Aktualności

Małe i średnie firmy najczęściej ubezpieczają swój majątek

Najnowszy Barometr EFL pokazuje, że ze wszystkich produktów ochronnych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw najczęściej są wybierane polisy chroniące majątek firmy. Czy to oznacza, że MŚP powoli zaczynają dyktować warunki ubezpieczycielom?
 

Duży potencjał

 
Towarzystwa Ubezpieczeniowe doskonale zdają sobie sprawę z potencjału małych i średnich przedsiębiorstw. Specjalnie przygotowują oferty, które starają się spełnić indywidualne potrzeby firm.
 
Właściciele MŚP również bardziej zaufali produktom ochronnym. Wpływ na to miało m.in. usprawnienie procesu likwidacji szkody oraz większa wiedza doradców ubezpieczeniowych.
 

Leasing i kredyt spadły na niższe miejsca

 
Do tej pory przedsiębiorcy najczęściej wybieranymi produktami, które wspierały biznes były kredyty i leasing. Najnowszy Barometr EFL na III kwartał 2018 roku pokazuje, że aż 49% właściciele firm postawi na ubezpieczenie majątku firmy. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii tego badania leasing i kredyt spadają na drugie i trzecie miejsce.
 
Dlaczego ubezpieczenie firmy cieszy się większą popularnością?
 
Właściciele przedsiębiorstw zaufali ubezpieczycielom, którzy urozmaicili swoje oferty i stworzyli rozwiązania spełniające potrzeby MŚP. Zakres ochrony się rozszerza, a same produkty stają się coraz bardziej elastyczne.
 

Ubezpieczyciele szybciej reagują

 
Szybsza reakcja Towarzystw Ubezpieczeniowych i czas potrzebny na realizację szkód jest znacznie sprawniejszy niż kilka lat temu. Dzięki temu przedsiębiorca może liczyć na szybszą wypłatę świadczenia, które pozwoli mu na kontynuowanie pracy. Towarzystwa Ubezpieczeniowe zauważają, że polisa chroniąca majątek firmy to nie jedyne zabezpieczenie jakiego szukają właściciele MŚP. Na rynku dostępne są także inne polisy mają wpływ na działalność. Są to m.in. polisa OC członków zarządu, ochrona prawna lub polisa dotycząca cyberprzestępstw.
 
Źródło: inwestycje.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

9 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

9 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago