W tym roku, podobnie jak w poprzednim do Rzecznika Ubezpieczonych najwięcej skarg wnieśli klienci zakładów ubezpieczeń, którzy niezadowoleni byli ze sposobu załatwienia sprawy w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych.
W okresie od stycznia do września br., do Rzecznika Ubezpieczonych (zmiana funkcji na Rzecznika Finansowego nastąpiła w październiku br., ) wpłynęło 11 612 skarg dotyczących ubezpieczeń. Liczba ta jest niemal identyczna jak w poprzednim roku –wyniosła ona bowiem 11 556.
Z udostępnionego Raportu wynika, że podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych.: „Analizując pisemne skargi kierowane do Biura Rzecznika w indywidualnych sprawach nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca” – napisano w raporcie.
W sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych kierowcy najczęściej apelowali do Rzecznika Ubezpieczonych w sprawach obowiązkowego ubezpieczenia OC. Osoby poszkodowane zgłaszali zastrzeżenia dotyczące uzyskania pełnej rekompensaty za wynajem pojazdu zastępczego oraz sposobu likwidacji szkody i nieuprawnionego kwalifikowania jej jako całkowitej. Inne zgłaszane roszczenia wynikały też m.in. z prawa poszkodowanego do decydowania o wyborze części stosowanych do naprawy pojazdu, zasadności stosowania przez ubezpieczycieli amortyzacji części oraz problemów z wypłatą odszkodowań z tytułu utraty wartości handlowej auta.
Pisemne zgłoszenia w większości odnosiły się do nieprawidłowości w dziale II, stanowiły one 72,2% ogólnej ich liczby skarg. Do Rzecznika wpłynęło łącznie 8387 zastrzeżeń pod adresem sektora non-life. To nieco mniej niż przed rokiem (8605 szt., 74,5% ówczesnej liczby skarg). Rzecznik otrzymał też 3141 skarg dotyczących działu I (27,1% ogólnej liczby zgłoszeń) – nieco więcej niż rok wcześniej (2912 szt., 25,2%). W 84 sprawach brak było właściwości Rzecznika.
Jak podano w Raporcie, klienci szukają różnych sposobów na kontakt z biurem Rzecznika: „W przedstawianym okresie sprawozdawczym zaobserwowano jednocześnie wzrost zainteresowania innymi bezpośrednimi formami kontaktów z Biurem Rzecznika (poradnictwo telefoniczne, kontakt za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook)”.
Źródło: www.rf.gov.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…