UNIQA udostępniła narzędzie pozwalające na samodzielną likwidację szkody majątkowej. Pierwsi klienci już skorzystali z tej możliwości. Szybszy przebieg procesu likwidacji szkód oraz mniej formalności – tego oczekują klienci towarzystw ubezpieczeniowych. Te dwa czynniki wpływają na ich komfort likwidacji szkody. To istotne aż dla 55 proc. badanych* na zlecenie UNIQA Polska.
Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA wyjaśnia: „Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i standardy myślenia, które obowiązywały przez lata. Nie możemy więc działać tak samo. Bo czy nam się to podoba, czy nie, klienci przenoszą swoje oczekiwania również na ubezpieczenia, w tym na likwidację szkód. Chcą elastyczności, dowolności, załatwienia sprawy od ręki, w dogodnym dla nich momencie. I tacy chcemy być. Dla klienta, który jest w centrum naszej nowej strategii.
Najnowszym pomysłem jest likwidacja szkód majątkowych wykonywana samodzielnie przez klientów: „Nowe narzędzie pozwala zlikwidować szkodę wynikającą z zalania. Nasi klienci zgłaszają w roku ok. 50 tys. tego rodzaju szkód. Są one jednymi z najczęstszych. Najprawdopodobniej jesteśmy pierwszym ubezpieczycielem, który wprowadza takie rozwiązanie do szkód masowych – dodaje Czyż.
Pierwszego dnia było to kilka osób, drugiego już kilkadziesiąt. W sumie skorzystało z opcji już ponad 100 klientów. „To bardzo dobry wynik. Wierzymy, że to rozwiązanie przyjmie się wśród naszych klientów. Głównym jego założeniem jest bowiem prostota i wygoda. Pierwszy klient, który skorzystał z tego narzędzia, zlikwidował szkodę w 10 minut po jej zgłoszeniu” – dodaje dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA.
Po zgłoszeniu szkody klient otrzymuje link do strony – bez konieczności logowania może wprowadzić dane na dowolnym urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet, komputer). Strona w prosty sposób przeprowadza klienta przez wszystkie czynności związane z likwidacją. W pierwszym kroku klient podaje kilka kluczowych informacji, takich jak rodzaj pomieszczenia, w którym doszło do zalania i jego wymiary, rozmiary uszkodzenia, zniszczone mienie, np. szafka. Klient wybiera właściwą pozycję z rozwijanej listy. W drugim kroku wykonuje zdjęcia. Może je wgrać z urządzenia, bądź zrobić bezpośrednio ze strony. Ostatnim zadaniem jest wskazanie danych do kontaktu, numeru konta bankowego i zatwierdzenie danych. W zależności od wielkości szkody kroki te zajmują między 5 a 10 minut.
„Samodzielna likwidacja szkody przez klienta automatyzuje proces zbierania dokumentacji szkodowej oraz kosztorysowania. Klient podaje informacje o rozmiarze szkody, aplikacja wylicza wartość odszkodowania. Następnie informacja ta trafia wraz ze zdjęciami do merytorycznego opiekuna klienta, który w zasadzie jedyne co musi zrobić to zaakceptować wypłatę:– dodaje ekspert.
Link do strony otrzymują klienci, którzy zgłaszają szkodę przez telefon. W ciągu 2 tygodni będą go otrzymywać także klienci zgłaszający szkodę za pośrednictwem formularza na stronie internetowej.
*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=901, wiek: 18-55 lat. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 21–27 lipca 2017 r.
Źródło: www.uniqa.pl
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…