Świadomość potrzeby przeprowadzania badań profilaktycznych wśród Polaków wzrasta z roku na rok. Jednak częściej do lekarza wybierają się kobiety. Skierowana do mężczyzn akcja Movember Polska 2019, którą już po raz piąty wspiera Nationale-Nederlanden, odczarowuje stereotypy i przełamuje tabu. W darmowych badaniach może wziąć udział nawet 3 tys. Polaków.
W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych. W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Do tej pory w ramach kampanii Movember Polska przebadano ponad 3000 mężczyzn wykrywając 40 przypadków zmian nowotworowych.
W październiku i listopadzie w 8 polskich miastach możliwe będzie wykonanie darmowych badań profilaktycznych, które pozwalają wykryć chorobę nowotworową jąder i prostaty. Organizator zaprasza przede wszystkim tych mężczyzn, którzy dotąd nie brali udziału w badaniach przesiewowych. Jest to okazja do przełamania obaw, ale też pojawienia się w debacie publicznej tak ważnych tematów jak znaczenie profilaktyki w leczeniu chorób onkologicznych.
Dzięki temu, od wielu lat, wąsy stają się pretekstem i motywem prowokującym trudne rozmowy na temat zdrowia mężczyzn. Bo chociaż Polacy wiedzą, jak ważne są profilaktyczne badania, nadal nie wszyscy się na nie decydują.
„Z raportu przeprowadzonego przez Nationale-Nederlanden wynika, że jedynie połowa Polaków poddaje się badaniom, mającym na celu wcześniejsze wykrycie chorób. I, co niestety jest dużym wyzwaniem, nadal chętniej decydują się na nie kobiety. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, by po raz kolejny wesprzeć akcję Movember, która skierowana jest do mężczyzn” – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.
Aktualną akcję promuje aż sześciu ambasadorów, reprezentujących różne środowiska, lecz zgodnych w jednej kwestii – zdrowie jest najważniejsze. Przedsięwzięcie zdecydowali się poprzeć: YouTuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka, prezenterzy telewizyjni – Dandris i Mateusz Jędraś, a także brązowy medalista tegorocznych Mistrzostw Świata w Streetliftingu, Juan Zumeta i Michał Pałubski, który wygrał walkę z męskim rakiem.
„Od samego początku robimy Movember po swojemu, koncentrując się na niecodziennej komunikacji i realizacji badań. Pokazujemy, że raka nie warto się bać. Warto za to się badać, żeby zadbać o swoje zdrowie” – mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko, organizator akcji Movember w Polsce.
Badania są bezbolesne i pozwalają uzyskać wynik od razu. Mężczyznom przed 40-stką proponowane jest USG, starszym natomiast wstępne badanie PSA. Oba są podstawowymi krokami na drodze do ewentualnej dalszej diagnostyki. Movember co roku łączy tysiące ludzi, propaguje dyskusje na tematy zdrowotne, a swoimi niesztampowymi przekazami dociera do nawet największych sceptyków. W tej odsłonie polskiej akcji ma zostać przebadanych aż 3000 mężczyzn. Daje to szansę na wcześniejsze wykrycie chorób i zastosowanie skutecznego leczenia.
Punkty badań kontrolnych dostępne będą aż w 8 miastach Polski. Wizyta nie wymaga wcześniejszych przygotowań i zapisów:
12 X – Gdańsk, Galeria Metropolia;
19 X – Wrocław, Arkady Wrocławskie;
26 – 27 X – Kraków, Galeria Bronowice;
9 XI – Gliwice, CH Forum;
15 – 16 XI – Poznań, Międzynarodowe Targi Poznańskie;
23 XI – Warszawa, Plac Unii Lubelskiej;
24 XI – Katowice, Galeria Katowicka;
30 XI – Lublin, Vivo!;
14 – 15 XII – Warszawa, Mustache Yard Sale.
Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.
Informacja prasowa: www.nn.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…