Categories: Aktualności

Mondial Assistance: Prawie 19 mln Polaków jedzie w tym roku na wakacje

Według badania* dotyczącego planów wakacyjnych Polaków – ponad 7,4 mln osób wybiera się za granicę, a ponad 11 mln zamierza zorganizować swój wypoczynek w kraju. Liczba osób deklarujących zakup ubezpieczenie turystycznego rośnie z roku na rok.

 

Na letni wyjazd wakacyjny planów nie ma 36 proc. Polaków

 
Wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance: „W tegorocznym sezonie urlopowym zdecydowanie zmniejszyła się grupa osób, która nie wie gdzie pojedzie i nie wie w jakim terminie. To niespełna 1,6 mln Polaków, czyli o 1,8 mln mniej niż w 2017 roku. Spośród osób, które nie planują letniego wyjazdu wakacyjnego lub odbyły już główny wyjazd wypoczynkowy (36 proc.) nie wie dokąd jedzie 10 proc. (to o 9 p.p., mniej niż w 2017 roku)”.
 

Nadal najczęściej wybieramy „Kanary” i słoneczną Chorwację

 
Podobnie jak w poprzednich latach, największą popularnością wśród badanych cieszy się Hiszpania i należące do niej Wyspy Kanaryjskie (14 proc.). Na drugim miejscu utrzymuje się Chorwacja (12 proc., spadek o 2 p.p.). Trzecie zajmuje Grecja (10 proc., spadek o 1 p.p.), a czwarte Włochy (9 proc., spadek o 2 p.p.).
 

Ponad połowa Polaków wyjedzie na wakacje z biurem podróży

 
Według ankiety – 51 proc. Polaków deklaruje, że skorzysta z usług biura podróży. Samodzielnie zorganizuje swój wyjazd 49 proc.
 

 Większość osób planujących wyjazd zamierza wykupić ubezpieczenie turystyczne

 
Z roku na rok rośnie liczba turystów, którzy chcą dodatkowo się ubezpieczyć. W najbliższych miesiącach ponad 5,5 mln Polaków planuje skorzystać z ofert ubezpieczycieli. W porównaniu do ubiegłego roku nastąpił wzrost o 1 p.p. i obecnie wynosi 74 proc. Przykład podaje ekspert z Mondial Assistance: „W 2013 roku tylko 58 proc. planujących zagraniczne wakacje zamierzało wykupić takie ubezpieczenie dlatego cieszy nas fakt, że coraz więcej osób docenia rolę posiadania ubezpieczenia w trakcie zagranicznej podróży. Zakup odpowiedniej polisy turystycznej zapewni nam dostęp również do prywatnych placówek medycznych, ograniczy do minimum formalności oraz zagwarantuje pełne pokrycie kosztów, a w razie potrzeby transport medyczny do kraju, który szczególnie z odległych zakątków świata może być potężnym kosztem”.
 
Osoby, deklarujące wykupić indywidualne ubezpieczenie turystyczne mają pomiędzy 30 a 49 rokiem życia, posiadające dochód na gospodarstwo domowe powyżej 3 500 zł, wykształcenie wyższe i zamieszkujące największe miasta.
 
*Celem badania było poznanie preferencji i zwyczajów wakacyjnych. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 4–17 maja 2018 roku. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wywiadów ilościowych techniką CATI (wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej (N) to 2000.
 
Źródło: www.mondial-assistance.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

22 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

22 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago