Fundacja UNIQA rozstrzygnęła konkurs filmowy „Wszystko ok?”. Jego celem było promowanie empatii i wsparcia rówieśniczego oraz przeciwdziałanie hejtowi wśród dzieci i młodzieży. Jury wyłoniło pięć zwycięskich filmów, które zostaną zaprezentowane między innymi podczas Festiwalu Młode Horyzonty .
Z opublikowanych informacji wynika, że do konkursu „Wszystko ok?” zgłoszono 47 krótkich filmów, natomiast jury wyłoniło pięć zwycięskich produkcji. Dwa filmy zdobyły równorzędne pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 10 000 zł.
– Poziom nadesłanych prac był niezwykle wysoki. Cieszy nas, że młodzi twórcy tak dojrzale i kreatywnie podeszli do tematu hejtu. Ich prace pokazują, że rozmowa, empatia i wsparcie są nie tylko potrzebne, ale też możliwe. Jako jury stanęliśmy przed trudnym wyborem, dlatego zdecydowaliśmy się nagrodzić więcej niż trzy filmy. Przyznaliśmy dwa równorzędne pierwsze miejsca, dwa drugie oraz jedno trzecie, co jest wyrazem uznania dla różnorodności podejść i siły przekazu, jaką zaprezentowali młodzi twórcy – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA.
Równorzędne pierwsze miejsce zdobyła Aleksandra Golenia z filmem „NIE HEJTUJĘ, TYLKO TULĘ” oraz Daniel Wałachowski z filmem „Hejt to nie żart”. Natomiast drugie miejsce przypadło Magdalenie Mazur Garbicz za „Zakład naprawy skrzydeł” i Dorocie Bator za „Pstryk”. Trzecie miejsce zajął Stanisław Piwoński z filmem „NIE (wszystko) OK”.
Jak możemy przeczytać, nagrodzone produkcje zostaną zaprezentowane na Festiwalu Młode Horyzonty. Co więcej, dwa filmy pierwszoplanowe będą wyświetlane zarówno online, jak i w kinach w 20 miastach Polski. Z kolei produkcje laureatów drugiego i trzeciego miejsca będzie można obejrzeć w przestrzeni online festiwalu. Wszystkie nagrodzone filmy zostaną także pokazane w ramach Programu Edukacji Filmowej „Młode Horyzonty”, co daje młodym twórcom wyjątkową okazję, by ich przekaz dotarł do szerokiej publiczności.
Warto przypomnieć, że konkurs filmowy Fundacji UNIQA skierowany był do początkujących twórców w wieku 18–40 lat. Uczestnicy mieli za zadanie przedstawić, jak przeciwdziałać hejtowi i jak ważne jest wsparcie zarówno rówieśnicze, jak i dorosłych. Fundacja wraz z partnerami takimi jak Fundacja Instytut Cyfrowego Obywatelstwa, Uniwersytet SWPS oraz RESQL, realizuje także programy edukacyjne dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Obejmują one między innymi warsztaty, spotkania edukacyjne i kampanie społeczne. Co istotne, z programów Fundacji skorzystało już ponad 61 tys. osób, a konkurs „Wszystko Ok?” stanowi kontynuację działań promujących empatię i świadome korzystanie z mediów.
Źródło: UNIQA
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…