Rodzice najczęściej organizują obozy dla dzieci za pośrednictwem biur podróży. Oznacza to, że biuro ma obowiązek ubezpieczyć dziecko od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków. Warto jednak zwrócić uwagę na jakie sumy oferowana jest polisa – są one zazwyczaj zbyt niskie, aby mówić o adekwatnej do wyjazdu ochronie. Podobnie jest z zakresem ochrony, który w porównaniu do indywidualnych polis jest zdecydowanie zbyt wąski.
Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń wyjaśnia dla „Gazety Wyborczej: „Po pierwsze, wyjazdy dla dzieci dość często organizowane w celach sportowych. Ubezpieczenie musi więc zawierać opcję ochrony dla osób uprawiających sport. Jeśli takiego zapisu w naszej polisie nie ma, to albo prosimy biuro podróży o opcję ubezpieczenia z takim rozszerzeniem, albo ubezpieczamy się indywidualnie poza biurem. Uwaga, sportem ekstremalnym dla towarzystw ubezpieczeniowych są nawet piesze wycieczki po górach”.
Dzieciom wyjeżdżającym do krajów europejskich powinien wystarczyć pakiet obejmujący 100-120 tys. zł kosztów leczenia. Takie ubezpieczenie na tygodniowy wyjazd nie powinno kosztować więcej niż kilkadziesiąt złotych.Dla dzieci starszych, które podróżują poza kraje Unii Europejskiej najlepiej wybrać 200-250 tys. zł sumy ubezpieczenia. Koszt takiej polisy to ok. 100 zł.
„Jeśli dziecko cierpi na chorobę przewlekłą, ubezpieczenie musi zawierać ochronę na wypadek jej objawów. Po drugie, istotna jest suma ubezpieczenia, czyli limit, do jakiego ubezpieczyciel za nas odpowiada. Jeśli wycieczka obywa się do kraju, o którym wiadomo, że ma drogą opiekę medyczną, powinniśmy wybierać opcje ubezpieczenia z wyższymi limitami. Będą nieco droższe, ale ochrona będzie lepiej dopasowana do okoliczności”– dodaje ekspert z PIU.
Dzieci, szczególnie podczas nieobecności rodziców – mają różne pomysły. Tego typu ochrona ubezpieczeniowa chroni nasze pociechy na wypadek.
Źródło: www.wyborcza.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…