Jak wynika z badania dotyczącego planów wakacyjnych Polaków* – ponad 20 mln osób, czyli 65 proc. wybiera się w tym roku wyjazd na wakacje. Jest to wzrost liczby uczestników wakacji o 2 mln w porównaniu do roku ubiegłego. Ponad 9 mln osób wybiera się za granicę, a ponad 10 mln zamierza zorganizować swój wypoczynek w kraju.
W tym roku największą popularnością wśród badanych cieszą się Chorwacja (16 proc., wzrost o 4 p.p.), Grecja (16 proc., wzrost o 6 p.p.) oraz Hiszpania i należące do niej Wyspy Kanaryjskie (14 proc.). Na czwartym miejscu znalazła się Bułgaria (8 proc.). W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych krajów znalazła się coraz popularniejsza wśród Polaków Albania (3 proc.).
Na pytanie o sposób organizacji zagranicznego wyjazdu wakacyjnego – ponad połowa – 51 proc. Polaków deklaruje, że samodzielnie zorganizuje swój wyjazd. Z usług biura podróży skorzysta 49 proc.
Zwolennicy samodzielnej organizacji wyjazdu wakacyjnego wybór takiego sposobu organizacji tłumaczą możliwością samodzielnego decydowania o własnym czasie oraz ceną. Osoby, które wybierają biura podróży swój wybór najczęściej tłumaczą tym, że nie muszą martwić się o formalności i organizację/wygodę (81 proc., wzrost o 4 p.p.). Respondenci wybierający biura podróży podkreślają, że te w swojej ofercie posiadają dodatkowe świadczenia (28 proc., spadek o 3 p.p.).
Zdecydowana większość Polaków (70 proc., spadek o 4 p.p.) planujących tegoroczne wakacje zamierza wykupić ubezpieczenie turystyczne. Prawie 7 mln osób ma zamiar skorzystać z oferty ubezpieczycieli. „Liczba osób zamierzających wykupić ubezpieczenie turystyczne rośnie z roku na rok. W porównaniu do zeszłego roku zwiększyła się ona o ponad 1,3 mln osób. To bardzo budujące dane. Zarówno my i inni gracze na rynku ubezpieczeń turystycznych życzylibyśmy sobie, żeby deklaracje respondentów przełożyły się na konkretne działania. Cieszy nas ciągle rosnąca świadomość ubezpieczeniowa Polaków. Wiele lat pracowaliśmy na to, aby polski turysta miał wyobrażenie jak drogie jest leczenie za granicą” – podkreśla Tomasz Frączek.
*Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 6–24 maja 2019 roku. Badanie odbyło się w terminie zbliżonym do realizacji w poprzednich falach badania. To dało możliwość rzetelnej analizy trendów i zmian w zachowaniach Polaków planujących wakacje. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wywiadów ilościowych techniką CATI. Na próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej (N) to 2000.
Informacja prasowa: www.mondial-assistance.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…