarząd w połowie minionego roku zmiany, których celem jest dochodowy i zdrowy biznes, przynoszą już pierwsze pozytywne efekty. To także solidna podstawa do kolejnych działań transformacyjnych. Szczególne podziękowania kieruję do całego zespołu LINK4, który w tak krótkim okresie był w stanie przedefiniować swoje zadania, stosownie do nowych ambicji biznesowych nastawionych na wynik finansowy prowadzonej działalności, a nie walkę o udział w rynku. Stabilność finansowa ubezpieczycieli jest gwarantem stabilności rynku i zabezpieczenia interesów klientów – podkreśla Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, prezes zarządu LINK4.
Jak możemy przeczytać, firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedażowe w kanale call center, a założenia przekroczono o 3,9%. Tym samym, ubezpieczyciel utrzymuje silną pozycję w tym kanale sprzedaży. Warto też przypomnieć, ostatnim czasie firma rozszerzyła swoją ofertę produktową, a także usprawniła procesy obsługi klienta Dodatni wynik techniczny jest dowodem na to, że strategia ubezpieczyciela przynosi efekty.
– Cieszymy się, że wdrażane od roku działania pricingowo-produktowe przynoszą efekty w postaci wyników finansowych, szczególnie w zakresie produktów dobrowolnych. Nadal koncentrujemy się na polepszaniu portfela ubezpieczeń OC poprzez zastosowanie zaawansowanych technik modelowania wspieranych AI oraz poszerzanie zakresu danych zewnętrznych wpływających na ocenę i wycenę ryzyka – mówi Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.
Wzrost wykorzystania w LINK4 formularzy obsługowych o 37% w połączeniu z automatyzacją procesów skrócił w pierwszym kwartale 2025 r. czas generalnej obsługi klientów do 2,7 dnia i podniósł ich satysfakcję do 91%.
– Naszym celem jest nie tylko przyspieszenie procesu likwidacji szkód, ale także podniesienie jakości obsługi klienta dzięki inteligentnym technologiom. Wdrażane rozwiązania pozwalają nam lepiej zarządzać danymi, eliminować opóźnienia i tworzyć nowy standard w obsłudze poszkodowanych – mówi Michał Gomowski, wiceprezes zarządu LINK4.
Z opublikowanych informacji wynika, że spółka planuje dalsze inwestycje w digitalizację i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
– Zdrowy portfel to wyzwanie jakiego się podjęliśmy i konsekwentnie realizujemy to nasze zobowiązanie wobec Grupy PZU. Mnóstwo pracy za nami, ale mnóstwo jeszcze przed nami. Prawdziwe wyzwanie handlowe, ale z takim zespołem „impossible is nothing”. Głęboko wierzę, że nasze działania inspirują też cały rynek ubezpieczeń – nie muszę tłumaczyć, że zarabiać na sprzedawanych produktach zawsze warto, choć nie wszyscy chyba to jeszcze rozumieją. Dziękuję tym Partnerom dystrybucyjnym, którzy nam zaufali i na pewno na tym zyskali – podkreśla Mikołaj Ciaś, wiceprezes LINK4.
Przypominamy, że pozytywne wyniki LINK4 korelują z rekordowym pierwszym kwartałem Grupy PZU, która w tym samym okresie zanotowała 40% wzrost zysku netto rok do roku, osiągając prawie 1,8 miliarda złotych.
Źródło: LINK4
W 2025 roku UNIQA po raz kolejny zrealizowała program Akcelerator Wiedzy Brokera, wspierający rozwój kompetencji…
Niestety coraz częstsze próby wyłudzeń polis komunikacyjnych zmuszają właścicieli pojazdów do większej czujności. Dlatego InterRisk apeluje, by…
Szkic sytuacyjny często decyduje o tym, jak ubezpieczyciel oceni przebieg zdarzenia. Prosty rysunek potrafi rozwiać…
Grupa PZU uruchamia nową strategię IT na lata 2025–2027. Jej celem jest rozwój kompetencji technologicznych,…
Generali zakończyło pierwszy etap rozwoju sieci Placówek Partnerskich. W całej Polsce działa już 500 punktów ubezpieczyciela.…
PZU zakończyło rok projektem, który przypomniał o 1000-letniej historii Polski. W ośmiu miastach uczestnicy mogli poznawać tradycję…