W piątek 11 września Sejm uchwalił ustawę o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Ustawa dostosowuje obowiązki firm ubezpieczeniowych do przepisów unijnych, m.in.: wprowadza dyrektywę 2009/138/WE regulującą zagadnienia związane z podejmowaniem i prowadzeniem wspomnianych działalności oraz wprowadza kilka różnych rozwiązań dotyczących lokalnego rynku.
Nowy system ma za zadanie zmniejszyć również ryzyko niewypłacalności zakładów, oraz zwiększyć ich konkurencyjność – co w przyszłości przekładać się ma na jakość usług. Dyrektywa – Wypłacalność II ma też przynieść długoterminowe korzyści społeczno-gospodarcze dla wszystkich stron uczestniczących w procesie ubezpieczenia: dla ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia, jak i dla zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji.
Ustawa wprowadza nowy system wypłacalności zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji, który będzie oparty na 3 filarach: filar 1 – określa wymogi kapitałowe, filar 2 – to wymogi jakościowe (system zarządzania oraz proces nadzorczy), filar 3 – to obowiązki informacyjne zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji oraz dyscyplina rynkowa.
Nowe przepisy przewidują również: wprowadzenie obowiązków informacyjnych przed zawarciem umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, oraz umożliwienie Komisji Nadzoru Finansowego monitorowania rynku ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych, a także interwencji produktowej, polegającej na możliwości zakazu lub ograniczenia wprowadzania do obrotu, dystrybucji lub sprzedaży niektórych ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych albo rodzaju działalności finansowej lub praktyki zakładu ubezpieczeń. Ustawa wchodzi w życie 1 stycznia 2016 r. (wybrane artykuły zaczną obowiązywać 14 dni od dnia ogłoszenia).
Źródło:www.finanse.mf.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…