Categories: Aktualności

Najwięcej skarg na ubezpieczenia komunikacyjne

W tym roku, podobnie jak w poprzednim do Rzecznika Ubezpieczonych najwięcej skarg wnieśli klienci zakładów ubezpieczeń, którzy niezadowoleni byli ze sposobu załatwienia sprawy w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych.

W okresie od stycznia do września br., do Rzecznika Ubezpieczonych (zmiana funkcji na Rzecznika Finansowego nastąpiła w październiku br., ) wpłynęło 11 612 skarg dotyczących ubezpieczeń. Liczba ta jest niemal identyczna jak w poprzednim roku –wyniosła ona bowiem 11 556.
 
Z udostępnionego Raportu wynika, że podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych.: „Analizując pisemne skargi kierowane do Biura Rzecznika w indywidualnych sprawach nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca” – napisano w raporcie.
 
W sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych kierowcy najczęściej apelowali do Rzecznika Ubezpieczonych w sprawach obowiązkowego ubezpieczenia OC. Osoby poszkodowane zgłaszali zastrzeżenia dotyczące uzyskania pełnej rekompensaty za wynajem pojazdu zastępczego oraz sposobu likwidacji szkody i nieuprawnionego kwalifikowania jej jako całkowitej. Inne zgłaszane roszczenia wynikały też m.in. z prawa poszkodowanego do decydowania o wyborze części stosowanych do naprawy pojazdu, zasadności stosowania przez ubezpieczycieli amortyzacji części oraz problemów z wypłatą odszkodowań z tytułu utraty wartości handlowej auta.
 
Pisemne zgłoszenia w większości odnosiły się do nieprawidłowości w dziale II, stanowiły one 72,2% ogólnej ich liczby skarg. Do Rzecznika wpłynęło łącznie 8387 zastrzeżeń pod adresem sektora non-life. To nieco mniej niż przed rokiem (8605 szt., 74,5% ówczesnej liczby skarg). Rzecznik otrzymał też 3141 skarg dotyczących działu I (27,1% ogólnej liczby zgłoszeń) – nieco więcej niż rok wcześniej (2912 szt., 25,2%). W 84 sprawach brak było właściwości Rzecznika.
 
Jak podano w Raporcie, klienci szukają różnych sposobów na kontakt z biurem Rzecznika: „W przedstawianym okresie sprawozdawczym zaobserwowano jednocześnie wzrost zainteresowania innymi bezpośrednimi formami kontaktów z Biurem Rzecznika (poradnictwo telefoniczne, kontakt za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook)”.
 
Źródło: www.rf.gov.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Bezpieczeństwo w podróży – jak wybrać dopasowane ubezpieczenie turystyczne? 

Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…

6 dni ago

Jak uzyskać odszkodowanie bez danych sprawcy? 

Stłuczka na parkingu? Kolizja na drodze? A sprawca po prostu odjechał? Tego typu sytuacja to…

6 dni ago

Nie każda szkoda z OC – sprawdź, kiedy ubezpieczenie nie zadziała 

Choć obowiązkowe ubezpieczenie OC zapewnia szeroką ochronę w razie szkód wyrządzonych osobom trzecim, nie działa…

6 dni ago

Więcej niż jedna diagnoza – druga opinia medyczna w praktyce 

Niepewność wobec diagnozy lub sposobu leczenia to codzienność wielu pacjentów. Jednak druga opinia medyczna daje…

6 dni ago

Transformacja TUZ Ubezpieczenia 

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła zmianę formy prawnej TUZ Ubezpieczenia z towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych na spółkę…

6 dni ago

Ranking, który mówi więcej niż statystyka. Gdzie w Polsce żyje się najlepiej? 

Warszawa, Lublin i Olsztyn to liderzy najnowszego rankingu jakości życia PZU Lokalnie. Wyniki opracowane we…

6 dni ago