Categories: Aktualności

Nowa Vienna Life wkracza do czołowych graczy w segmencie ubezpieczeń na życie

Od 1 października Aegon, Compensa Życie i Vienna Life działają, jako jedna firma pod marką Vienna Life. Dzięki połączeniu powstało 4. towarzystwo ubezpieczeń na życie, które stawia na rentowny wzrost i dalszy dynamiczny rozwój. 

Vienna Life w nowej odsłonie 

Prawne połączenie spółek ubezpieczeniowych i zmiana nazwy na Vienna Life nastąpiło po uzyskaniu zgód Komisji Nadzoru Finansowego i wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego. W efekcie nowa spółka stała się jednym z największych graczy na rynku ubezpieczeń na życie z łączną składką regularną 2 mld złotych (dane za 2023 rok) oraz pełną ofertą ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i grupowych. 

– To pierwsza tej skali integracja trzech podmiotów na polskim rynku ubezpieczeń. Otwiera ona nowy rozdział dla nas, naszych klientów i partnerów. Mamy dobre produkty, efektywną dystrybucję, obsługę klienta 360 stopni i nie zwalniamy tempa. Nasza strategia zakłada dynamiczny, rentowny wzrost i inwestowanie w nowoczesne narzędzia oraz rozwiązania. Jesteśmy zdeterminowani, by Vienna Life stała się synonimem innowacyjności, prostoty i pewności. Połączenie najlepszych doświadczeń i kompetencji trzech spółek daje nam unikalną przewagę, dzięki której zmieniamy układ sił w branży – mówi Tomasz Borowski, członek zarządu kierujący pracami Zarządu Vienna Life Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group. 

Co istotne, transakcja wzmacnia również pozycję grupy VIG w Polsce. Jak możemy przeczytać, połączenie pozwala na dalszy dynamiczny rozwój, rentowny wzrost oraz wprowadzenie rozwiązań, które będą wyznaczać standardy w branży. 

– Integracja trzech spółek to wyjątkowe osiągnięcie, które pokazuje determinację i siłę zespołu łączonych firm. Polska jest jednym z najważniejszych krajów dla Grupy VIG. W oparciu o naszą strategię koncentracji ten kluczowy i ważny rynek został wzmocniony. Dzięki połączeniu nowa Vienna Life wkracza do czołowych graczy w segmencie ubezpieczeń na życie w Polsce. Powstaje firma, która będzie wspierać wzrost, innowacje i która jest zorientowana na klienta oraz jest atrakcyjnym pracodawcą – podkreśla Harald Riener, członek zarządu Vienna Insurance Group, odpowiedzialny za rynek polski. 

Co połączenie oznacza dla klientów? 

W wyniku połączenia klienci zyskują dostęp do szerokiej oferty ubezpieczeniowej, która obejmuje wszystkie produkty dostępne wcześniej w Aegon, Compensa Życie i Vienna Life. Dzięki temu łatwiej będzie wybrać rozwiązania dopasowane do różnych potrzeb. Należy podkreślić, że powyższa zmiana nie wpływa na warunki dotychczas zawartych umów ubezpieczeń, a co za tym idzie nie wymaga żadnych działań ze strony klientów. Bez zmian pozostają także procesy i procedury związane z wypłatami świadczeń. Klienci mogą też bez problemu korzystać ze wszystkich dostępnych kanałów kontaktu – obsługę zapewniają ci sami pośrednicy, partnerzy oraz konsultanci infolinii. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie www.viennalife.pl, która zyskała nową szatę graficzną zgodną z nowym brandingiem towarzystwa. 

Co warto wiedzieć o Vienna Life? 

Efekty połączenia widać w liczbach. Nowa Vienna Life to: 

  • 2 mld zł składki regularnej, 
  • 4,2 mld zł aktywów klientów, 
  • 800 tys. klientów indywidulanych, 
  • blisko 4000 ubezpieczonych firm, 
  • ok. 550 pracowników 
  • 311, 9 mln zł – wynosi kapitał zakładowy. 

Źródło: Vienna Life 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Generali Polska, Fundacja THSN i UM w Poznaniu przekazały kolejny sprzęt do hipotermii leczniczej noworodków w transporcie

Generali Polska we współpracy z Fundacją The Human Safety Net oraz Uniwersytetem Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu przekazały kolejny sprzęt do…

16 godzin ago
  • Aktualności

„Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej

Największy polski ubezpieczyciel startuje z kampanią prewencyjną poświęconą profilaktyce onkologicznej. Ma ona zachęcać Polaków do dbania o zdrowie swoje i…

16 godzin ago
  • Aktualności

Popularne błędy popełniane podczas zastrzegania brandu

Rejestracja brandu to kluczowy krok w ochronie marki. Choć proces ten może wydawać się prosty, w rzeczywistości wymaga przygotowania i…

2 dni ago
  • Prawo

Do kiedy trwa ubezpieczenie po studiach?

Co się dzieje z ubezpieczeniem po studiach? Jest to istotna kwestia o której należy pamiętać, ponieważ tylko przez jakiś czas…

2 dni ago
  • Aktualności

Raport TFI PZU: połowa Polek ma doświadczenia inwestycyjne, co trzecia inwestuje

W ramach jubileuszu 25-lecia TFI PZU oraz z okazji Roku Edukacji Ekonomicznej powstał raport autorstwa dr hab. Katarzyny Sekścińskiej pt. Kobiety…

2 dni ago
  • Aktualności

VH POLSKA rozpoczyna jesienny sezon ubezpieczeń upraw

1 października VH POLSKA rozpoczęło jesienny sezon ubezpieczeń upraw. Sprzedaż ma trwać do 30 listopada lub do wyczerpania puli pieniędzy…

2 dni ago