Internetowy phisher chce uzyskać informacje za pośrednictwem formularza on-line zamieszczonego na fałszywej stronie internetowej lub odpowiedzi na wiadomość e-mail. W większości przypadków wiadomości wyglądają tak jakby nadawcą była prawdziwa firma, np. bank. W e-mailu podany jest także powód, dla którego internauta powinien ujawnić swoje dane np. „aktualnie występujący problem z kontem”. Trzeba pamiętać, że banki nigdy nie proszą o podanie poufnych danych, np. hasła czy numeru konta, za pośrednictwem poczty e-mail lub formularza online.
Europ Assistance Polska: „Na co należy zwróci uwagę poruszając się w sieci”?
Wśród elementów, na które należy zwrócić uwagę, Europ Assistance Polska wymienia znajomość firmy i jej wiarygodność (jeśli wcześniej nie mieliśmy relacji z daną firmą, nie ma powodu, dla którego miałaby prosić o poufne dane), pisownię i gramatykę, obietnicę szybkiego wzbogacenia się lub wygranej i budowanie poczucia strachu (np. sugestia, że coś złego stało się z kontem bankowym).
Aby nie wpaść w pułapkę, warto pamiętać o trzech zasadach: nie wdawać się w rozmowy telefoniczne z nieznajomymi, weryfikować wiarygodność dzwoniącego i nie podawać żadnych haseł.
Źródło: www.europ-assistance.pl
Compensa uruchomiła sprzedaż swojego nowego ubezpieczenia turystycznego online – od teraz produkt można kupić także…
Lato to czas beztroskich zabaw i wakacyjnych przygód, ale też i zwiększonego ryzyka wypadków wśród…
Wyjazd na urlop to czas relaksu i oddechu od codzienności. Ale żeby naprawdę odpocząć, musimy…
Codzienność przedszkolaka pełna jest ruchu, zabawy i niespodziewanych sytuacji. Niestety nawet drobny uraz może pociągać…
PKO Bank Polski udostępnił swoim klientom nową funkcjonalność w aplikacji IKO. Umożliwia ona szybkie zgłaszanie…
TUZ Ubezpieczenia ponownie potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku. Flagowy produkt ubezpieczyciela – Autocasco All…