UNIQA udostępniła narzędzie pozwalające na samodzielną likwidację szkody majątkowej. Pierwsi klienci już skorzystali z tej możliwości. Szybszy przebieg procesu likwidacji szkód oraz mniej formalności – tego oczekują klienci towarzystw ubezpieczeniowych. Te dwa czynniki wpływają na ich komfort likwidacji szkody. To istotne aż dla 55 proc. badanych* na zlecenie UNIQA Polska.
Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA wyjaśnia: „Zmieniają się przyzwyczajenia klientów i standardy myślenia, które obowiązywały przez lata. Nie możemy więc działać tak samo. Bo czy nam się to podoba, czy nie, klienci przenoszą swoje oczekiwania również na ubezpieczenia, w tym na likwidację szkód. Chcą elastyczności, dowolności, załatwienia sprawy od ręki, w dogodnym dla nich momencie. I tacy chcemy być. Dla klienta, który jest w centrum naszej nowej strategii.
Najnowszym pomysłem jest likwidacja szkód majątkowych wykonywana samodzielnie przez klientów: „Nowe narzędzie pozwala zlikwidować szkodę wynikającą z zalania. Nasi klienci zgłaszają w roku ok. 50 tys. tego rodzaju szkód. Są one jednymi z najczęstszych. Najprawdopodobniej jesteśmy pierwszym ubezpieczycielem, który wprowadza takie rozwiązanie do szkód masowych – dodaje Czyż.
Pierwszego dnia było to kilka osób, drugiego już kilkadziesiąt. W sumie skorzystało z opcji już ponad 100 klientów. „To bardzo dobry wynik. Wierzymy, że to rozwiązanie przyjmie się wśród naszych klientów. Głównym jego założeniem jest bowiem prostota i wygoda. Pierwszy klient, który skorzystał z tego narzędzia, zlikwidował szkodę w 10 minut po jej zgłoszeniu” – dodaje dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA.
Po zgłoszeniu szkody klient otrzymuje link do strony – bez konieczności logowania może wprowadzić dane na dowolnym urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet, komputer). Strona w prosty sposób przeprowadza klienta przez wszystkie czynności związane z likwidacją. W pierwszym kroku klient podaje kilka kluczowych informacji, takich jak rodzaj pomieszczenia, w którym doszło do zalania i jego wymiary, rozmiary uszkodzenia, zniszczone mienie, np. szafka. Klient wybiera właściwą pozycję z rozwijanej listy. W drugim kroku wykonuje zdjęcia. Może je wgrać z urządzenia, bądź zrobić bezpośrednio ze strony. Ostatnim zadaniem jest wskazanie danych do kontaktu, numeru konta bankowego i zatwierdzenie danych. W zależności od wielkości szkody kroki te zajmują między 5 a 10 minut.
„Samodzielna likwidacja szkody przez klienta automatyzuje proces zbierania dokumentacji szkodowej oraz kosztorysowania. Klient podaje informacje o rozmiarze szkody, aplikacja wylicza wartość odszkodowania. Następnie informacja ta trafia wraz ze zdjęciami do merytorycznego opiekuna klienta, który w zasadzie jedyne co musi zrobić to zaakceptować wypłatę:– dodaje ekspert.
Link do strony otrzymują klienci, którzy zgłaszają szkodę przez telefon. W ciągu 2 tygodni będą go otrzymywać także klienci zgłaszający szkodę za pośrednictwem formularza na stronie internetowej.
*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=901, wiek: 18-55 lat. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 21–27 lipca 2017 r.
Źródło: www.uniqa.pl
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…