Oddziały PZU jako pierwsze w branży ubezpieczeniowej w Polsce otrzymały międzynarodowy Certyfikat Znaku Jakości OK SENIOR®. Oddziały ubezpieczyciela pomyślnie przeszły audyt w zakresie infrastruktury i świadczenia usług dla dojrzałych klientów – tym samym spełniły warunki przyznania certyfikatu.
Oddziały Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń otrzymały międzynarodowy Certyfikat Znaku Jakości OK SENIOR®. Przeprowadzony audyt potwierdził, że obsługa klienta w oddziałach PZU odpowiadają na potrzeby dojrzałych klientów. Audytorami, którzy zweryfikowali przyjazność oddziałów byli seniorzy powyżej 60. roku życia. Docenili oni przede wszystkim profesjonalizm i sumienność doradców PZU. Według audytorów język pracowników placówek był zrozumiały, a standard obsługi cechował zrozumienie i dostosowanie oferty do potrzeb klienta. Wśród pozytywnych opinii na temat funkcjonowania placówek ubezpieczyciela zwracano również uwagę na ich dostępność oraz udogodnienia dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się.
– W PZU stawiamy klienta na pierwszym miejscu i dlatego systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które budują klientocentryczność w naszej organizacji. Dzięki temu każdy klient niezależnie od tego, ile ma lat, może czuć się w naszych oddziałach komfortowo. OK SENIOR® to dowód, że PZU rozumie potrzeby klientów w dojrzałym wieku i potrafi na nie odpowiedzieć – mówi Jarosław Ciuk, dyrektor odpowiedzialny za Sieć Oddziałów PZU.
– W naszej organizacji wytyczne dotyczące obsługi seniorów są elementem szkolenia wszystkich nowoprzyjętych pracowników i agentów w oddziałach PZU. Żadna osoba nie rozpoczyna obsługi klientów bez ukończenia odpowiedniego instruktażu dodaje – Jarosław Ciuk.
Ubezpieczyciel podkreśla, że Grupa PZU stanowi największą instytucję finansową w Europie Środkowo-Wschodniej – ma ponad 200 lat doświadczenia i 400 oddziałów w całej Polsce. Rozbudowana sieć oddziałów PZU oraz ich dostępność umożliwia wszystkim klientom, niezależnie od wieku, czy ich miejsca zamieszkania, łatwy dostęp do produktów firmy. Co więcej, klienci towarzystwa mają także do dyspozycji nowoczesną platformę i aplikację „mojePZU”. Dzięki niej mogą w łatwy sposób zarządzać swoimi polisami, zgłosić szkodę czy np. umówić wizytę lekarską w PZU Zdrowie.
– Otrzymanie certyfikatu OK SENIOR® nie byłoby możliwe bez zaangażowania wszystkich pracowników i agentów ponad 400 oddziałów PZU. To przede wszystkim dzięki ich pracy, seniorzy, którzy stanowią dużą część wszystkich naszych klientów, mogą czuć się w naszych placówkach bezpiecznie i liczyć na profesjonalną pomoc – dodaje Jarosław Ciuk.
Ubezpieczyciel dodaje, że z uwagi na komfort i bezpieczeństwo wszystkich klientów, wprowadził szereg udogodnień. Jak możemy przeczytać podstawowe rozwiązania to wygodna strefa oczekiwania i obsługi, przyjazne oświetlenie, antypoślizgowe i antyrefleksyjne wykończenia podłóg, dostępne toalety oraz widoczne elementy komunikacji. Co więcej, od 2019 roku cała organizacja realizuje politykę efektywnej komunikacji i prostego języka. PZU zapowiada także wprowadzenie nowych rozwiązań, które będą ułatwiały seniorom korzystanie z usług PZU jak np. powiększenie czcionki i kontrastowości w materiałach drukowanych oraz na stronach internetowych.
– Cieszę się, że to właśnie PZU, jako lider otwiera nową jakość w obsłudze klienta dojrzałego w swojej branży. Certyfikat Jakości OK SENIOR® wymaga przejścia procesu audytu, w którym uczestniczą również tajemniczy klienci w wieku 60+. Gratuluję całemu zespołowi PZU dobrego przygotowania oddziałów do obsługi klientów w każdym wieku, co pozwoli tym również starszym poczuć się docenionymi i potrzebnymi konsumentami – mówi Marzena Rudnicka, Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.
Warto przypomnieć, że strategia Grupy PZU opiera się także na odpowiedzialności społecznej biznesu oraz klientocentryczności. Przyznany certyfikat dołącza do innych nagród przyznanych Grupie, takich jak: Super Etyczna Firma, Certyfikat Prostej Polszczyzny oraz licznych wyróżnień w konkursach i plebiscytach, m.in.: czterech statuetek „Instytucja Roku” 2022 oraz nagród w międzynarodowym konkursie International Customer Experience Awards 2021 w kategorii „Kultura zorientowana na Klienta”.
Źródło: PZU SA
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…