Centrum Operacyjne Mondial Assistance poinformowało, że podczas tegorocznych wakacji o pomoc zwróciło się niemal tyle samo osób co w roku ubiegłym.
O podsumowaniu wakacji wypowiedział się Piotr Ruszkowski dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance:
„Przeprowadzone tuż przed sezonem wakacyjnym badanie dotyczące planów wakacyjnych Polaków pokazało, że do miejsca wypoczynku własnym samochodem zamierzało dotrzeć 64% (-6 p.p. r/r) osób wybierających się na wakacje w Polsce oraz 23% (-4 p.p. r/r) wyjeżdżających za granicę. Pomimo spadku popularności dojazdu własnym autem jest ono nadal ulubionym środkiem wakacyjnego transportu. W Centrum Operacyjnym odnotowaliśmy nieznaczny wzrost liczby zgłoszeń”
Zgromadzone dane pokazują, że w lipcu i sierpniu dominowały zgłoszenia dotyczące awarii samochodu. W Polsce było to 70% zgłoszeń, a za granicą 76% zgłoszeń. Kolejną przyczyną zgłoszeń do Centrum Operacyjnego były wypadki, które stanowiły 25% zgłoszeń z terenu Polski i 13% za granicą. Na trzecim miejscu znalazły się kradzieże pojazdów.
Kierowcy, którzy zgłaszali problemy najczęściej potrzebowali pomocy w postaci holowania pojazdu (59% zgłoszeń w Polsce i 49% za granicą).
Mondial Assistance poinformował, że najwięcej zgłoszeń pochodziło z takich krajów jak Niemcy (26%), Chorwacji (13%) i Włoch (8%). W Polsce prośba o pomoc pochodziła m.in. z województwa mazowieckiego (18%), śląskiego (9%), dolnośląskiego (7%) i pomorskiego (7%).
Źródło: Mondial Assistance
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…