Categories: Aktualności

Nowy prezes PZU SA o przyszłości firmy

Michał Krupiński, nowy prezes PZU SA w wywiadzie dla miesięcznika „Forbes” przedstawił swoją wizję prowadzenia największego zakładu ubezpieczeń w Polsce.

Jako prezes PZU Kurpiński ma w zamiarze zwiększyć i wzmocnić pozycję na rynku zarówno krajowym jak i zagranicznym. Przyznaje, że chciałby, aby firma była wizytówką Polski, czyli najlepszym ubezpieczycielem, oraz najsilniejszym zarządzającym aktywami w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. W jego zamiarach jest wykorzystanie potencjału firmy do poprawy jego spadających z roku na rok wyników. Obiecał, iż wkrótce ujawni sposoby osiągnięcia tego celu.
 
W kwestii nabywania kolejnych banków, oraz czy przerzuci koszty podatku bankowego i Religi na klientów – prezes nie odpowiedział. Krupiński oświadczył, że jego uwaga skupiona jest teraz na odzyskaniu części rynku straconego w ostatnich 20 latach. Zdaniem prezesa firma musi też przygotować wieloletni model alokacji kapitału, a nie inwestować w przedsięwzięcia pojawiające się ad hoc. Na pytanie, czy jego praca „podniesie słupki w górę” Kurpiński odpowiada: „ Takich rzeczy się nie deklaruje. Ale rzeczywiście, uważam, że w firmie drzemie duży potencjał, i chcę go wykorzystać. Chciałbym, żeby była to firma, która dotrzymuje zobowiązań wobec klientów, jest sumienna. Żeby zachowała stabilny charakter, który zbudowała przez ponad 200 lat. Ale też generowała duże zyski”.
 
Zapytany o ewentualne objęcie akcji Nowej Kompanii Węglowej Michał Krupiński stwierdził, że można byłoby się zastanowić nad takim projektem, gdyż w infrastrukturę inwestują także konkurenci PZU, ale zastrzegł, że każdy projekt inwestycyjny musi wynikać z przyjętej przez firmę strategii zarządzania kapitałem. Prezes nie przypuszcza, aby powrócił pomysł połączenia PZU z PKO BP. 
 
Źródło: www.forbes.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago