Przed nami sezon zimowych wyjazdów na narty. Polacy najczęściej wybierają stoki we Włoszech, Słowacji czy w Czechach. Eksperci z Mondial Assistance przypominają, że Polska jest jednym z nielicznych krajów, gdzie koszty ratownictwa górskiego pokrywane są przez państwo.
Planując wyjazd za granicę należy wziąć pod uwagę ubezpieczenie turystyczne gwarantujące nam pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, koszt helikoptera ratunkowego i ambulansu, którym wrócimy do kraju
„Pamiętajmy, że w popularnych wśród Polaków Włoszech, Czechach, Słowacji i Austrii za koszt akcji ratunkowej płaci poszkodowana osoba. Jeśli zdarzy się tak, że interwencja wymaga wykorzystania helikoptera ratunkowego może wynieść ona nawet kilka tysięcy euro. Dlatego tak ważne jest, aby wyjeżdżając w góry zadbać o nasze bezpieczeństwo kupując polisę” – podkreśla Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
W wybranym ubezpieczeniu, oprócz zakresu, ważna jest wysokość sumy kosztów leczenia, które objęte są polisą. Oczywiście najważniejsze jest, aby wybrać polisę zawierającą stosowną zwyżkę dla narciarzy, która często określana jest jako zwyżka dla sportów wysokiego ryzyka, do których ubezpieczyciele zaliczają narty i snowboard.
EKUZ, dokument potwierdzający ubezpieczenie w kraju, które wydawana jest przez NFZ, pokrywa koszt leczenia nagłych przypadków podczas zagranicznych wyjazdów. W przypadku jednak transportu medycznego – tego rodzaju ubezpieczenie nie obejmie już tego rodzaju kosztów. Ekspert z Mondial Assistance dodaje: „W każdym sezonie zimowym pomagamy osobom, które zostały zmuszone do skorzystania z helikoptera ratunkowego, za który NFZ nie zwraca pieniędzy. Zdarza się, że poszkodowanej osoby nie da się ewakuować w inny sposób. Dodatkowo karta pokrywa jedynie koszt leczenia w placówkach, które mają podpisaną umowę z odpowiednikiem naszego NFZ i robi to na zasadach obowiązujących w danym kraju. W niektórych z nich może to oznaczać konieczność np. częściowej dopłaty do świadczeń”.
www.mondial-assistance.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…