Polisy AC zawierane od 12.01.2015 mają nowe OWU! Najważniejsze zmiany jakie zostały wprowadzone to modyfikacja poziomu amortyzacji, zmiany w wariantach ubezpieczenia oraz usunięcie pewnych zapisów wyłączających odpowiedzialność ubezpieczyciela.
Zmienione zostały zapisy dotyczące amortyzacji dla każdego przedziału wiekowego pojazdu. Pomimo wzrostu wartości są one na zbliżonych poziomach jak u wiodących ubezpieczycieli na rynku PZU, Hestii czy Warty. Porównywalne są jednak tylko same wartości. Według zapisów z OWU wysokość odszkodowania w wariancie kosztorysowym będzie wyliczana z uwzględnieniem cen części alternatywnych oraz z zastosowaniem zużycia eksploatacyjnego części. Natomiast porównywana konkurencja stopień zużycia części uwzględnia tylko przy zastosowaniu oryginalnych części.
Zapisy dotyczące amortyzacji części dotyczą obu wariantów ubezpieczenia AC, ale możliwość zniesienia tego zapisu mamy tylko w wariancie serwisowym.
Wariant serwisowy czy kosztorysowy?
Właściciele pojazdów osobowych do 10 roku eksploatacji mogą wybierać wariant ubezpieczenia. Natomiast starsze pojazdy (do 12 roku) mogą być ubezpieczane tylko w wariancie kosztorysowym. Ograniczenie wieku pojazdu nie dotyczy klientów wznawiających ubezpieczenia.
A jak to przekłada się na cenę?
35-letni klient mieszkający w Warszawie, posiadający max zniżki zapłaci za ubezpieczenie swojego auta Opel Astra 2008 poj. 1,9 ( SU w AC 20.000 zł) ok. 1640 zł w wariancie serwisowym. Wybierając wariant kosztorysowy zapłaci 1340 zł.
W nowych OWU uwzględniono również zalecenia UOKiK. Z treści warunków ubezpieczenia usunięto zapisy ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela w sytuacji nienależytego zabezpieczenia kluczy/sterowników oraz dokumentów pojazdu. Jeśli klient właściwie zabezpieczy pojazd to już nie musi martwić się, że w skradzionym samochodzie był dowód rejestracyjny pojazdu.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…