Aktualności

Odszkodowania dla osób które nie odebrały aut w latach 80

Państwo szuka 263 osób, aby wypłacić im odszkodowania. Osoby, które nie odebrały fiatów 126p, a dokonały na nie przedpłat w 1981 roku – otrzymają tytułem rekompensaty 13 000 zł. 

 

Niezrealizowane umowy na Fiaty wynikają z zasad rynkowych panujących w latach osiemdziesiątych 

 
W latach osiemdziesiątych państwo polskie zrezygnowało z systemu wymiany talonowej i umożliwiło nabywanie samochodu za pieniądze. W związku z tym, iż w kraju trwał kryzys – aby go nieco załagodzić – uruchomiono system sprzedaży nowych samochodów z polskich fabryk. W związku z rozpoczęciem produkcji nowego samochodu osobowego zaistniała potrzeba wprowadzenia innego sposobu jego dystrybucji. 5 lutego 1973 roku, aby mieć szansę na kupno nowego samochodu – należało założyć w banku specjalną książeczkę oszczędnościową, oznaczoną literą „F”. Należało też wpłacić na książeczkę co najmniej 5000 zł, a następnie zadeklarować, w którym roku chciałby odebrać pojazd. Cztery lata po rozpoczęciu.
 

W dniu rozpoczęcia zapisów przed oddziałami banku w całym kraju ustawiły się długie kolejki

 
W całym 1973 r. wystawiono ogółem około 300 000 książeczek „F”. Przedpłaty powtórzono w 1981 roku, akcja ta miała na celu ściągnięcie z rynku tzw. nawisu inflacyjnego, czyli nadmiaru pieniądza, znajdującego się w rękach Polaków. Nowe umowy jednak nie gwarantowały ceny auta. Zainteresowani nabyciem fiata 126p zobowiązywali się zapłacić za nie tyle, ile będzie ono kosztowało w chwili odbioru. I to właśnie tych osób szuka państwo polskie, gdyż w przepisach, określających zasady realizacji przedpłat, nie ma daty, po której wszelkie roszczenia ulegałyby przedawnieniu.
 
Źródło: www.wrc.net.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Bezpieczeństwo w podróży – jak tanie loty połączyć z właściwym ubezpieczeniem? 

Tanie bilety to kuszące oszczędności, ale bez odpowiedniego ubezpieczenia nawet najbardziej ekonomiczna podróż może nas…

18 godzin ago

Generali rusza z pomocą po pożarze w Ząbkach 

Po pożarze budynku mieszkalnego w Ząbkach Generali Polska szybko uruchomiło specjalne procedury pomocy dla swoich…

2 dni ago

Rekordowe zainteresowanie szkoleniami UNIQA 

Tegoroczne edycje programów Akcelerator Wiedzy Brokera i Akcelerator Wiedzy Agenta zakończyły się spektakularnym sukcesem frekwencyjnym.…

2 dni ago

Szybka reakcja i uproszczone procedury – PZU wspiera ofiary pożaru w Ząbkach 

Po lipcowym pożarze, który objął blok mieszkalny w Ząbkach, PZU uruchomiło natychmiastowe działania pomocowe dla…

2 dni ago

Compensa ostrzega przed burzami czy nawałnicami dzięki alertom pogodowym dla klientów 

Compensa uruchamia nową usługę – Alerty Pogodowe.  Za pomocą powiadomień SMS ubezpieczyciel ostrzega klientów przed…

2 dni ago

Bezpieczeństwo w podróży – jak wybrać dopasowane ubezpieczenie turystyczne? 

Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…

1 tydzień ago