Jak zmienia się podejście Polaków do wyjazdów wypoczynkowych? 37 proc. z nas wyjeżdża na krócej, a 52 proc. samodzielnie organizuje swoją podróż – wynika z badania SW Research zrealizowanego na zlecenie Allianz Polska1. Trzy czwarte zamierza w tym roku przynajmniej raz wybrać się na wyjazd w Polsce. Wybieramy przede wszystkim spokojny odpoczynek, podziwianie przyrody i zwiedzanie.
Długość wyjazdów nie zmieniła się u 43 proc. badanych, a 15 proc. wyjeżdża na dłużej niż kiedyś. Z kolei 37 proc. zauważyło skrócenie swoich urlopów. Jeszcze więcej osób deklaruje, że na wyjazdy wypoczynkowe wybiera się rzadziej (44 proc.). Zmiany w tej kwestii nie dostrzega jedna trzecia z nas, a ponad 17 proc. podróżuje częściej.
Najczęściej wybieramy się albo na jeden dłuższy wyjazd, albo kilka krótkich. Dwutygodniowe, jednorazowe wakacje preferuje 23 proc. z nas, a jedna czwarta zamiast tego wybiera kilka krótszych podróży. Obie opcje zrealizować w tym roku zamierza niemal 20 proc. zapytanych w badaniu na zlecenie Allianz Polska. Jedynie 17 proc. w ogóle nie przewiduje wyjazdu w tym roku.
Samodzielni
Ponad połowa (52 proc.) samodzielnie organizuje sobie wyjazd, 20 proc. czasem jedzie z biurem podróży, a czasem samodzielnie, zaś 8 proc. kupuje wycieczkę w biurze podróży. 9 proc. odpowiedziało, że jedzie do swojego domku letniskowego lub do rodziny.
Polska na topie
Wyłącznie w Polsce swoje dni wolne spędzić zamierza 51 proc. z nas, a 22 proc. wyjedzie i w kraju, i za granicę. Niemal 19 proc. deklaruje, że wyjedzie tylko za granicę.
Na urlop po spokój
Podczas wakacji zależy nam przede wszystkim na spokojnym wypoczynku, np. na plaży, nad basenem, czy w hotelu. Deklaruje tak prawie 3 na 10 respondentów zapytanych w badaniu SW Research zrealizowanym na zlecenie Allianz Polska. Jedna czwarta z nas preferuje podziwianie przyrody, zwiedzanie miast i zabytków kultury. Znacznie mniej osób wypoczywa wyłącznie aktywnie (14 proc.), a 28 proc. spędza czas zarówno aktywnie, jak i nieco leniwie.
Poza sezonem
Wjazdy poza okresami największej aktywności turystycznej mają wiele zalet, które Polacy coraz częściej doceniają. Odpoczynek w takim czasie w regionie ciekawym przyrodniczo i kulturowo, spokojne zwiedzanie, poznawanie życia ludzi i lokalnej kuchni to ulubiony pomysł na wyjazd dla 44 proc. z nas. A liczba zwolenników rośnie. Wśród respondentów 38 proc. przyznało, że jeszcze na takim wyjeździe nie było, ale to znakomity pomysł na ten rok.
– Wyniki badań, jak również informacje płynące z branży turystycznej wskazują, że wyjazdy wypoczynkowe Polaków stają się krótsze i bardziej spontaniczne. Szukamy możliwości poza sezonem i nowych, ciekawych miejsc. Większość z nas wypoczywa w kraju. Bierzemy te informacje pod uwagę, ulepszając nasze ubezpieczenie turystyczne. Podróżujący mają wysoką świadomość swoich potrzeb ubezpieczeniowych; wielu po prostu nie wyjeżdża bez polisy. Ubezpieczenia turystyczne to dojrzały i wymagający rynek, a my jesteśmy jego ważnym uczestnikiem, dlatego wprowadzamy nowe ubezpieczenie Moja Podróż – mówi Monika Leżyńska, członek zarządu TUiR Allianz Polska S.A.
Moja Podróż – co ciekawego
– W ostatnich latach ogromnie wzrosło zainteresowanie ubezpieczeniem kosztów w przypadku rezygnacji z podróży. Niestabilność spowodowana pandemią i wojną uświadomiła klientom potrzebę i wartość tego ubezpieczenia. Widzimy to również w świadczeniach wypłacanych z polis turystycznych. W nowym ubezpieczeniu Moja Podróż rozszerzyliśmy katalog powodów rezygnacji z wyjazdu. Klient może też liczyć na pomoc w uzasadnionych przypadkach w razie opóźnienia lub przerwania podróży – mówi Ewa Maliszkiewicz, kierownik produktu w TUiR Allianz Polska S.A.
– Ubezpieczenie zarówno w podróży krajowej, jak i zagranicznej, można dostosować do rodzaju aktywności w podróży, co jest ważne na przykład dla uprawiających sport. Ochronę można rozszerzyć o klauzulę sportów wysokiego ryzyka i zimowych albo wyczynowego uprawiania sportów. Można też dokupić ubezpieczenie Dla aktywnych, a w nim m.in. ubezpieczenie kosztów niewykorzystanych aktywności lub ubezpieczenie w przypadku utraty lub zniszczenia sprzętu sportowego – wyjaśnia Ewa Maliszkiewicz.
– Najważniejsza jest świadomość, że ubezpieczenie turystyczne po prostu trzeba i warto mieć. Ono może uratować nasze zdrowie i domowy budżet, a składka jest naprawdę niewielką częścią kosztów wyjazdu – podkreśla Ewa Maliszkiewicz z Allianz Polska.
Ubezpieczenie Moja Podróż można kupić zarówno online na stronie www.allianz.pl, jak również u agentów wyłącznych Allianz Polska oraz w multiagencjach.
Usługi assistance zapewnia partner z grupy Allianz – AWP, znany jako Mondial Assistance.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…