Internetowy phisher chce uzyskać informacje za pośrednictwem formularza on-line zamieszczonego na fałszywej stronie internetowej lub odpowiedzi na wiadomość e-mail. W większości przypadków wiadomości wyglądają tak jakby nadawcą była prawdziwa firma, np. bank. W e-mailu podany jest także powód, dla którego internauta powinien ujawnić swoje dane np. „aktualnie występujący problem z kontem”. Trzeba pamiętać, że banki nigdy nie proszą o podanie poufnych danych, np. hasła czy numeru konta, za pośrednictwem poczty e-mail lub formularza online.
Europ Assistance Polska: „Na co należy zwróci uwagę poruszając się w sieci”?
Wśród elementów, na które należy zwrócić uwagę, Europ Assistance Polska wymienia znajomość firmy i jej wiarygodność (jeśli wcześniej nie mieliśmy relacji z daną firmą, nie ma powodu, dla którego miałaby prosić o poufne dane), pisownię i gramatykę, obietnicę szybkiego wzbogacenia się lub wygranej i budowanie poczucia strachu (np. sugestia, że coś złego stało się z kontem bankowym).
Aby nie wpaść w pułapkę, warto pamiętać o trzech zasadach: nie wdawać się w rozmowy telefoniczne z nieznajomymi, weryfikować wiarygodność dzwoniącego i nie podawać żadnych haseł.
Źródło: www.europ-assistance.pl
Założenie szwów u dziecka to zawsze stresująca sytuacja, ale nie każdy wie, że może też…
Wiele osób zakłada, że wykupione ubezpieczenie zapewni pełną ochronę w każdej sytuacji. Tymczasem niewielkie niedopatrzenia…
PKO Ubezpieczenia ostrzega przed coraz częstszymi próbami wyłudzenia danych osobowych i finansowych od klientów. Oszuści podszywają…
Rolnictwo to biznes pełen wyzwań. Choroby, awarie czy kapryśna pogoda mogą w jednej chwili zagrozić efektom…
Niestety bezpieczeństwo w podróży samochodem nie zależy wyłącznie od naszej ostrożności. Kolizja, kradzież auta czy…
Okazuje się, że w Polsce rośnie problem niedoubezpieczenia. Najnowsze dane pokazują, że wartość chronionego majątku…