Aktualności

Oddziały PZU jako pierwsze w branży otrzymały certyfikat OK SENIOR®

Oddziały PZU jako pierwsze w branży ubezpieczeniowej w Polsce otrzymały międzynarodowy Certyfikat Znaku Jakości OK SENIOR®. Oddziały ubezpieczyciela pomyślnie przeszły audyt w zakresie infrastruktury i świadczenia usług dla dojrzałych klientów – tym samym spełniły warunki przyznania certyfikatu. 

Komfortowe oddziały PZU 

Oddziały Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń otrzymały międzynarodowy Certyfikat Znaku Jakości OK SENIOR®. Przeprowadzony audyt potwierdził, że obsługa klienta w oddziałach PZU odpowiadają na potrzeby dojrzałych klientów. Audytorami, którzy zweryfikowali przyjazność oddziałów byli seniorzy powyżej 60. roku życia. Docenili oni przede wszystkim profesjonalizm i sumienność doradców PZU. Według audytorów język pracowników placówek był zrozumiały, a standard obsługi cechował zrozumienie i dostosowanie oferty do potrzeb klienta. Wśród pozytywnych opinii na temat funkcjonowania placówek ubezpieczyciela zwracano również uwagę na ich dostępność oraz udogodnienia dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się. 

– W PZU stawiamy klienta na pierwszym miejscu i dlatego systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które budują klientocentryczność w naszej organizacji. Dzięki temu każdy klient niezależnie od tego, ile ma lat, może czuć się w naszych oddziałach komfortowo. OK SENIOR® to dowód, że PZU rozumie potrzeby klientów w dojrzałym wieku i potrafi na nie odpowiedzieć – mówi Jarosław Ciuk, dyrektor odpowiedzialny za Sieć Oddziałów PZU. 

– W naszej organizacji wytyczne dotyczące obsługi seniorów są elementem szkolenia wszystkich nowoprzyjętych pracowników i agentów w oddziałach PZU. Żadna osoba nie rozpoczyna obsługi klientów bez ukończenia odpowiedniego instruktażu dodaje – Jarosław Ciuk. 

Profesjonalne wsparcie ubezpieczyciela 

Ubezpieczyciel podkreśla, że Grupa PZU stanowi największą instytucję finansową w Europie Środkowo-Wschodniej – ma ponad 200 lat doświadczenia i 400 oddziałów w całej Polsce. Rozbudowana sieć oddziałów PZU oraz ich dostępność umożliwia wszystkim klientom, niezależnie od wieku, czy ich miejsca zamieszkania, łatwy dostęp do produktów firmy. Co więcej, klienci towarzystwa mają także do dyspozycji nowoczesną platformę i aplikację „mojePZU”. Dzięki niej mogą w łatwy sposób zarządzać swoimi polisami, zgłosić szkodę czy np. umówić wizytę lekarską w PZU Zdrowie. 

– Otrzymanie certyfikatu OK SENIOR® nie byłoby możliwe bez zaangażowania wszystkich pracowników i agentów ponad 400 oddziałów PZU. To przede wszystkim dzięki ich pracy, seniorzy, którzy stanowią dużą część wszystkich naszych klientów, mogą czuć się w naszych placówkach bezpiecznie i liczyć na profesjonalną pomoc – dodaje Jarosław Ciuk. 

Nowa jakość w obsłudze klienta 

Ubezpieczyciel dodaje, że z uwagi na komfort i bezpieczeństwo wszystkich klientów, wprowadził szereg udogodnień. Jak możemy przeczytać podstawowe rozwiązania to wygodna strefa oczekiwania i obsługi, przyjazne oświetlenie, antypoślizgowe i antyrefleksyjne wykończenia podłóg, dostępne toalety oraz widoczne elementy komunikacji. Co więcej, od 2019 roku cała organizacja realizuje politykę efektywnej komunikacji i prostego języka. PZU zapowiada także wprowadzenie nowych rozwiązań, które będą ułatwiały seniorom korzystanie z usług PZU jak np. powiększenie czcionki i kontrastowości w materiałach drukowanych oraz na stronach internetowych. 

– Cieszę się, że to właśnie PZU, jako lider otwiera nową jakość w obsłudze klienta dojrzałego w swojej branży. Certyfikat Jakości OK SENIOR® wymaga przejścia procesu audytu, w którym uczestniczą również tajemniczy klienci w wieku 60+. Gratuluję całemu zespołowi PZU dobrego przygotowania oddziałów do obsługi klientów w każdym wieku, co pozwoli tym również starszym poczuć się docenionymi i potrzebnymi konsumentami – mówi Marzena Rudnicka, Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. 

Warto przypomnieć, że strategia Grupy PZU opiera się także na odpowiedzialności społecznej biznesu oraz klientocentryczności. Przyznany certyfikat dołącza do innych nagród przyznanych Grupie, takich jak: Super Etyczna Firma, Certyfikat Prostej Polszczyzny oraz licznych wyróżnień w konkursach i plebiscytach, m.in.: czterech statuetek „Instytucja Roku” 2022 oraz nagród w międzynarodowym konkursie International Customer Experience Awards 2021 w kategorii „Kultura zorientowana na Klienta”. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Agrocasco TUW „TUW” w nowej odsłonie 

Zaawansowane technologicznie maszyny i pojazdy na stałe wpisały się już w krajobraz współczesnego rolnictwa. Niestety niekiedy wystarczy…

15 godzin ago

Grupa PZU z 40 procentowym wzrostem zysku netto 

Grupa PZU opublikowała swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. W tym okresie zysk netto,…

15 godzin ago

Analitycy PZU wśród najlepiej prognozujących wskaźniki polskiej gospodarki 

W najnowszej edycji prestiżowego konkursu „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” na najlepszych analityków makroekonomicznych drugie miejsce zajął…

2 dni ago

EDU Plus InterRisk – solidne wsparcie w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia 

Nawet przy największej ostrożności nie można przewidzieć wszystkiego. A niestety wypadki najmłodszych nadal zdarzają się…

2 dni ago

Dlaczego warto mieć ubezpieczenie NNW na wakacjach? 

Do wakacji zostało już niewiele czasu. Planując wakacyjny wyjazd niewątpliwie warto zadbać o swoje bezpieczeństwo.…

3 dni ago

Nowa oferta Allianz – Leczenie Szpitalne w Polsce 

W odpowiedzi na potrzeby klientów Allianz Polska wprowadziło do swojej oferty nowy produkt – Leczenie…

3 dni ago