Aktualności

Nationale-Nederlanden po raz kolejny wspiera Movember Polska

Świadomość potrzeby przeprowadzania badań profilaktycznych wśród Polaków wzrasta z roku na rok. Jednak częściej do lekarza wybierają się kobiety. Skierowana do mężczyzn akcja Movember Polska 2019, którą już po raz piąty wspiera Nationale-Nederlanden, odczarowuje stereotypy i przełamuje tabu. W darmowych badaniach może wziąć udział nawet 3 tys. Polaków.

Ruch Movember Polska

W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych. W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Do tej pory w ramach kampanii Movember Polska przebadano ponad 3000 mężczyzn wykrywając 40 przypadków zmian nowotworowych.

W październiku i listopadzie w 8 polskich miastach możliwe będzie wykonanie darmowych badań profilaktycznych, które pozwalają wykryć chorobę nowotworową jąder i prostaty. Organizator zaprasza przede wszystkim tych mężczyzn, którzy dotąd nie brali udziału w badaniach przesiewowych. Jest to okazja do przełamania obaw, ale też pojawienia się w debacie publicznej tak ważnych tematów jak znaczenie profilaktyki w leczeniu chorób onkologicznych.

Akcja Movember swój początek wzięła właśnie z niewinnego zakładu odnośnie zapuszczania wąsów

Dzięki temu, od wielu lat, wąsy stają się pretekstem i motywem prowokującym trudne rozmowy na temat zdrowia mężczyzn. Bo chociaż Polacy wiedzą, jak ważne są profilaktyczne badania, nadal nie wszyscy się na nie decydują.

„Z raportu przeprowadzonego przez Nationale-Nederlanden wynika, że jedynie połowa Polaków poddaje się badaniom, mającym na celu wcześniejsze wykrycie chorób. I, co niestety jest dużym wyzwaniem, nadal chętniej decydują się na nie kobiety. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, by po raz kolejny wesprzeć akcję Movember, która skierowana jest do mężczyzn” – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

By zachęcić Polaków do profilaktycznych badań, organizatorzy co roku zaskakują formą i przebiegiem kampanii

Aktualną akcję promuje aż sześciu ambasadorów, reprezentujących różne środowiska, lecz zgodnych w jednej kwestii – zdrowie jest najważniejsze. Przedsięwzięcie zdecydowali się poprzeć: YouTuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka, prezenterzy telewizyjni – Dandris i Mateusz Jędraś, a także brązowy medalista tegorocznych Mistrzostw Świata w Streetliftingu, Juan Zumeta i Michał Pałubski, który wygrał walkę z męskim rakiem.

„Od samego początku robimy Movember po swojemu, koncentrując się na niecodziennej komunikacji i realizacji badań. Pokazujemy, że raka nie warto się bać. Warto za to się badać, żeby zadbać o swoje zdrowie” – mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko, organizator akcji Movember w Polsce.

Badania są bezbolesne i pozwalają uzyskać wynik od razu. Mężczyznom przed 40-stką proponowane jest USG, starszym natomiast wstępne badanie PSA. Oba są podstawowymi krokami na drodze do ewentualnej dalszej diagnostyki. Movember co roku łączy tysiące ludzi, propaguje dyskusje na tematy zdrowotne, a swoimi niesztampowymi przekazami dociera do nawet największych sceptyków. W tej odsłonie polskiej akcji ma zostać przebadanych aż 3000 mężczyzn. Daje to szansę na wcześniejsze wykrycie chorób i zastosowanie skutecznego leczenia.

Badań Harmonogram

Punkty badań kontrolnych dostępne będą aż w 8 miastach Polski. Wizyta nie wymaga wcześniejszych przygotowań i zapisów:

12 X – Gdańsk, Galeria Metropolia;
19 X – Wrocław, Arkady Wrocławskie;
26 – 27 X – Kraków, Galeria Bronowice;
9 XI – Gliwice, CH Forum;
15 – 16 XI – Poznań, Międzynarodowe Targi Poznańskie;
23 XI – Warszawa, Plac Unii Lubelskiej;
24 XI – Katowice, Galeria Katowicka;
30 XI – Lublin, Vivo!;
14 – 15 XII – Warszawa, Mustache Yard Sale.

Movember na świecie

Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

Informacja prasowa: www.nn.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

9 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

9 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago