Do 2025 roku 75 proc. pracowników na świecie będą stanowiły osoby z pokolenia tak zwanych millenialsów – czyli dzisiejszych osób w przedziale wiekowym pomiędzy 18 a 33 rokiem życia. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden przy wyborze pracy dla polskich millenialsów niezwykle ważne są – poza pensją – również elementy pozapłacowe, takie jak prywatna opieka medyczna oraz ubezpieczenie grupowe na wypadek utraty zdrowia.
Wysoka pensja to nie wszystko
Z badania Nationale-Nederlanden wynika, że przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu w nowej firmie najważniejsze dla młodych ludzi w wieku 18-24 lat, oprócz wysokości wynagrodzenia, są przede wszystkim odległość miejsca pracy od domu oraz szkolenia podnoszące kwalifikacje. Dla połowy z nich istotne są także pozapłacowe elementy wynagrodzenia, takie jak ubezpieczenie czy prywatna opieka medyczna. W grupie wiekowej 25-34 lata odpowiedź ta zyskała 44 proc. odpowiedzi. Co ważne, dla jednej piątej ankietowanych pozapłacowe elementy wynagrodzenia byłyby czynnikiem decydującym o zmianie miejsca pracy. Wyniki badan potwierdza Michał Jakubowski, Dyrektor ds. Klientów Korporacyjnych w Nationale-Nederlanden TUnŻ : „ Z naszego doświadczenia wynika, że coraz większe znaczenie, szczególnie dla osób pracujących na umowie o dzieło czy zlecenie, a tych przecież w grupie młodych osób nie brakuje, ma ubezpieczenie grupowe. Jest ono zawierane przez pracodawców w imieniu pracowników. Dla pracodawców, szczególnie w małych firmach, to ciekawy element przyciągający najlepszych kandydatów. Być może nie mogą oni zaoferować najwyższych wynagrodzeń na rynku, ale poprzez przygotowanie przemyślanej oferty pozapłacowych benefitów, pokazują, że dbają o pracowników”.
Młodzi ludzie doceniają ubezpieczenia grupowe
Dla 94 proc. badanych w wieku 25-34 lata i połowy w grupie wiekowej 18-24 lata możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego w miejscu pracy jest wartościowym benefitem. Co oferuje takie ubezpieczenie? Gwarancję wsparcia finansowego w różnych sytuacjach życiowych, takich jak nieszczęśliwy wypadek, ciężka choroba, pobyt w szpitalu czy operacja. Nowością na rynku jest comiesięczna renta wypłacana w sytuacji, gdy ubezpieczony na skutek wypadku lub choroby stanie się niezdolny do pracy, a tym samym jego dochody znacznie spadną. Dzięki takiemu ubezpieczeniu różnica pomiędzy dochodami a otrzymywanym świadczeniem z tytułu niezdolności będzie dużo mniej bolesna dla osoby ubezpieczonej. Choć prawie 81 proc. badanych przez Nationale-Nederlanden dwudziestolatków i trzydziestolatków słyszało o ubezpieczeniach grupowych i jest to dla nich jeden z bardziej wartościowych benefitów, to tylko 57 proc. przyznało, że ma możliwość skorzystania z niego w swoim obecnym miejscu pracy. W grupie osób w wieku 20-29 lat posiada je 39 proc. respondentów: „Ubezpieczenia grupowe są obecnie jednym z najszybciej rozwijających się produktów na rynku ubezpieczeniowym, ale wciąż zbyt mało firm w segmencie MŚP korzysta z możliwości, które oferują. Nasze badanie pokazuje, że odsetek młodych ludzi, które chciałyby z niego skorzystać, jest znaczący. To argument, który powinien przekonać pracodawców, którzy skarżą się, że mają problem z pozyskaniem i utrzymaniem wartościowych pracowników”– dodaje Michał Jakubowski.
Źródło: www.biznes.newseria.pl
PZU rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń upraw jarych i ozimych, które w okresie wiosennym i letnim są…
W tegorocznej edycji konkursu „Instytucja Roku 2025” Europa Ubezpieczenia otrzymała dwie nagrody. Ubezpieczyciela wyróżniono w…
27 marca 2025 r. miała miejsce konferencja zorganizowana przez Rzecznika Finansowego, dra Michała Ziemiaka, pod tytułem „Ruch pojazdu…
UNIQA opublikowała swoje wyniki finansowe za 2024 rok. Wynika z nich, że spółka w Polsce,…
TUZ Ubezpieczenia wprowadził zmiany w ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych. Wdrożone przez ubezpieczyciela rozwiązania podkreślają innowacyjność firmy…
Pomimo tego, że na mocy obowiązujących przepisów brak ciągłości w ubezpieczeniu skutkuje nałożeniem wysokiej kary,…