Categories: Aktualności

Mniej formalności w likwidacji szkody

UNIQA udostępniła narzędzie pozwalające na samodzielną likwidację szkody majątkowej. Pierwsi klienci już skorzystali z tej możliwości. Szybszy przebieg procesu likwidacji szkód oraz mniej formalności – tego oczekują klienci towarzystw ubezpieczeniowych. Te dwa czynniki wpływają na ich komfort likwidacji szkody. To istotne aż dla 55 proc. badanych* na zlecenie UNIQA Polska.

Uniqa: „Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i standardy myślenia”

Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA wyjaśnia: „Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i  standardy myślenia, które obowiązywały przez lata. Nie możemy więc działać tak samo. Bo czy nam się to podoba, czy nie, klienci przenoszą swoje oczekiwania również na ubezpieczenia, w tym na likwidację szkód. Chcą elastyczności, dowolności, załatwienia sprawy od ręki, w dogodnym dla nich momencie. I tacy chcemy być. Dla klienta, który jest w centrum naszej nowej strategii.

UNIQA stale upraszcza likwidację szkód i wprowadza rozwiązana wygodne dla klientów

Najnowszym pomysłem jest likwidacja szkód majątkowych wykonywana samodzielnie przez klientów: „Nowe narzędzie pozwala zlikwidować szkodę wynikającą z zalania. Nasi klienci zgłaszają w roku ok. 50 tys. tego rodzaju szkód. Są one jednymi z najczęstszych. Najprawdopodobniej jesteśmy pierwszym ubezpieczycielem, który wprowadza takie rozwiązanie do szkód masowych  – dodaje  Czyż.

Liczba klientów korzystających z samodzielnej likwidacji szkody przyrasta z dnia na dzień

Pierwszego dnia było to kilka osób, drugiego już kilkadziesiąt. W sumie skorzystało z opcji już ponad 100 klientów. „To bardzo dobry wynik. Wierzymy, że to rozwiązanie przyjmie się wśród naszych klientów. Głównym jego założeniem jest bowiem prostota i wygoda. Pierwszy klient, który skorzystał z tego narzędzia, zlikwidował szkodę w 10 minut po jej zgłoszeniu” – dodaje dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA.

Jak samodzielnie zlikwidować szkodę majątkową?

Po zgłoszeniu szkody klient otrzymuje link do strony – bez konieczności logowania może wprowadzić dane na dowolnym urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet, komputer). Strona w prosty sposób przeprowadza klienta przez wszystkie czynności związane z likwidacją. W pierwszym kroku klient podaje kilka kluczowych informacji, takich  jak rodzaj pomieszczenia, w którym doszło do zalania i jego wymiary, rozmiary uszkodzenia, zniszczone mienie, np. szafka. Klient wybiera właściwą pozycję z rozwijanej listy. W drugim kroku wykonuje zdjęcia. Może je wgrać z urządzenia, bądź zrobić bezpośrednio ze strony. Ostatnim zadaniem jest wskazanie danych do kontaktu, numeru konta bankowego i zatwierdzenie danych. W zależności od wielkości szkody kroki te zajmują między 5 a 10 minut.

„Samodzielna likwidacja szkody przez klienta automatyzuje proces zbierania dokumentacji szkodowej oraz kosztorysowania. Klient podaje informacje o rozmiarze szkody, aplikacja wylicza wartość odszkodowania. Następnie informacja ta trafia wraz ze zdjęciami do merytorycznego opiekuna klienta, który w zasadzie jedyne co musi zrobić to zaakceptować wypłatę:– dodaje  ekspert.

Link do strony otrzymują klienci, którzy zgłaszają szkodę przez telefon. W ciągu 2 tygodni będą go otrzymywać także klienci zgłaszający szkodę za pośrednictwem formularza na stronie internetowej.

*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=901, wiek: 18-55 lat. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 21–27 lipca 2017 r.                                                                                 

Źródło: www.uniqa.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

9 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

9 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

12 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

1 dzień ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

2 dni ago