Najnowszy Barometr EFL pokazuje, że ze wszystkich produktów ochronnych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw najczęściej są wybierane polisy chroniące majątek firmy. Czy to oznacza, że MŚP powoli zaczynają dyktować warunki ubezpieczycielom?
Towarzystwa Ubezpieczeniowe doskonale zdają sobie sprawę z potencjału małych i średnich przedsiębiorstw. Specjalnie przygotowują oferty, które starają się spełnić indywidualne potrzeby firm.
Właściciele MŚP również bardziej zaufali produktom ochronnym. Wpływ na to miało m.in. usprawnienie procesu likwidacji szkody oraz większa wiedza doradców ubezpieczeniowych.
Do tej pory przedsiębiorcy najczęściej wybieranymi produktami, które wspierały biznes były kredyty i leasing. Najnowszy Barometr EFL na III kwartał 2018 roku pokazuje, że aż 49% właściciele firm postawi na ubezpieczenie majątku firmy. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii tego badania leasing i kredyt spadają na drugie i trzecie miejsce.
Dlaczego ubezpieczenie firmy cieszy się większą popularnością?
Właściciele przedsiębiorstw zaufali ubezpieczycielom, którzy urozmaicili swoje oferty i stworzyli rozwiązania spełniające potrzeby MŚP. Zakres ochrony się rozszerza, a same produkty stają się coraz bardziej elastyczne.
Szybsza reakcja Towarzystw Ubezpieczeniowych i czas potrzebny na realizację szkód jest znacznie sprawniejszy niż kilka lat temu. Dzięki temu przedsiębiorca może liczyć na szybszą wypłatę świadczenia, które pozwoli mu na kontynuowanie pracy. Towarzystwa Ubezpieczeniowe zauważają, że polisa chroniąca majątek firmy to nie jedyne zabezpieczenie jakiego szukają właściciele MŚP. Na rynku dostępne są także inne polisy mają wpływ na działalność. Są to m.in. polisa OC członków zarządu, ochrona prawna lub polisa dotycząca cyberprzestępstw.
Źródło: inwestycje.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…