Categories: Aktualności

Ochrona OC niezbędna na wakacjach. Przekonali się o tym turyści w Egipcie

Polscy turyści w Hurghadzie zostali oskarżeni o uszkodzenie telewizora. Zabrano ich bagaże i rzeczy osobiste do momentu, kiedy młodzi turyści nie zapłacili 500 euro kary za kropkę na TV w hotelowym pokoju. Eksperci ubezpieczeniowi podpowiadają jakie polisy w podobnych przypadkach dadzą nam realną ochronę.

 

Młodzi Polacy mieszkający w jednym z egipskich hoteli musieli zapłacić 500 euro za rzekome zniszczenie telewizora

 
Polscy turyści cieszyli się pobytem w egipskim kurorcie aż do ostatniego dnia, który zmienił ich pobyt w koszmar. Turyści  przedłużyli dobę hotelową w jednym z pokoi (lot do Polski był o22.45. Oddając klucze – zostali poinformowani, że muszą zapłacić 500 euro za zniszczony telewizor.
 

„Na recepcji straszono nas, że jak nie zapłacimy wyżej wymienionej kwoty, to nie wyjedziemy z hotelu, nie wrócimy do Polski”

 
Turystyka relacjonująca zdarzenie wyjaśnia: „Gdy telewizor był wyłączony, nie było widać żadnych uszkodzeń. Okazało się, że jest w pełni sprawny, a po włączeniu go naszym oczom ukazała się mała, biała kropeczka, jakby wypalony piksel. Na recepcji straszono nas, że jak nie zapłacimy wyżej wymienionej kwoty, to nie wyjedziemy z hotelu, nie wrócimy do Polski. Bezradni zwróciliśmy się z prośbą o pomoc do rezydenta biura podróży”.
 

Jak ustrzec się przed podobnymi sytuacjami, gdy rzeczywiście dojdzie do szkody? Czy turyści będą mogli się ubiegać od ubezpieczyciela zwrotu poniesionych kosztów? Eksperci z Allianz tłumaczą:

 
„Klient posiadający ubezpieczenie OC, będące nieodzownym składnikiem dobrej polisy podróżnej, może liczyć na refundację kosztów zgodnie z sumami wynikającymi z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (te są zwykle bardzo wysokie i zaczynają się na poziomie minimum kilkudziesięciu tysięcy złotych). W tego typu sytuacjach działamy w trybie likwidacyjnym na podstawie dokumentacji i oświadczeń złożonych przez ubezpieczonego, czyli między innymi rachunków i opisu sytuacji. W zależności od trybu i wysokości szkody, ubezpieczyciel płaci poszkodowanemu odszkodowanie lub zwraca klientowi poniesione przez niego koszty. Należy jednak pamiętać, że część ubezpieczycieli wyklucza uszkodzenia w mieniu wynajętym. Osoba dysponująca tego typu produktem nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową na wypadek uszkodzeń jakie spowodowała np. w hotelu” – tłumaczy Ludmiła Opałko, kierownik działu sprzedaży ubezpieczeń turystycznych w Allianz Partners.
 

Inny znawca w dziedzinie ubezpieczeń zwraca również uwagę na odpowiedzialność cywilną w życiu prywatnym

 
Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group wyjaśnia: „Ten rodzaj ubezpieczenia zapewnia turyście finansowe wsparcie, gdy swoim działaniem wyrządzi osobom trzecim szkody osobowe czy rzeczowe. Czyli gdy spowoduje u nich szkodę osobową lub majątkową. Przykładem takiej szkody jest zniszczony z winy turysty telewizor w pokoju hotelowym. Jeśli osoba przebywająca na wakacjach miała podczas pobytu za granicą ubezpieczenie turystyczne z OC w życiu prywatnym, to jej ubezpieczyciel przejmie na siebie pokrycie roszczenia wysuniętego wobec niej przez właściciela czy zarządcę hotelu, o ile wina ubezpieczonego zostanie udowodniona”.
 

Skargi, reklamacje, odwołania

 
Jak podaje portal Wirtualna Polska Ministerstwo Spraw Zagranicznych, placówka RP w Kairze nie otrzymała zgłoszenia o przedstawionym zdarzeniu z udziałem obywateli polskich.
 
Turyści złożyli reklamację do biura podróży organizującego wycieczkę. Touroperator – jak twierdzą turyści nie dopełnił warunków zawartych w umowie. Nie zapewniono im bowiem odpowiedniej opieki rezydenta. Jak wiadomo kwestie sporne pomiędzy turystami i przedstawicielami hotelu, z uwagi na cywilnoprawny charakter, powinny być rozstrzygane przez samych zainteresowanych przy udziale przedstawiciela operatora turystycznego. Sprawa jest w toku.
 
Źródło: www.turystyka.wp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

19 godzin ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

22 godziny ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

2 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

2 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

2 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie turystyczne na wyjazd w góry

Tatrzańskie szlaki to idealne miejsce do aktywnego wypoczynku z całą rodziną. Jednak do takiej wyprawy musimy się dobrze przygotować, w…

2 dni ago