Grupa UNIQA wczoraj sfinalizowała transakcję zakupu spółek AXA w Polsce, w Czechach i na Słowacji. Udało się to po 8 miesiącach od ogłoszenia planowanej transakcji. Oznacza to, że w Polsce Grupa UNIQA stała się nowym właścicielem pięciu spółek*. Są to AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji, AXA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń, AXA Polska, AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych i AXA Powszechne Towarzystwo Emerytalne.
Po transakcji Grupa UNIQA stała się 5. co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce. Wiadomo już, kto pokieruje nową organizacją, po prawnym połączeniu spółek AXA i UNIQA. Zostanie nim Marcin Nedwidek, obecnie członek zarządu AXA odpowiedzialny za obszar klienta indywidualnego. Powołanie nowego prezesa wymaga wcześniejszej zgody Komisji Nadzoru Finansowego. Obecny prezes UNIQA Polska, Jarosław Matusiewicz, również pozostanie w firmie i obejmie ważną rolę w zarządzie połączonych spółek.
– Dbając o 5 milionów klientów oraz generując przypis składki wart niemal 4 mld zł, wchodzimy razem do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń. Liczę, że razem z zespołem połączonych firm uda nam się z sukcesem przeprowadzić proces integracji oraz umocnić długoterminową pozycję Grupy UNIQA w Polsce – mówi Marcin Nedwidek.
UNIQA w Polsce wchodzi także w całkiem nowy obszar inwestycyjno-emerytalny. AXA oferuje fundusze inwestycyjne i paletę produktów emerytalnych – IKZE, IKE i jest 6. na rynku pod względem wartości aktywów PPK. Zarządza także 6. pod względem wartości aktywów otwartym funduszem emerytalnym. Na koniec 2019 roku AXA PTE i AXA TFI zarządzały łącznie aktywami w wysokości 15 mld zł.
* Transakcja nie dotyczy innych firm działających w Polsce pod marką AXA – AXA Partners, AXA Assistance ani AXA XL.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…