Z danych opublikowanych przez PIU wynika, że w 2019 roku przypis ze składek z obowiązkowego ubezpieczenia OC był mniejszy niż w roku wcześniejszym. Pierwszy raz od kilku lat zanotowano spadek w wysokości 1,3 %. Czy mamy przed sobą kolejną wojnę cenową?
Do 2017 roku składki za ubezpieczenia obowiązkowe OC stale wzrastały i wynosiły 34,6 %. Jednak w 2018 roku Ubezpieczyciele odnotowali wzrost wpływu składek z ubezpieczeń OC już tylko na poziomie 3,1%. Wydaje się, że czasy, w których Towarzystwa Ubezpieczeniowe z dnia na dzień zmieniały taryfy ubezpieczeń komunikacyjnych i podnosiły ceny OC mamy już za sobą. Czy jednak tendencja ta utrzyma się na rynku ubezpieczeń dłużej?
Z raportu opublikowanego przez PIU wynika, że w 2019 roku wzrosła wartość wypłaconych odszkodowań, a to przy zmniejszeniu przypisu składki z ubezpieczeń OC zagraża rentowności Towarzystw Ubezpieczeniowych. Kolejna wojna cenowa nie sprzyjałaby Ubezpieczycielom w utrzymaniu dobrych wyników finansowych.
Co ciekawe w ubiegłym roku spadek liczby polis komunikacyjnych odnotowało PZU SA. Podczas prezentacji wyników spółki prezes zarządu PZU SA, Paweł Surówka zauważył, że niektórzy ubezpieczyciele „testują niższe ceny polis OC mimo inflacji szkód”, co za tym idzie Klienci „wrażliwi na ceny polis” odchodzą do innych Zakładów Ubezpieczeń.
Na podstawie aktualnych danych można wnioskować, że mimo tego, że w roku ubiegłym większość Klientów płaciła za polisy OC mniej, trend ten zahamował. Wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń komunikacyjnych OC, inflacja i koszty operacyjne towarzystw stale rosną a to powinno powodować również wzrost cen za ubezpieczenia obowiązkowe pojazdów.
Mimo tego, że zakres obowiązkowego ubezpieczenia OC w każdej firmie ubezpieczeniowej jest taki sam to ubezpieczyciele różnie dokonują kalkulacji składek. Poszczególne ceny OC mogą się znacznie różnić względem siebie, nie zawsze oznacza to jednak wojnę cenową.
Źródło: PIU, PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…