Aktualności

LINK4 z dodatnim wynikiem technicznym po raz pierwszy od dwóch lat 

Link4 podsumował swoje wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. Spółka po raz pierwszy od dwóch lat osiągnęła dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. To efekt skutecznych działań w zakresie zarządzania ryzykiem, optymalizacji kosztów i efektywnego bilansowania portfela ubezpieczeń. 

Przełomowy kwartał dla LINK4 

Po raz pierwszy od dwóch lat LINK4 osiągnął w pierwszym kwartale 2025 dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. Oznacza to, że wpływy z tytułu składek przewyższyły wypłaty odszkodowań i koszty rezerw. Warto podkreślić, że ubezpieczyciel od miesięcy wdrażał zmiany operacyjne oraz wzmacniał analitykę ryzyka w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych i turystycznych. 

  Znacznie lepsze wyniki LINK4 po pierwszym kwartale 2025 roku są dla nas potwierdzeniem, że zapoczątkowane przez zarząd w połowie minionego roku zmiany, których celem jest dochodowy i zdrowy biznes, przynoszą już pierwsze pozytywne efekty. To także solidna podstawa do kolejnych działań transformacyjnych. Szczególne podziękowania kieruję do całego zespołu LINK4, który w tak krótkim okresie był w stanie przedefiniować swoje zadania, stosownie do nowych ambicji biznesowych nastawionych na wynik finansowy prowadzonej działalności, a nie walkę o udział w rynku. Stabilność finansowa ubezpieczycieli jest gwarantem stabilności rynku i zabezpieczenia interesów klientów – podkreśla Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, prezes zarządu LINK4. 

Efektywna strategia i konkurencyjna oferta 

Jak możemy przeczytać, firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedażowe w kanale call center, a założenia przekroczono o 3,9%. Tym samym, ubezpieczyciel utrzymuje silną pozycję w tym kanale sprzedaży. Warto też przypomnieć, ostatnim czasie firma rozszerzyła swoją ofertę produktową, a także usprawniła procesy obsługi klienta Dodatni wynik techniczny jest dowodem na to, że strategia ubezpieczyciela przynosi efekty. 

– Cieszymy się, że wdrażane od roku działania pricingowo-produktowe przynoszą efekty w postaci wyników finansowych, szczególnie w zakresie produktów dobrowolnych. Nadal koncentrujemy się na polepszaniu portfela ubezpieczeń OC poprzez zastosowanie zaawansowanych technik modelowania wspieranych AI oraz poszerzanie zakresu danych zewnętrznych wpływających na ocenę i wycenę ryzyka – mówi Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4. 

Wzrost wykorzystania w LINK4 formularzy obsługowych o 37% w połączeniu z automatyzacją procesów skrócił w pierwszym kwartale 2025 r. czas generalnej obsługi klientów do 2,7 dnia i podniósł ich satysfakcję do 91%. 

– Naszym celem jest nie tylko przyspieszenie procesu likwidacji szkód, ale także podniesienie jakości obsługi klienta dzięki inteligentnym technologiom. Wdrażane rozwiązania pozwalają nam lepiej zarządzać danymi, eliminować opóźnienia i tworzyć nowy standard w obsłudze poszkodowanych – mówi Michał Gomowski, wiceprezes zarządu LINK4. 

Sukces wpisujący się w wyniki Grupy PZU 

Z opublikowanych informacji wynika, że spółka planuje dalsze inwestycje w digitalizację i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. 

 Zdrowy portfel to wyzwanie jakiego się podjęliśmy i konsekwentnie realizujemy to nasze zobowiązanie wobec Grupy PZU. Mnóstwo pracy za nami, ale mnóstwo jeszcze przed nami. Prawdziwe wyzwanie handlowe, ale z takim zespołem „impossible is nothing”. Głęboko wierzę, że nasze działania  inspirują też cały rynek ubezpieczeń – nie muszę tłumaczyć, że zarabiać na sprzedawanych produktach zawsze warto, choć nie wszyscy chyba to jeszcze rozumieją. Dziękuję tym Partnerom dystrybucyjnym, którzy nam zaufali i na pewno na tym zyskali – podkreśla Mikołaj Ciaś, wiceprezes LINK4. 

Przypominamy, że pozytywne wyniki LINK4 korelują z rekordowym pierwszym kwartałem Grupy PZU, która w tym samym okresie zanotowała 40% wzrost zysku netto rok do roku, osiągając prawie 1,8 miliarda złotych. 

Źródło: LINK4 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

2 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

2 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

21 godzin ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

21 godzin ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

23 godziny ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

24 godziny ago