Niesprzyjająca koniunktura na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych sprawiła, że czerwiec dla Otwartych Funduszy Emerytalnych był trzecim z rzędu miesiącem zakończonym ujemnymi wynikami.
Zarządzającym trudno było osiągnąć wysokie wyniki w warunkach przeceny na warszawskim parkiecie. Jak wynika z szacunków analityków, czerwcowa średnia stopa zwrotu OFE wyniosła -2,6%. Był to najniższy rezultat od stycznia 2016 r.
W komunikacie portalu „Analizy Online” podkreślano duże różnic pomiędzy wynikami w poszczególnych Towarzystwach Ubezpieczeniowych.: „W czerwcu mieliśmy do czynienia z dość dużymi różnicami wyników pomiędzy poszczególnymi funduszami. Najniższą stratę spośród działających na rynku OFE poniósł Generali OFE (-1,8%), który to w ostatnich miesiącach spisywał się słabiej na tle konkurencji. Dobrze na tle innych funduszy wypadły również MetLife OFE (-1,9%) oraz Aegon OFE (-2,0%). Na drugim biegunie znalazły się natomiast OFE PZU „Złota Jesień” oraz AXA OFE, które straciły średnio ponad -3,0% w czerwcu. Kolejny słaby miesiąc na GPW sprawił, że wyniki w horyzoncie 12-mies. również są ujemne i wynoszą średnio -11,2%. W trzyletnim okresie na 12 OFE na plusie jest wciąż 6 funduszy. Najlepiej w tym horyzoncie wypada MetLife OFE z prawie +2,9% stopą zwrotu. Średni wynik wszystkich OFE wynosi niestety 0%” – podały „Analizy Online” w komunikacie.
W czerwcu wartość środków zgromadzonych w OFE zmniejszyła się o -2,8% do 134,9 mld zł. Głównym powodem spadku był przede wszystkim ujemny wynik zarządzania, wynikający ze słabej koniunktury na warszawskim parkiecie. Wartość transferu środków z ZUS do OFE wyniosła +264,5 mln zł, zaś w ramach „suwaka” fundusze przekazały do ZUS -288,1 mln zł.
Źródło: www.analizy.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…