Najpopularniejsze wakacyjne kierunki jakie wybierają polscy turyści należą do: Hiszpanii i należących do niej Wysp Kanaryjskich, Chorwacji i Grecji. Jak podkreśla ekspert z Mondial Assistance aż 74 proc. (ponad 5,5 mln) planujących wyjazd deklaruje, że kupi ubezpieczenie turystyczne. Zakup polisy uchroni turystów od losu Polaków, którzy muszą wracać na własny koszt transportem medycznym do Polski.
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance wyjaśnia: „Cieszy nas fakt, że aż 74 proc. (ponad 5,5 mln) planujących wyjazd deklaruje, że kupi ubezpieczenie. Są to przede wszystkim osoby pomiędzy 30 a 49 rokiem życia (55 proc.), posiadające dochód na gospodarstwo domowe powyżej 3 500 zł (68 proc.), wykształcenie wyższe (59 proc.) i zamieszkujące największe miasta (24 proc.). Zakup odpowiedniej polisy turystycznej zapewni im dostęp do prywatnych placówek medycznych, ograniczy do minimum formalności oraz zagwarantuje pełne pokrycie kosztów, a w razie potrzeby również transport medyczny”.
„Dodatkowo karta nie zapewnia pokrycia kosztów transportu medycznego do kraju za wyjątkiem sytuacji gdy koszt przewozu do Polski i dalsze leczenie są niższe niż koszt pobytu w zagranicznej placówce” – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Pomoc medyczna obejmowała hospitalizację i dwie operacje. Wraz z transportem medycznym do Polski rachunek wyniósł prawie 700 tysięcy złotych. „Interwencje i pomoc udzielona Polakom w 2017 roku to kwoty idące w setki tysięcy złotych. Warto przypomnieć, że w krajach europejskich średni koszt podstawowej opieki ambulatoryjnej to 600-800 złotych. W momencie gdy pojawi się konieczność hospitalizacji lub transportu medycznego koszt może wzrosnąć nawet od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych. Posiadając odpowiednią polisę możemy liczyć, że kwotę pokryje ubezpieczyciel. Biorąc pod uwagę jak kosztowne bywają interwencje nawet w krajach Europejskich warto zainwestować w polisę, której cena za tydzień dla jednej osoby to około 50 zł. Jest więc ona mocno zbliżona do ceny obiadu w greckiej tawernie, którego koszt wynosi 15-20 euro” – dodaje Piotr Ruszowski.
Transport w pozycji lezącej z Grecji do Polski to koszt 36 tys. zł.
Każda polisa turystyczna, nawet ta w podstawowej wersji, powinna obejmować transport medyczny do Polski. Przypadków kolosalnych kosztów jakie musza ponosić turyści jest coraz więcej – warto zatem wyciągać z nich odpowiednie wnioski. Wybierając się za granice należy kupić polisę z odpowiednio wysoką sumą ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance. W przypadku wyjazdów do krajów europejskich taki limit powinien oscylować wokół 200 000 zł. Kolejny przykład opisuje ekspert z Mondial Assistance: „W poprzednim sezonie wakacyjnym pomagaliśmy turyście, który w Grecji, w wypadku, uszkodził rzepkę. Niezbędna była hospitalizacja, operacja oraz leczenie ambulatoryjne. Transport do Polski w pozycji leżącej wyniósł prawie 36 tysięcy złotych. Nie mniej kosztowny przypadek dotyczył turysty, który trafił do szpitala w Chorwacji po wypadku komunikacyjnym. Doznał urazu wielonarządowego, w tym urazu kręgosłupa. Niezbędna okazała się operacja. Łączny kosz wyniósł ponad 30 tysięcy złotych”.
Większość osób które potrzebują pomocy podczas pobytu za granicą, prosi o zorganizowanie wizyty lekarskiej i zakup leków. Bardzo częstą przyczyną skorzystania z wizyty lekarskiej są zawroty głowy, osłabienie, zatrucie pokarmowe oraz drobne skaleczenia, do których doszło na plaży.
Źródło: www.mondial-assistance.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…