W dniu 27 listopada mBank podpisał z duńskim inwestorem umowę sprzedaży firmy zależnej pośredniczącej w sprzedaży ubezpieczeń grupowych. To kolejny etap rezygnowania przez bank z działalności ubezpieczeniowej.
Od tej pory np. OC z systemu transakcyjnego banku kupić można właśnie od AXA. Bank jeszcze przez osiem lat otrzymywać będzie po około 18 mln zł rocznie z tytułu tej transakcji, więc i prawdopodobnie przez kolejne osiem lat klienci detaliczni mBanku w ofercie będą mieli produkty tego ubezpieczyciela.
27 listopada bank oraz jego spółka zależna mFinanse zawarły warunkową umowę, na podstawie której bank zobowiązany jest do sprzedaży na rzecz Phoebe IVS z siedzibą w Danii 100 proc. akcji w spółce Latona, a mFinanse do sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa mFinanse na rzecz Latony.
Owa „zorganizowana część przedsiębiorstwa” to wydzieloną działalność, w ramach której – na podstawie umów agencyjnych – mFinanse wykonuje jako agent ubezpieczeniowy czynności pośrednictwa ubezpieczeniowego w zakresie grupowych umów ubezpieczenia.
Inwestor sfinansuje transakcję przy wykorzystaniu środków zapewnionych przez fundusz Purple Star Receivable Funding DAC z siedzibą w Irlandii, wspierany przez konsorcjum inwestorów instytucjonalnych. Fundusz ten działa jako gwarant i jest jednocześnie stroną umowy. Drugim gwarantem, będącym zarazem stroną umowy jest Indigo Agencies Holdings Limited.
Zarówno Phoebe IVS, jak i Indigo Agencies Holdings są powiązane z niezależną angielsko – duńską Grupą Indigo. Obejmuje ona m.in. Indigo Underwriters Ltd, posiadającą licencję na terenie Wielkiej Brytanii i prowadzącą działalność w zakresie underwritingu ubezpieczeniowego i reasekuracyjnego oraz działalność agencyjną.
Przewidywana maksymalna łączna wartość wynagrodzenia z tytułu umowy to około 520 mln zł. Z tego kwota wynagrodzenia w wysokości około 465 mln zł będzie rozpoznana przez okres 15 lat. Podobnie jak w przypadku umowy z AXA oznacza to zapewne, że mBank będzie udostępniał przez ten czas swoje kanały sprzedaży na rzecz nabywców.
Źródło: www.money.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…