Dane pokazują, że każdego roku na nowotwór jądra choruje ponad 1500 mężczyzn, a rak prostaty stanowi 23% wszystkich nowotworów diagnozowanych w naszym kraju. Z tego powodu tak istotne jest to, by regularnie monitorować swój stan zdrowia. Z myślą o swoich pracownikach firma Europ Assistance Polska organizuje webinar poświęcony inicjatywie Movember.
Movember to inicjatywa, która pomimo tego, że powstała w Australii i Nowej Zelandii znana jest już na całym świecie. Akcja ma prawie 20 lat a jej głównym celem jest zwiększenie świadomości przede wszystkim mężczyzn na temat chorób nowotworowych w obrębie męskich narządów płciowych. Działania prowadzone w ramach tej inicjatywy mają zachęcić panów do regularnych badań profilaktycznych, jak również nauczyć ich, w jaki sposób badać się samodzielnie. Warto zauważyć, że w listopadzie wielu mężczyzn na całym świecie zapuszcza wąsy, aby w ten sposób pokazać, że utożsamiają się z akcją. Nazwa Movember wzięła się m.in. właśnie od wąsów – jest zlepkiem dwóch angielskich słów: moustache (wąsy) i November (listopad). Co istotne, twórcy tej inicjatywy oprócz zachęty do dbania o swoje zdrowie, starają się przełamać tabu i sprowokować do dyskusji na temat raka prostaty i jąder. Uświadamiają, że dbanie o zdrowie intymne nie jest powodem do wstydu.
Z danych wynika, że każdego roku w naszym kraju wykrywa się ponad 1500 przypadków raka jądra. I chociaż może się wydawać, że najbardziej obciążoną grupą będą dojrzali mężczyźni to jednak grupę ryzyka stanowią również chłopcy i młodzi mężczyźni w przedziale wiekowym 14-35 lat. Niestety na nowotwór jądra może zachorować każdy, bez względu na styl życia. A ryzyko jest większe, jeżeli w rodzinie były przypadki tego nowotworu lub w dzieciństwie cierpiało się na wnętrostwo.
– Pierwsze objawy rozwijającego się raka jąder mogą być mało charakterystyczne. Wyczucie zmian w obrębie jąder, takich jak ich powiększenie, stwardnienie, zmiana struktury, czy uczucie ciężkości są objawami, które niezwłocznie powinny skłonić każdego mężczyznę do odwiedzenia urologa – tłumaczy dr Michał Florczak Dyrektor medyczny w Europ Assistance Polska.
Najczęstszym rodzajem nowotworu wśród mężczyzn jest rak prostaty – stanowi 23% wszystkich nowotworów diagnozowanych w Polsce. Na ryzyko zachorowania wpływają takie czynniki jak dieta, palenie papierosów i czynniki genetyczne. Pomimo tego, że grupa ryzyka to osoby w wieku 45+, to rak prostaty zaczyna dotykać coraz młodszych mężczyzn. Dlatego, nawet jeżeli nie zauważyliśmy żadnych objawów tej choroby, warto raz na rok, po 40 r.ż. zrobić badania w tym kierunku. A jeśli w rodzinie był przypadek zachorowania, należy badać się regularnie bez względu na wiek.
Objawami, które powinny wzbudzić naszą czujność, są:
Właśnie w trosce o swoich pracowników firma Europ Assistance Polska postanowiła zorganizować webinar poświęcony inicjatywie Movember.
– Bardzo istotne jest, aby mężczyźni nie ignorowali żadnych objawów. Zwłaszcza jeżeli są to przewlekłe i nawracające dolegliwości. Im wcześniej zauważymy, że coś może być nie w porządku, tym szybciej będzie można rozpocząć leczenie. Należy pamiętać, że przy nowotworach bardzo dużą rolę odgrywa czas. Jeżeli nie możemy dostać się do urologa, swoje obawy możemy skonsultować z internistą. On również może zlecić niezbędne badania – mówi dr Michał Florczak Dyrektor medyczny w Europ Assistance Polska.
Z opublikowanych informacji wynika, że listopadowy webinar poruszy najważniejsze kwestie związane z profilaktyką badania i zaznajomi pracowników ubezpieczyciela z inicjatywą Movember. Warto przypomnieć, że podobny webinar miał miejsce również w październiku, określanym jako Pink October.
Źródło: Europ Assistance Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…