W tym roku, podobnie jak w poprzednim do Rzecznika Ubezpieczonych najwięcej skarg wnieśli klienci zakładów ubezpieczeń, którzy niezadowoleni byli ze sposobu załatwienia sprawy w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych.
W okresie od stycznia do września br., do Rzecznika Ubezpieczonych (zmiana funkcji na Rzecznika Finansowego nastąpiła w październiku br., ) wpłynęło 11 612 skarg dotyczących ubezpieczeń. Liczba ta jest niemal identyczna jak w poprzednim roku –wyniosła ona bowiem 11 556.
Z udostępnionego Raportu wynika, że podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych.: „Analizując pisemne skargi kierowane do Biura Rzecznika w indywidualnych sprawach nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca” – napisano w raporcie.
W sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych kierowcy najczęściej apelowali do Rzecznika Ubezpieczonych w sprawach obowiązkowego ubezpieczenia OC. Osoby poszkodowane zgłaszali zastrzeżenia dotyczące uzyskania pełnej rekompensaty za wynajem pojazdu zastępczego oraz sposobu likwidacji szkody i nieuprawnionego kwalifikowania jej jako całkowitej. Inne zgłaszane roszczenia wynikały też m.in. z prawa poszkodowanego do decydowania o wyborze części stosowanych do naprawy pojazdu, zasadności stosowania przez ubezpieczycieli amortyzacji części oraz problemów z wypłatą odszkodowań z tytułu utraty wartości handlowej auta.
Pisemne zgłoszenia w większości odnosiły się do nieprawidłowości w dziale II, stanowiły one 72,2% ogólnej ich liczby skarg. Do Rzecznika wpłynęło łącznie 8387 zastrzeżeń pod adresem sektora non-life. To nieco mniej niż przed rokiem (8605 szt., 74,5% ówczesnej liczby skarg). Rzecznik otrzymał też 3141 skarg dotyczących działu I (27,1% ogólnej liczby zgłoszeń) – nieco więcej niż rok wcześniej (2912 szt., 25,2%). W 84 sprawach brak było właściwości Rzecznika.
Jak podano w Raporcie, klienci szukają różnych sposobów na kontakt z biurem Rzecznika: „W przedstawianym okresie sprawozdawczym zaobserwowano jednocześnie wzrost zainteresowania innymi bezpośrednimi formami kontaktów z Biurem Rzecznika (poradnictwo telefoniczne, kontakt za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook)”.
Źródło: www.rf.gov.pl
Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…
Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…
O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…
Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…
Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…
Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…