Categories: Aktualności

Mniej formalności w likwidacji szkody

UNIQA udostępniła narzędzie pozwalające na samodzielną likwidację szkody majątkowej. Pierwsi klienci już skorzystali z tej możliwości. Szybszy przebieg procesu likwidacji szkód oraz mniej formalności – tego oczekują klienci towarzystw ubezpieczeniowych. Te dwa czynniki wpływają na ich komfort likwidacji szkody. To istotne aż dla 55 proc. badanych* na zlecenie UNIQA Polska.

Uniqa: „Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i standardy myślenia”

Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA wyjaśnia: „Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i  standardy myślenia, które obowiązywały przez lata. Nie możemy więc działać tak samo. Bo czy nam się to podoba, czy nie, klienci przenoszą swoje oczekiwania również na ubezpieczenia, w tym na likwidację szkód. Chcą elastyczności, dowolności, załatwienia sprawy od ręki, w dogodnym dla nich momencie. I tacy chcemy być. Dla klienta, który jest w centrum naszej nowej strategii.

UNIQA stale upraszcza likwidację szkód i wprowadza rozwiązana wygodne dla klientów

Najnowszym pomysłem jest likwidacja szkód majątkowych wykonywana samodzielnie przez klientów: „Nowe narzędzie pozwala zlikwidować szkodę wynikającą z zalania. Nasi klienci zgłaszają w roku ok. 50 tys. tego rodzaju szkód. Są one jednymi z najczęstszych. Najprawdopodobniej jesteśmy pierwszym ubezpieczycielem, który wprowadza takie rozwiązanie do szkód masowych  – dodaje  Czyż.

Liczba klientów korzystających z samodzielnej likwidacji szkody przyrasta z dnia na dzień

Pierwszego dnia było to kilka osób, drugiego już kilkadziesiąt. W sumie skorzystało z opcji już ponad 100 klientów. „To bardzo dobry wynik. Wierzymy, że to rozwiązanie przyjmie się wśród naszych klientów. Głównym jego założeniem jest bowiem prostota i wygoda. Pierwszy klient, który skorzystał z tego narzędzia, zlikwidował szkodę w 10 minut po jej zgłoszeniu” – dodaje dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA.

Jak samodzielnie zlikwidować szkodę majątkową?

Po zgłoszeniu szkody klient otrzymuje link do strony – bez konieczności logowania może wprowadzić dane na dowolnym urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet, komputer). Strona w prosty sposób przeprowadza klienta przez wszystkie czynności związane z likwidacją. W pierwszym kroku klient podaje kilka kluczowych informacji, takich  jak rodzaj pomieszczenia, w którym doszło do zalania i jego wymiary, rozmiary uszkodzenia, zniszczone mienie, np. szafka. Klient wybiera właściwą pozycję z rozwijanej listy. W drugim kroku wykonuje zdjęcia. Może je wgrać z urządzenia, bądź zrobić bezpośrednio ze strony. Ostatnim zadaniem jest wskazanie danych do kontaktu, numeru konta bankowego i zatwierdzenie danych. W zależności od wielkości szkody kroki te zajmują między 5 a 10 minut.

„Samodzielna likwidacja szkody przez klienta automatyzuje proces zbierania dokumentacji szkodowej oraz kosztorysowania. Klient podaje informacje o rozmiarze szkody, aplikacja wylicza wartość odszkodowania. Następnie informacja ta trafia wraz ze zdjęciami do merytorycznego opiekuna klienta, który w zasadzie jedyne co musi zrobić to zaakceptować wypłatę:– dodaje  ekspert.

Link do strony otrzymują klienci, którzy zgłaszają szkodę przez telefon. W ciągu 2 tygodni będą go otrzymywać także klienci zgłaszający szkodę za pośrednictwem formularza na stronie internetowej.

*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=901, wiek: 18-55 lat. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 21–27 lipca 2017 r.                                                                                 

Źródło: www.uniqa.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago