CRM dla agentów ubezpieczeniowych to najlepsze narzędzie wspomagające obsługę i zarządzanie agencją ubezpieczeniową. Rosnące wymagania klientów sprawiają, że tradycyjne strategie sprzedaży nie zawsze przynoszą wymierne efekty. Dlatego warto zainwestować w nowoczesny CRM. Jego główne zalety to ułatwienie codziennej pracy, przyspieszenie obsługi a tym samym rozwój działalności ubezpieczeniowej. Jednak jak wybrać dobry program do obsługi agencji?

CRM dla agentów ubezpieczeniowych – jakie powinien mieć funkcje?

CRM to oprogramowanie, które może znacznie uprościć i usprawnić prowadzenie działalności ubezpieczeniowej. Jak wiadomo klienci mają kluczowe znaczenie dla rozwoju agencji ubezpieczeniowej. Z tego powodu warto skupić się na tym, by budować z nimi długoletnie relacje.

CRM dla agentów ubezpieczeniowych pozwala między innymi na sprawną obsługę oraz zarządzanie relacjami z klientami. Istotne jest również to, by program automatyzował takie zadania jak kalkulacja składki. Dlatego dobrym przykładem na zoptymalizowanie swojej sprzedaży jest program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent. Narzędzie to łączy w sobie program CRM oraz kalkulator OC/AC, który pozwala na bardzo szybkie przygotowanie ofert. Z poziomu programu można także sprawnie zarządzać kontaktami, zapisywać kalkulacje, przeprowadzać Analizę Potrzeb Klienta oraz generować niezbędne dokumenty. Co ważne dostęp do poufnych danych jest zabezpieczony i wpisuje się w politykę RODO.

Jak widać do najważniejszych funkcji programu CRM dla agentów ubezpieczeniowych należy zarządzanie polisami ubezpieczeniowymi oraz przechowywanie danych klientów. Dzięki czemu automatyzuje się procesy sprzedaży ubezpieczeń polegające na kalkulacji składki, przygotowaniu ofert, wystawieniu polis czy też wysyłaniu przypomnień dotyczących wznowień. Aplikacja SuperAgent spełnia wszystkie te zadania, a do tego pozwala na sprawne zarządzanie całą agencją.

Najlepszy CRM dla agentów ubezpieczeniowych – jak wybrać?

Narzędzia do zarządzania relacjami z klientami pomagają agentom ubezpieczeniowym zarządzać polisami i danymi klientów, tym samym zapewniają sprawny obieg dokumentów i automatyzują pracę. Jednak jak wybrać najlepszy CRM do obsługi agencji? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na kilka czynników.

  • Oprogramowanie online czy instalacja stacjonarna

Programy CRM dla agentów ubezpieczeniowych mogą wymagać instalacji lub być dostępne w formie aplikacji online. To drugie rozwiązanie może być szczególnie korzystne dla agentów, którzy często spotykają się ze swoimi klientami poza biurem. Dzięki standardowej przeglądarce internetowej mogą być stale gotowi do pracy, a tym samym zwiększają swoje możliwości obsługi.

  • Łatwość obsługi

Im łatwiejsze jest oprogramowanie, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie ono używane w codziennej pracy agenta. Skomplikowane funkcje CRM dla agentów ubezpieczeniowych mogą sprawić, że nie będziemy chcieli z niego korzystać, ponieważ będzie on absorbował za dużo czasu, który można przeznaczyć na inne czynności agencyjne.

  • Aktualne potrzeby

Wybierając program do obsługi agencji warto skupić się na funkcjach, które są naprawdę potrzebne. Tak jak wszędzie i tu obowiązuje zasada, co za dużo to nie zdrowo. Sprawne filtrowanie, przejrzyste kontakty, moduł powiadomień czy szybki kalkulator mogą okazać się o wiele ważniejsze w codziennej działalności ubezpieczeniowej niż obszerne analizy czy raporty. Automatyczna wysyłka powiadomień o końcu umowy ubezpieczenia bez konieczności wyboru zakresu czasowego oraz akceptacji listy wysyłkowej znacznie poprawia efektywność działań obsługowych. Wspomniany wcześniej program SuperAgent posiada wszystkie te funkcje, tym samym pozwala na optymalizację procesów sprzedaży ubezpieczeń.

CRM i kalkulator dla agenta ubezpieczeniowego w abonamencie

Szukając dobrego CRM dla agencji ubezpieczeniowej warto upewnić się czy nie będziemy związani długoletnią, sztywną umową lub cena nie będzie adekwatna do dostępnych użyteczności. Przykładowo program SuperAgent dostępny jest w formie abonamentowej i już od pierwszego dnia agenci mogą korzystać ze wszystkich funkcjonalności, które oferuje aplikacja. Co ważne narzędzie może być przetestowanie bezpłatnie bez ograniczeń funkcyjnych. Jeżeli rozważasz zakup dostępu i zastanawiasz się jak sprawdzić program do obsługi agencji ubezpieczeniowej skontaktuj się telefonicznie pod numerem + 48 570 362 020 lub mailowo kontakt@super-agent.pl. Eksperci odpowiedzą na Twoje wszystkie pytania.

Podsumowując branża ubezpieczeniowa to przede wszystkim kontakt z drugim człowiekiem, a dobre relacje z klientami są kluczem do sukcesu. Dlatego CRM dla agentów ubezpieczeniowych powinien skupiać się na ułatwianiu obsługi klienta, pozwalając na optymalizację procesów sprzedaży poprzez profesjonalną obsługę i wykorzystanie osobistego kontaktu. I przede wszystkim tym powinniśmy kierować się przy wyborze najlepszego programu dla agentów.


Artykuł sponsorowany