Zima sprzyja organizacji wyjazdów rodzinnych – na urlop w takim towarzystwie wybiera się w tym sezonie 49% Polaków. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Wiener przez SW Research, podróż najchętniej organizują na własną rękę, ale w kwestii ubezpieczenia najbardziej ufają agentom.
Już 17 stycznia 2022 roku pierwsze województwa zaczynają ferie zimowe. W tym okresie prawie połowa Polaków wybierze się na rodzinny urlop, kolejnych 33% uda się w podróż z partnerem lub partnerką. Najmniejszą popularnością w tym sezonie cieszą się wyjazdy ze znajomymi (6% respondentów) oraz te, organizowane wyłącznie dla dzieci – taką odpowiedź wskazał jedynie 1% badanych. Co ciekawe, wszyscy respondenci zadeklarowali, że planują tej zimy wyjazd dla siebie lub swoich bliskich.
– Dni wolne od zajęć szkolnych są coraz chętniej wykorzystywane przez rodziców do spędzania czasu w rodzinnym gronie. Jak pokazuje badanie Wiener, tylko 1% rodziców planuje wysłać dzieci na wyjazdy zorganizowane, w których sami nie mogą wziąć udziału. Od lat obserwujemy także trend organizacji podróży na własną rękę. Ułatwia to niewątpliwie dostępność narzędzi online, które pozwalają w prosty sposób znaleźć bilety na pociąg czy samolot, a także portale z ofertami noclegowymi. Dzięki temu łatwiej zorganizować wyjazd dopasowany pod każdym względem do swoich potrzeb i możliwości, nic więc dziwnego, że na takie rozwiązanie decyduje się 83% osób – mówi Rafał Juszkiewicz z Wiener.
Tylko 17% badanych deklaruje, że korzysta z usług biura podróży przy organizacji urlopu w sezonie zimowym. Takie rozwiązanie chętniej wybiera najmłodsza grupa respondentów (ponad 20% w grupie wiekowej 18-29) oraz osoby w wieku od 50 do 59 roku życia (prawie 21%).
Nawet przy podróżowaniu według własnego pomysłu Polacy lubią czuć się bezpiecznie. 29% z nich ubezpiecza każdy wyjazd, kolejnych 39% zazwyczaj wykupuje pakiet ubezpieczeniowy. Tylko 21% badanych rzadko korzysta z oferty ubezpieczenia, a jedynie 11% nie ubezpiecza się nigdy.
– Z badania przeprowadzonego przez SW Research wynika, że mimo podejmowania się organizacji podróży na własną rękę, Polacy w kwestii ubezpieczenia najbardziej ufają agentom i ubezpieczycielom. Taką drogę zakupu wybiera odpowiednio 35% i 34% respondentów. Może to wynikać ze złożoności ofert ubezpieczeniowych i wielu możliwości rozbudowania podstawowej ochrony. Często są one elastyczne i dają możliwość dopasowania do charakteru wyjazdu oraz różnią się w zależności od wybranego kierunku i długości podróży – wyjaśnia Rafał Juszkiewicz z Wiener.
23% osób, które wzięły udział w badaniu korzysta z niezależnych porównywarek internetowych, które dają także możliwość zakupu produktów ubezpieczeniowych. Kolejne 23% badanych decyduje się na wybór oferty ubezpieczeniowej w biurze podróży, nawet jeśli nie korzystają z pozostałych usług tego typu placówek. W tej grupie przeważają osoby między 18 a 39 rokiem życia – prawie 30% z nich zadeklarowało zakup ubezpieczenia podróży w biurze.
Podczas badania, uczestnicy mogli wybrać również czynniki, które mają największy wpływ przy zakupie ubezpieczenia podróży. Jako główne kryterium wskazali sumę ubezpieczenia kosztów leczenia (47%). 36% zwraca uwagę na to, od którego towarzystwa ubezpieczeniowego pochodzi oferta, a 29% badanych kupując ubezpieczenie kieruje się typem wypoczynku, z rozwagą podchodząc na przykład do planowanej jazdy na nartach. Część respondentów zadeklarowała, że ważnym czynnikiem jest dla nich wysokość składki – 25% wybiera ubezpieczenie z najniższą składką, natomiast 20% decyduje się na zapłacenie wyższej kwoty.
– Polacy z coraz większą świadomością podchodzą do zakupu ubezpieczeń podróżnych. Jak pokazało badanie, cena produktu nie jest dla nich najważniejsza. Dużo większą rolę odgrywa to, co wchodzi w skład ubezpieczenia, na przykład to czy, produkt obejmuje uprawianie sportów. Oznacza to, że konsumenci planują swoje wyjazdy z dużym rozsądkiem i wiedzą, co jest im potrzebne, by w podróży czuć się bezpiecznie – podsumowuje Rafał Juszkiewicz z Wiener.
***
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Wiener przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów ilościowych online (CAWI). W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa pełnoletnich Polaków, N=502. Badanie zostało zrealizowane w dniach 31.01.2021 – 11.01.2022 r.
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…