Drony to już nie tylko fajna zabawka, która wykorzystywana jest m.in. przez telewizje i fotografów. ERGO Hestia wykorzystuje drony po to, by przyśpieszyć cały proces związany z likwidacją szkód.
Sławomir Heksel, Kierownik Działu Likwidacji Szkód Majątkowych ERGO Hestii powiedział:
„Drony posłać można wszędzie tam, gdzie możliwa jest obserwacja z powietrza. Wykorzystujemy je w sytuacjach, w których bezpośredni dostęp do miejsca wystąpienia szkody jest utrudniony, niemożliwy lub byłby zwyczajnie zbyt drogi – mówi Sławomir Heksel, kierownik Działu Likwidacji Szkód Majątkowych ERGO Hestii. W przypadku wielu szkód nie ma możliwości szybkiego zebrania wiarygodnych danych potrzebnych do udokumentowania zdarzenia. Teraz jednak likwidatorzy szkód nie muszą czekać, aż woda powodziowa opadnie albo np. straż pożarna umożliwi wstęp do obiektu po pożarze. Po prostu wysyłają na miejsce dron. W przypadku szkód „dachowych” dron może wręcz przeprowadzić pełną inspekcję budynku – robi zdjęcia i ujęcia filmowe pod wieloma kątami, a nawet wykonuje analizę 3D. Obrazy zarejestrowane przez kamery drona umożliwiają m.in. precyzyjne oszacowanie rozmiaru obszarów objętych powodzią, ocenę szkód w przypadku hal przemysłowych i innych obiektów wielkopowierzchniowych oraz zakresu zniszczeń spowodowanych gradobiciem. Zarejestrowany przez nie materiał filmowy ułatwia usuwanie szkód i pozwala w pełni udokumentować rozmiar strat.
Materiał filmowy nakręcony z drona pozwala szybko oszacować straty. Szybkie określenie zakresu szkód pozwala na szybszą wypłatę odszkodowania. Oprócz tego warto zauważyć, że podczas prac szacunkowych drony pozwalają zachować pełne bezpieczeństwo specjalistów. Warto również wiedzieć, że dokumentacja stworzona za pomocą drona jest obecnie honorowana przez rzeczoznawców i biegłych sądowych.
Źródło: se.pl, ERGO Hestia
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…